З рівненського аеропорту до Єгипту: хто літатиме, по чому путівки, які ризики та переваги

10002 0

23 березня з Рівного до єгипетського курорту Шарм-Ель-Шейх відправиться перший у цьому році чартерний літак туроператора JoinUp. Сьогодні представники компанії презентували у Рівному програму польотів, а ми розповімо про все детальніше.

Перш за все, про ціни

Червоне море, на березі якого Шарм-ель-Шейх, називають одним з найкращих – через красу та величезну кількість риби. Тож попит на відпочинок у Єгипті найбільший, якщо порівнювати з іншими іноземними країнами.

Шарм-ель-Шейх.Фото ілюстративне

Так, JoinUp порахував, що торік 78% мешканців Рівненщини, які скористалися послугами цього туроператора, обрали для відпочину Єгипет. Далі за популярністю йшли Туреччина та Туніс.

Політ з рівненського аеропорту до Єгипту вигідний, якщо брати до уваги витрати на час (економія на добиранні до Львова чи Києва), проте поки що його не можна назвати найоптимальнішим.

По-перше, через вартість путівок. Відповідно до інформації з сайту JoinUp, найдешевша путіка на двох на сім днів з Рівного до Єгипту вартує 17 тис. грн. З Києва – на найближчі дати 10,8 тис., з 23 березня - 15,6 тис. грн у будні (на вихідні вартість - від 17,5 тис. грн). 

По-друге, з Рівного літатимуть дуже шумні літаки з двигунами зверху. Проте уже наприкінці весни їх можуть замінити на «Боїнги», якщо в аеропорту нарешті... відремонтують руліжку (про неї трохи нижче).

Чий JoinUp?

Туроператор JoinUp – один з найбільших в Україні. Як сьогодні у Рівному розповів директор відділу продажів компанії Антон Савченко, на ринку цей туроператор – дев’ять років і є суто українською компанією, яка вже зробила експансію на Білорусь, Молдову та цього року планує – на Казахстан.

Антон Савченко

Компанія возить туристів у 30 напрямках, зокрема має і унікальні – Балі, Китай, Марсала, Катар. Торік туроператор прогримів у гучних скандалах, не змігши вчасно повернути туристів з відпочинку.

За даними держреєстру, належить ТОВ «Джоін Ап» киянину Юрію Альбі та його сину Олександрові Альбі.

Торік JoinUp створив власну авіакомпанію – SkyUp, яка має сім «Боїнгів».

Юрій Альба. Фото - сайту

Чому у Рівному не сяде «Боїнг»?

З 2017 року у рівненському аеропорту ремонтують руліжну доріжку – під’їзд від посадкової смуги до будівлі аеропорту. Руліжку за понад 4 млн грн мало розширити ТОВ Віри Рожчук «Стиль-Декор». Гроші освоїло, додаткові метри асфальту поклало, але в експлуатацію доріжку не прийняли. Експерти вивили порушення, а правоохоронці відкрили кримінальне провадження.

Досі товариство відмовлялося переробити доріжку, проте сьогодні директор летовища Ігор Насинюк заявив, що ОДА, чий департамент будівництва був замовником робіт, та «Стиль-Декор» знайшли порозуміння, а тому, як тільки потеплішає, доріжку перероблять.

За оптимістичним прогнозом Ігоря Насинюка, до травня підрядник має справитися. Якщо зробить, доріжку приймуть в експлуатацію, а її якість затвердить Державіаслужба, рівненський аеропорт зможе приймати «Боїнги», які мають двигуни знизу (оскільки руліжна доріжка була завузькою, «Боїнги» не могли під’їхати до будівлі за пасажирами, бо двигуни втягували б з узбіччя камінці та землю, а аеропорт тягачів для підкочування літаків не має).

Ігор Насинюк

Що ж літатиме?

Як і три попередніх роки, чартерні програми з Рівного здійснюватимуть «МакДугласи», які мають 172 крісла.

«МакДуглас» - відома марка літаків, але вона має недолік – двигуни зверху додають значного шуму у салоні літака, а велика кількість місць робить частину польотів з обласного центру нерентабельними.

Як зазначив Антон Савченко, рівненську програму, поки не зможуть запускати «Боїнги», обслуговуватиме авіаперевізник «Буковина».

Загалом у цієї авіакомпанії є шість літаків, три з яких працюватимуть на JoinUp.

З Рівного літатимуть «МакДугласи» 1996 та 1999 років випуску, проте, як зазначив п.Савченко, у цих літаків оновлено салон.

Антон Савченко та Ігор Насинюк

Минулого року, до слова, JoinUp та TPG закрили рейси не лише з Рівного, а й з інших регіональних аеропортів через нестачу літаків (власне, тому туроператори і не могли повернути вчасно туристів – один літак виходив з ладу і всі рейси зсувалися у часі).

- Ми зробили висновки, - зазначив п.Савченко. – Тепер у нас є надійний партнер – SkyUp. Також ми працюємо з «Буковиною» та YanAir. З «Буковиною» маємо домовленість, що один її літак буде завжди на землі, аби у разі проблем з котримсь із бортів він міг швидко вилетіти на заміну.

До слова, «Буковина» належить ліванцю Еліасу Маруну Мерхежу, власнику авіакомпанії «Браво», яка літала з Рівного з туроператором TPG.

Скільки часу літатимуть з Рівного до Єгипту?

Наразі купити путівку з рівненського летовища до Єгипту на сайті JoinUp можна до кінця цього року. Антон Савченко зазначає, що туроператор планує перевезення до Єгипту не переривати на літо, проте все залежатиме від завантаження літаків, тобто кількості туристів.

Представники туроператора так і не зізналися журналістам, яке заповнення має перший рейс 23 березня, проте додали, що пасажирів достатньо, аби літак було рентабельно відправляти до Єгипту.

Торік 30% пасажирів з Рівного на чартерах цієї компанії до Туреччини становили білоруси. Цього року білорусів також відправлятимуть з Рівного: їм значно дешевше купувати путівку з України і добиратися автобусами українськими дорогами, аніж купувати політ з Білорусі, де ринок авіаперевезень монополізований.

Якщо пасажирів не буде, програму, як це попередніми роками робив туроператор TPG, скасують. Хоча з травня JoinUp планує робити не один рейс на тиждень по суботах, а два (по вівторках та п’ятницях).

Наразі компанія також вирішує, чи вигідно запускати рейси з Рівного до турецької Анталії.

Без грошей, але з амбіціями – про сам аеропорт

Рівненський аеропорт, за запевненням Ігоря Насинюка, вже готовий до відправлення чартерних рейсів. Так, у залі очікування, як могли, окультурили туалети (у зоні вильоту кілька років тому було зроблено капітальний ремонт, тож ситуація з туалетами там краща).

Змінили і багажне відділення. Пасажирам вже одразу можна буде здати валізи і йти до паспортного контролю лише з ручною поклажею, а не з усіма речами, як раніше.

Окрім того, торік аеропорт підписав договір оренди із компанією «Дьюті Фрі Україна ЛТД», власником якої є швейцарець Мартін Еллінг. Та орендує тепер 35м2 в аеропорту та вже зробила ремонт. Продаватиме DutyFree товари під вильоти чартерних рейсів.

Наразі рівненський аеропорт має 15 млн грн боргу, а ще мільйонні штрафи. Заступник директора аеропорту Ігор Сєрих зазначив, що якби летовище приймало 3-4 чартерні туристичні рейси на тиждень, то могло би стабільно працювати.

Ігор Сєрих

Натомість, чартерні рейси постійно зриваються, а з початку цього року летовище посадило тільки 18 літаків (включно з вертольотами та вантажними).

-Спершу потрібно відпрацювати чартерні польоти, а тоді думати про регулярні рейси, - зазначив п.Сєрих.

Цього року, між іншим, рівненський аеропорт можуть передати у концесію. 15 березня обласна рада створюватиме комісію, яка оголосить конкурс та обере інвестора. Директор аеропорту Ігор Насинюк зазначив, що, підписуючи концесійний договір, буде зазначено, що пасажирські перевезення в аеропорту повинні бути збережені.

Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Коментарі (всі коментарі проходять модерацію)

Залиште вiдповiдь

Читайте також