Ще не встиг закінчитися календарний січень, як міський голова Володимир Хомко уже розпорядився преміювати трьох рівненських комунальників за підсумками їхньої роботи за місяць.
Петро Середюк
Ще не встиг закінчитися календарний січень, як міський голова Володимир Хомко уже розпорядився преміювати трьох рівненських комунальників за підсумками їхньої роботи за місяць. Причому, начальник міського управління ЖКГ Ярослав Сахнюк та його заступниця Олена Москальчук отримають додаткові гроші у розмірі 100% своєї середньомісячної зарплати, а от інший заступник Володимир Лапюк — всього 85%. Премії за січень також «світять» чи не всьому апарату міськради — від секретаря Сергія Паладійчука до прибиральниць. З тією лише різницею, що секретар, керуючий справами виконкому, начальники управлінь і відділів та їхні заступники матимуть премії по 100% від зарплати та різноманітних надбавок, а спеціалісти та консультанти — по 90%. Рядовому ж водію за січень дадуть всього лиш 30%, а прибиральниці — 60%. Цікаву надбавку до зарплати матиме Іван Очередько, заступник начальника управління земельних відносин: починаючи із січня, він щомісяця отримуватиме ще по півокладу за «високі досягнення у праці».
Управлінці часто кажуть, що премії потрібні для мотивації працівників — когось заохотити, а когось і покарати. Може, було б справедливіше, якби роботу комунальників та інших чиновників все-таки оцінювали рівняни, а не начальство?
Петро Середюк, керуючий справами Рівненського міськвиконкому:
— Насправді це не так багато, як дехто думає. Посадовий оклад прибиральниці в міській раді більший, ніж у будь-якого начальника міського управління. Зокрема, для прибиральниці законодавство передбачає 1958 гривень окладу, водію (залежно від об'єму двигуна автомобіля, яким він керує) — 1971-2047 грн., а для начальника управління, начальника відділу та звичайного спеціаліста — однакові 1723 гривні… Хоча відповідальність у всіх різна! У мене, як керуючого справами, та у секретаря міської ради оклади становлять по 3569 гривень, у міського голови — 4024 грн. Звісно, є ще різні надбавки, але при невеликому окладі вони теж будуть невеликі. Наприклад, за вислугу років: якщо пропрацював на посаді в органах місцевого самоврядування понад три роки, то маєш право на 10% надбавки від розміру окладу, п'ять років — на 15%, десять — 20% і так далі. А ще ж є і податки, які «з'їдають» по 20% зарплати, так що на руки отримаєш менше. Звісно, молодому фахівцю після університету це здається не надто привабливим. Хоча пропрацювавши 2-3 роки юристом у міській раді, отримаєш такий досвід, що потім можна влаштуватися у будь-яку приватну фірму.
Періодично у нас відкриваються вакансії, але знайти претендентів на цю службу не надто легко. Зокрема, у Рівному вже кілька місяців немає головного архітектора міста. Ніхто просто не зголошується, бо і вимоги до кандидата, і його відповідальність дуже великі.
Премії — це обов'язкова частина нашої зарплати. Не виділити їх ми не можемо, бо до цього зобов'язує все та ж постанова Кабміну №268 від 9 березня 2006 року. Хоч 10% від окладу, але щомісяця преміювати мусиш! Винятком є хіба оголошена працівнику догана. Наприклад, начальник міськШЕУ Віктор Климук премії не отримає, доки з нього не буде знято догану міського голови. А для цього має бути причина — наприклад, подання профільного заступника Олексія Хмилецького, який підтвердить, що п. Климук справді заслужив премію. Чому керівництво управління ЖКГ відзначили окремим розпорядженням? Мабуть тому, що під час снігопадів їм доводилося працювати навіть по ночах — виїжджати на міські вулиці і координувати роботу підлеглих комунальників. Що стосується Івана Очередька, то він є дуже досвідченим фахівцем і досконально володіє інформацією щодо земельних ділянок. Так що за допомогою премій можна відзначати якість роботи: добре працюєш — отримаєш більше, якщо премія менша, ніж у колег — значить, десь недопрацював. У Львові взагалі вирішили давати по 200% премії. Виплачують премії в межах фонду преміювання та економії фонду оплати праці.
Як на мене, якби працівникам одразу призначали достойні оклади, то й премії були б не потрібні. Але для цього треба внести зміни в законодавство.