Чому автобуси з українськими туристами регулярно потрапляють у ДТП

1560 0

Ми у соцмережах:

Чому автобуси з українськими туристами регулярно потрапляють у ДТП

Автобусні ДТП з українськими туристами, які їдуть на море або повертаються додому, відбуваються регулярно. Бажання перевізників більше заробити за сезон, а туристів — заощадити на поїздці призводить до регулярних ДТП. Експерти не рекомендують українцям їздити на автобусах далекого прямування по ночах.

rumunia_dtp У ніч на 9 серпня на дорозі Констанца — Бухарест за 53 кілометри від столиці Румунії розбився автобус з українськими туристами, які поверталися з Болгарії додому. За інформацією посольства України в Румунії, двоє пасажирів загинули в результаті ДТП, ще 48 отримали травми різного ступеня тяжкості. При цьому п'ятеро українців перебувають у тяжкому стані, у семи — травми середнього ступеня тяжкості. Решту найближчим часом відправлять додому. «Болгарський перевізник, який здійснював рейс автобуса, що зазнав аварії, надав (інший) автобус для перевезення громадян України на батьківщину», — розповіла прес-секретар МЗС України Мар'яна Беца.

Нездоровий сон

Як стверджує румунська поліція, трагедія сталася через те, що водій автобуса, який віз з відпочинку додому жителів кількох областей Західної України, розігнався на неосвітленій дорозі до 110 км за годину, після чого заснув за кермом. Трагедію важко списати на випадковість. Як пояснили в Укртрансінспекції, автобус, що потрапив у ДТП, добре знайомий українським інспекторам — його водії регулярно проводили за кермом більше призначених за правилами чотирьох годин. За це їх лише в липні в Чернівецькій та Закарпатській областях оштрафували вісім разів. Причому, за словами в. о. начальника Укртрансінспекції у Чернівецькій області Костянтина Романова, водій злощасного автобуса одного разу вже засинав за кермом. Автобусні ДТП з українськими туристами, які їдуть на море або повертаються додому, відбуваються регулярно. Наприклад, два роки тому болгарський автобус, що віз додому українських пасажирів, перекинувся вночі в румунському повіті Вранча. Двоє загинули на місці. У 2012 році інцидент стався в повіті Бреза, а в 2011-му на трасі Варна — Бургас. У всіх випадках аварії сталися з вини водія, що заснув за кермом. Виною всьому — жадібність перевізників і прагнення українців придбати квитки якомога дешевше, нехтуючи власною безпекою, впевнена Олена Коба, директор туроператора «Дельта-тревел», який спеціалізується на автобусних турах. Кожен з двох водіїв в екіпажі автобуса далекого прямування за правилами має право перебувати за кермом чотири години, потім повинна бути зупинка на 40 хв. і перезмінка. Після наступних чотирьох годин їзди і сорокахвилинного відпочинку водії знову змінюються. Потім обидва водії повинні відпочити не менше дев'яти годин. Якщо спить лише один водій — це так званий технічний відпочинок, який не рахується повноцінним. Однак на практиці режим роботи водіїв не дотримується перевізниками, категорично стверджує Коба. «На болгарському напрямку це просто неможливо. Дрібні перевізники намагаються заробити за туристичний сезон, який триває три місяці на рік. А пасажири хочуть, щоб їх довезли якомога швидше, — говорить вона. — Тому водії включають тахометри лише на молдовському кордоні, в Рені, і там відзначають початок поїздки. Ніхто в Європі не може зафіксувати порушення. Хоча перед цим автобус може вже проїхати 850 км українською територією».

Непройдений маршрут

Україна давно приєдналася до Конвенції про роботу екіпажів транспортних засобів, яка передбачає жорсткий контроль за дотриманням режиму праці та відпочинку водіїв з боку держави. Але на практиці положення конвенції в нашій країні не працюють. «Ми поки погано контролюємо виконання режиму праці та відпочинку», — зазначає перший заступник голови Укртрансінспекції Володимир Балін. Інспектори ловлять і штрафують водіїв, котрі провинилися, проте український штраф — всього 340 грн. (20 неоподатковуваних мінімумів). Ця сума непорівнянна з втратою прибутку за пропущений рейс. Більше того, Укртрансінспекція може штрафувати тільки автобуси, що належать компаніям-нерезидентам. З минулого року в Україні діє мораторій на нефіскальні перевірки бізнесу. Тому чиновники Укртрансінспекції не мають права перевіряти показання тахометрів на автобусах українських компаній. У сусідній Польщі транспортні інспектори мають право в будь-який момент вимагати для контролю всі диски тахографа за час рейсу, а штраф за порушення режиму праці та відпочинку водія пасажирського автобуса — близько 1,5 тис. євро. «Водій зобов'язаний оплатити його на місці. Якщо такої суми в нього немає, транспортний засіб ставлять на штрафний майданчик», — розповідає голова дорожньо-транспортної інспекції Польщі Михайло Жеменевський. Поки ж експерти туристичної галузі рекомендують українським мандрівникам не їздити на автобусах далекого прямування ночами. «Багато європейських компаній принципово відмовилися від нічних переїздів. Це питання безпеки», — стверджує голова Центру туристичної інформації Володимир Царук. Втім, інших варіантів дешево дістатися до Болгарії немає. Авіаквитки з Києва на курорти Болгарії коштують від 160 євро, як мінімум вдвічі дорожче, ніж автобусний квиток. Так що вибір невеликий: ризикнути власним життям чи переплатити за безпеку.
«ФОКУС».


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також