Психологи з Університету штату Огайо (США) спільно з колегами з Університету Утрехта в Нідерландах провели дослідження за участю 240 дітей. В експерименті, який проводили психологи, маленьких добровольців попросили намалювати копію зі знаменитого полотна Ван Гога "Дикі троянди".
Психологи з Університету штату Огайо (США) спільно з колегами з Університету Утрехта в Нідерландах провели дослідження за участю 240 дітей. В експерименті, який проводили психологи, маленьких добровольців попросили намалювати копію зі знаменитого полотна Ван Гога "Дикі троянди". Після цього дитина отримувала похвалу у вигляді записки від дорослого, який був ідентифікований як "професійний художник". У записці похвала полягала в словах "неймовірно", "чудово" або "добре". У перших двох випадках оцінка була явно завищеною, і діти, які її отримували, були схильні братися надалі за завдання, з якими вони не в змозі були впоратися. Наприклад, вибирали для копіювання більш складні картини. Діти, які отримали скромнішу оцінку, вибирали для наступних завдань більш прості картини, проте вони страждали від тиску серед дітей із завищеною самооцінкою. Результати цього дослідження психологів показують, що надлишок компліментів може поставити в незручне становище дітей із завищеною самооцінкою і водночас створити дискомфорт для дітей з низькою самооцінкою.