Найближчими днями перекрити центральну вулицю обласного центру кількома десятками старих автобусів «ЛАЗ» і повністю блокувати рух всього автотранспорту погрожують водії рівенського ВАТ «АТП-15607», розташованого на вулиці С. Васильченка. Водії хочуть таким чином зберегти свої робочі місця, запобігши перепрофілюванню АТП і масовому розпродажу автобусів.
Як і решта з колишніх найпотужніших підприємств — пасажирських автоперевізників області, АТП-15607 дійшло до стагнації не за один день. Неможливість самовільно підвищувати ціни на проїзд пасажирів до їхньої собівартості, зобов’язання перевозити численних пільговиків без компенсації понесених витрат з боку держави, фінансова неспроможність оновлювати зношений автопарк та багато інших причин рік у рік лише погіршували загальний стан справ автопідприємства. Не поліпшилася ситуація й відтоді, як стало акціонерним товариством. — Перевезення пасажирів як було збитковим, так і залишилося,— розповідає директор АТП Василь Поліщук. — З початку цього року ми так і не отримали державної субвенції на перевезення пільговиків. Звісно, що нинішний власник підприємства, а це фізична особа, якій належить контрольний пакет акцій, миритися з таким станом справ не захотів. Хто ж захоче працювати собі у збиток? Тому з минулого тижня підприємство призупинило перевезення пасажирів і планує зняті з рейсів автобуси, які їздили містом та по області, продати за їхньою залишковою вартістю. Те, що водії з цим категорично незгодні — я розумію, але зарадити їм нічим не можу. Хочуть — нехай купують автобуси і самі спробують заробити на перевезенні пасажирів, хочуть — нехай отримують розрахунок і звільняються. Натомість водії з жодним із запропонованих їм варіантів категорично не погоджуються. — Купувати зношені, 15-18-річні ЛАЗи за три тисячі доларів нам не по кишені. Ми хочемо працювати як працювали, — кажуть вони. — Перевозити пасажирів і годувати свої сім’ї. Тим більше, що перевезення пасажирів аж ніяк не є збитковим. Водій кожного з автобусів наприкінці дня справно здає у касу підприємства план-виручку — 170 гривень. Таку ж суму, як нам відомо, компенсує й держава за перевезення пільговиків. Конфліктна ситуація навколо ВАТ «АТП»-15607» не залишилася поза увагою й управління транспорту і зв’язку Рівенського міськвиконкому. Щоправда, сумнівно, що управління щось зможе змінити. — Якщо приватний автоперевізник не отримує державної субвенції на перевезення пільговиків, ми йому цих грошей також заплатити не можемо, — говорить заступник начальника управління Микола Голубош. — І не можемо заборонити йому змінювати профіль діяльності підприємства. Ми ж тільки домовилися, щоб АТП виводило автобуси з рейсів поступово.