Дві транспортні розв’язки незабаром збудують на дорогах державного значення Київ-Чоп та Городище-Рівне-Старокостянтинів біля Рівного, де трапляється чимало дорожньо-транспортних пригод. Начальник обласного управління міліції Сергій Піддубний повідомив, що була нарада в голови РОДА з приводу побудови розв’язок, гроші будуть виділені з державного бюджету, буде оголошено тендер на проведення будівельних робіт. А тим часом ДАІ намагається змінити ситуацію, вдаючись до нетрадиційних заходів: минулого тижня дороги освячували священики, цього тижня заговорили про те, що на дорогах знову з’являться «лежачі поліцейські». Полковник Піддубний заявив: «Нехай краще водії днища своїх машин б’ють, ніж в ДТП будуть гинути люди».
Підтвердженням того, що на цих перехрестях таки треба щось робити, свідчить хоча б те, що впродовж тільки двох діб там сталося дві дорожньо-транспортні пригоди. 30 серпня вночі на трасі Київ — Чоп водій автомобіля «ВАЗ-21093» Карен Ш., який їхав з Львівщини, на під’їзді до перехрестя з автодорогою Городище–Рівне–Старокостянтинів не виконав вимогу дорожнього знаку «Проїзд без зупинки заборонено». Виїжджаючи на головну дорогу, він зіткнувся з автомобілем «Фольксваген-Пасат», який рухався головною дорогою з київського напрямку. ВАЗ вмить загорівся, вогонь перекинувся на «Фольксваген». 70-річний громадянин Вірменії, який був у салоні ВАЗу, загинув на місці пригоди, водій та ще троє пасажирів отримали травми. А через добу, 1 серпня, на тому ж місці близько 11:40 години водій з Тернопільської області, керуючи Мерседесом, також порушив правила проїзду перехресть. Виїжджаючи з другорядної дороги на головну, він зіткнувся з Мерседесом рівнянина, який рухався головною дорогою. Мешканка Тернопільської області та наш земляк потрапили у травматологічне відділення обласної лікарні. Щоправда, аналізуючи ці дорожньо-транспортні пригоди, зрозуміло, що не так в перехресті проблема, як в тому, що водії нахабно порушують правила руху. І достатньо було б тут присутності живого даішника, щоб водії пригальмовували і уважніше дивились на дорогу. Декілька років тому у Рівному вже лежали «поліцейські» на дорогах, та недовго — більше було нарікань, ніж ефекту. Коментар старшого інспектора відділу ДАІ у Рівенській області Василя Петрика: — Ті «лежачі поліцейські» були встановлені з порушенням вимог державних стандартів. Вони були зроблені з асфальту, в той час як мають бути гумовими. Зрозуміло, що це створювало чимало незручностей для самих автолюбителів. Почали надходити скарги від водіїв, тому довелося ці пристрої для примусової зупинки транспорту познімати. Тепер такі «лежачі поліцейські» планується встановити не на вулицях міста, а лише на найбільш аварійному перехресті — при в’їзді в Рівне зі Львівського напрямку, вони лежатимуть там в три ряди, а при виїзді — на київській трасі на «чорному перехресті» за рішенням начальника ВДАІ області Миколи Слободенюка від сьогодні цілодобово чергуватиме наряд ДАІ. «Лежачі поліцейські» ми вже замовили у Києві. Коментар начальника міського управління житлово-комунального господарства Юрія Собчука: — Чотири року тому з подачі колишнього начальника ДАІ комунальні служби міста займалися встановленням «лежачих поліцейських». Ми тоді говорили, що вони встановлюються з порушенням вимог, адже мають бути гумові, втім, начальник ДАІ наші зауваження проігнорував. Потім люди почали скаржитися на те, що розбиваються машини і після відповідного розпорядження міського голови ми ці пристрої познімали. Коментар міського голови Рівного Віктора Чайки: — Як на мене, то потрібно було б встановити цих «лежачих поліцейських», наприклад, на пішоходному переході поблизу ЗОШ №12. Там завжди дуже багато дітей, а водії на це не зважають, дуже швидко їздять. Зрештою, подібні пристрої варто було б покласти на дорогах поблизу навчальних закладів. Але вони мають відповідати стандартам. Мені в Кузнецовську дуже сподобалися «лежачі поліцейські» — гарні, охайні, а головне — ефективні. Не так, як це було зроблено у нас чотири роки тому за поданням колишнього начальника ДАІ — наляпали асфальту, а потім машини розбивалися. Є ж спеціалізовані фірми, які займаються виготовленням таких пристроїв. Влад ІСАЄВ, Жанна ПІНЧУК.