На цвинтар — без проводів

2522 0

Ми у соцмережах:

На цвинтар — без проводів

Фантастична ідея міського голови Володимира Хомка щодо запуску на тролейбусні маршрути комбінованих машин, здатних частину дороги їхати без проводів, коштує багато мільйонів і поки що нереальна для виконання. Але попередні роботи з підготовки дороги для нового виду транспорту вже розпочато. На думку пана Хомка, це необхідно зробити, аби пенсіонери-пільговики мали можливість безплатно доїхати до… цвинтаря у районі Колоденки. Слід зауважити, що частину справи вже зроблено. У Рівному кожен, і не лише пенсіонер, тепер має можливість приїхати на цвинтар безплатно. Один раз і в один кінець…

Вже тепер зрозуміло, що бюджет міста навіть одного омріяного Хомком тролейбуса, що коштує понад 2 мільйони гривень, "не потягне". Та дорогу під нього вже роблять: розширили її на вулицях Черняка і Волинської Дивізії, а наступного року будуть виділені кошти на таку ж саму реконструкцію вулиць Енергетиків та Курчатова. Розширять до 10 метрів, витративши 6 мільйонів гривень, і дорогу на вул. Коновальця у Рівному. До весни ця дорога буде закрита для транспорту, бо ремонт уже розпочали, але не закінчили. Степан Загиней, директор КП "Рівнеелектроавтотранс": — Дуобус, або комбінований тролейбус має два повноцінних двигуни: внутрішнього згоряння та електричний. Тролейбус з одного двигуна на інший переключається легко, "роги" опускаються і піднімаються автоматично — ніхто вручну цього не робить. Проте в Україні на таких не їздять, лише за кордоном. Оскільки не було попиту, то й українські заводи не виділяли спеціальних коштів для розробки проекту на конструкцію такого тролейбуса. Те, що міський голова захотів, аби ми мали комбінований тролейбус, може, й добре. Але потрібно оцінювати реально ситуацію. У міському бюджеті немає коштів і не знайдуть їх найближчим часом. На зарплату і то не вистачає, не те що на якісь тролейбуси, яких ще й у природі не існує. Окрім того, відводити час і робітників для того, щоб зробити один або два таких транспортних засоби, для заводів невигідно. Тому навряд чи ця ідея стане реальністю. Хіба що було б замовлення з кількох міст. Можна було б на вулиці, де немає лінії для тролейбуса, пускати звичайні автобуси. Їздить же перший маршрут. Це було б економніше. Один дуобус коштує 2,2 млн. грн. Де місто візьме такі кошти? Ми, наприклад, цього року купували у чехів два тролейбуси по 10 тисяч євро, так довелося просити відстрочку до наступного року, бо у цьому грошей не було. Щодо того, що розширюють дорогу під тролейбуси — це добре, незважаючи на те, будуть вони колись там їздити чи ні. У місті збільшується кількість транспорту, і додатковий метраж проїжджої частини не завадить. Віталій Миронюк, начальник міського управління транспорту та зв'язку: — Комбіновані тролейбуси — хороша і потрібна місту ідея. Так, мешканці Північного нарікають, що вони не можуть скористатися послугами пільгового перевезення. Наприклад, пенсіонери із вул. Коновальця також хотіли би поїхати на кладовище "Нове" безкоштовно. Планується, що комбінований тролейбус сполучатиме вулиці Волинської Дивізії й Енергетиків. Без проводів він мав би їхати близько 5 км за один маршрут. Вже навіть є два заводи — луцький і львівський, які готові взятися за його виробництво. Проте не вистачає коштів. Так, нині ми не можемо вибити із Держказначейства гроші на боротьбу зі снігом. Окрім того, бюджет міста мізерний. Тому знайти два мільйони навіть на один тролейбус (а ми хочемо, що їх принаймні було два) не вдасться поки що. Звичайний тролейбус коштує до 2 млн. грн., додаткова електролінія обійшлася б місту у 20 млн. грн., тому придбати комбіновані тролейбуси було б дешевше. Окрім того, дуобуси екологічно чистіші, ніж автобуси чи маршрутки. Навіть якщо нам не вдасться запустити комбінований тролейбус навесні, я вірю, що він все одно їздитиме по Рівному. Віктор Бредихін, директор ЗАТ "Рівнеавтошляхбуд": — Асфальт на вул. Коновальця кластимемо наступного року. У цьому ми лише розширяли дорогу, робили бордюри, переносили комунікації, зокрема електричні стовпи. Усе це робиться під тролейбуси. Ширина дороги повинна бути не менше 10,5 метра, окрім того, потрібно буде дотримуватися спеціального нахилу дороги. Якби дорогу не робили під дуобус, це, звісно, було б дешевше, проте на скільки — я не знаю. Рух на вул. Коновальця відкриють не раніше травня, коли завершимо усі роботи. Наскільки мені відомо, якщо запустять дуобуси, то вони їздитимуть як дев'ятий тролейбус, але, звісно, з продовженням: від вул. Черняка виїжджатимуть на вул. Волинської Дивізії, потім на вул. Коновальця і повертатимуться на електролінію. А від мототреку — без проводів по вул. Курчатова і до кладовища "Нове".


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також