Ситуація, коли звичайний снігопад стає «стихійним лихом», внаслідок якого відрізаними від світу опиняються десятки населених пунктів, виникла не сьогодні. Два десятки років начальники усіх рангів безбожно розкрадали усе, що можна було вкрасти. Кожен «лексус» скромного держслужбовця дорівнює невідремонтованій ділянці дороги, кожен «мерседес» пересічного «слуги народу» — це непридбана дорожня техніка, кожна «тойота» — це завжди відсутні бензин та солярка. «Надзвичайною ситуацією» звичайний снігопад став для нас лише в останні роки. До того впродовж щонайменше тисячі років люди спокійно справлялися із снігом. Але ж тоді не було сучасних «автодорів» і МЧСів та їхніх доблесних керівників. Починаючи з минулого четверга, все більше сіл Рівненщини залишалося без хоча б якогось сполучення з райцентрами, не кажучи вже про відсутність рейсових маршруток та неможливість підвезення хлібу в сільмаги. З початком цього тижня жодним транспортом, навіть позашляховиками, не можна було доїхати до понад півсотні сіл області. Найгірша ситуація склалася в Радивилівському, Рівненському, Здолбунівському, Гощанському, Корецькому та Костопільському районах. У багатьох випадках визволитись зі снігового полону, а іноді й отримати невідкладну меддопомогу, людям там вдалося тільки завдяки спецтехніці рятувальників.
За повідомленням з управління МНС Рівненщини, за перших три дні нового року їм довелося дев’ять разів надавати допомогу рівнянам, які потрапили в скрутне становище через несприятливі погодні умови. Зокрема, першого січня близько 10-ї години вечора костопільські рятувальники пожежним авто на базі вантажівки ЗІЛ-131 звільнили зі снігових заметів біля села Велика Любаша рейсовий пасажирський автобус та УАЗ «швидкої», яка везла в районну лікарню тяжкохворого юнака з села Підлужне. Наступної доби посеред ночі вже корецькі «еменесники» пробивалися у напрямку села Сторожів, щоб витягти із заметів чотири легковики. Водночас вони мали ще допомогти «швидкій», яка не змогла доїхати до 19-річної породіллі в село Голичівку, але її чоловік сам вивіз назустріч на санях, і молода жінка народила дівчинку таки в палаті райлікарні, а не посеред заметів. Цього ж дня в Здолбунівському районі на ділянці дороги між смт Мізоч і селом Борщівкою рятувальники звільнили шість легкових авто та три автобуси. Також рятувальники МНС вже розчистили дороги до двох десятків сіл у Рівненському, Гощанському та Корецькому районах і працюють там досі. Роблять вони це за допомогою військового шляхопрокладчика БАТ-2 на базі багатотонного артилерійського тягача. Як з’ясувала «РВ», для ефективної боротьби зі снігом це фактично єдина на сьогодні в області потужна техніка, після якої транспортне сполучення відновлюється сповна. На відміну від «проїзд дорогами Рівненщини забезпечений» від дорожників, що в більшості випадків насправді означає, що по вузькому, сяк-так розчищеному від снігу коридору можна їхати лише в одному напрямку, а щоб пропустити зустрічний транспорт, потрібно шукати спеціальні «кишені». Разом з тим, діяльність еменесівського БАТу в облавтодорі чомусь сприймають вкрай ревниво. — Хоч той БАТ бере 130 літрів дизпального за годину роботи і цими днями проїхав тільки 53 кілометри, всі ним не нахваляться. Для нас це образливо. Бо ми обслуговуємо в області більше п’яти тисяч кілометрів доріг, і в нас працює 100 одиниць техніки, — говорить начальник відділу з експлуатаційного утримання доріг і безпеки руху ДП «Рівненський облавтодор» Микола Козачок. — І відколи випав сніг наші люди працюють по три-чотири доби без сну та відпочинку, на межі можливого, щоб забезпечити проїзд транспорту дорогами Рівненщини. Але ж і погодні умови були такі, що після того як пройшла техніка, за кілька годин дороги знову перемітало, тримостові грейдери самі в снігу застрявали. Разом з тим з півсотні заметених сіл нам залишилося розчистити дороги тільки до кількох сіл в Гощанському та Здолбунівському районах. І ми над цим працюємо. Зокрема, вже зараз (у вівторок вранці. — Авт.) підвезли залізницею два потужних бульдозери в смт Мізоч, щоб пробити дорогу до сіл Залібівка та Зелений Дуб. Так що вже сьогодні-завтра до всіх населених пунктів області дорога буде. Тим часом «Сніг випав — і все зупинилося», — так охарактеризував стан доріг Рівненщини взимку начальник управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації Віктор Симонюк на засіданні обласної постійної комісії з питань ТЕБ та НС минулого тижня. Тоді заступник начальника Рівненського облавтодору Петро Удовиченко про роботу цього підприємства доповідав загалом позитивно і про якісь особливі проблеми не говорив. Натомість ДАІ було налаштоване песимістично: облавтодор нових машин для догляду за дорогами не купує, а старі часто ламаються або взагалі несправні, є навіть не в кожному районі, бензину до них немає. Щодо опадів та ожеледиці, то облавтодор щодня одержує прогноз погоди та штормові попередження від гідрометеоцентру і має свою диспетчерську службу, яка повідомляє про стан доріг двічі на добу. Але якщо немає як працювати, то всі ці зведення — хіба лише для звіту. До всього цього, як повідомив старший інспектор з особливих доручень сектора організації дорожнього руху відділу ДАІ області Андрій Валерко, працівники облавтодору і районних підрозділів працюють три дні на тиждень, в інші дні чергують лише окремі працівники. Куди ж все-таки подівся бензин і як підприємство збирається до кінця зими за таких обставин розчищати понад 5 тисяч кілометрів доріг області, які воно обслуговує, п. Удовиченко на засіданні не повідомив.