Центральна вулиця Рівного була у новорічні дні місцем веселої гри між водіями транспортних засобів та інспекторами ДАІ. Обидві сторони завзято гралися у виконання вимог знака, який забороняє проїзд Соборною. Даішники проїзд забороняли, а водії підкорялися. Святкова гра вдалася. Центр міста був 1 січня практично вільний. Аби вже у перший робочий день нового року знову стати суцільним затором. Тоді, коли гра закінчиться і почнеться звичне життя.
Історія питання сягає другої половини вісімдесятих років, коли хтось у міськвиконкомі вирішив «розвантажити» центр міста від транспорту шляхом заборони проїзду Соборною всім видам автомобілів, окрім громадського транспорту, спеціальних машин, автомобілів тих, хто на цій вулиці живе, а також тих, хто там працює, кому туди треба і так далі. Самі цього не розуміючи, тодішні керівники Рівного створили двадцять років тому модель нинішнього українського законодавства, дотримуватись якого вважається непристойним. Бо ж по закону живуть у нас тільки «лохи». Так само лише «лохи» повертають убік від Соборної, зваживши на знак «проїзд заборонено». І не тому вони так роблять, що такі незаконослухняні, а тому що перекрити Соборну для Рівного означає те саме, що для річки перекрити русло. Вода все одно протече, тільки проблем буде більше. Заборона чи обмеження руху транспорту можуть бути ефективними тільки за умови існування зручних об’їзних шляхів, якими можна проїхати туди ж само, не перетинаючи Соборну уздовж. За двадцять років «заборони» руху Соборною міська влада не зробила анічогісіньки, щоб хоч як полегшити проїзд центром міста. Замість того, щоб побудувати міст чи тунель через залізницю в продовження проспекту Миру на захід, влада влаштувала посеред проспекту ідіотські кущики, котрі зробили цю вулицю ще більш тісною і непридатною для проїзду. Реально заборонити проїзд Соборною можна тільки поставивши на усіх прилеглих вулицях постових міліціонерів, які б «вручну» розвертали транспорт. Що й роблять періодично, в основному на свята, наші славні даішники, на практиці підтверджуючи абсурдність заборони проїзду Соборною. У звичайні дні інспектори просто стоять уздовж вулиці, безпомічно спостерігаючи, як повз них мчать сотні авто, ігноруючи вигадану владою заборону. Який вихід? Цивілізоване суспільство знає кілька варіантів. У Лондоні, наприклад, проїзд центром є платним. Для всіх без винятку. Гадаю, що саме у слові «виняток» і полягає проблема проїзду Соборною. Якби заборона проїзду стосувалася усіх, починаючи з міського голови, то, можливо, той голова і подумав би над тим, як налагодити у Рівному нормальний рух транспорту. Не думаю, що це станеться швидко. Дорожні роботи, як відомо, одна з найбільш корумпованих галузей нашого «народного господарства», через яку крадуть ну дуже великі гроші і з якою не впорався, чи не захотів впоратися, жоден із міських та обласних керівників. А навіщо їм? Вони і так їздять Соборною як хочуть. Я теж їжджу і буду їздити. Не тому, що начальник. А тому, що на Соборній живу.
Коментарі Василь Петрик,начальник сектора моніторингу управління ДАІ в Рівенській області: — Через центр міста рух транспорту обмежений — тут встановлено відповідний знак. Проїжджати має право пасажирський громадський транспорт, автомобілі екстрених служб та авто тих, хто проживає чи працює в центрі міста і не може дістатися туди іншим шляхом. Так повинно бути в ідеалі, а зазвичай — кожен працівник ДПС, який патрулює на Соборній, щодня складає близько двадцяти протоколів. Штрафи за порушення цього правила у розмірі від 3 гривень 40 копійок до 8 гривень 50 копійок, зрозуміло, нікого з водіїв не лякають. За декілька днів перед Новим роком було прийнято рішення перекрити взагалі центр міста для проїзду. Проїжджати мали право лише пасажирський транспорт і автомобілі екстрених служб. Це рішення було прийняте для того, щоб розвантажити центр перед святами, оскільки, як показала практика попередніх років, напередодні свят постійно виникали проблеми з великим скупченням автотранспорту. Інспектор ДПС ДАІ міста Рівного Анатолій Кладько: — Така практика дала позитивний результат. Як перед святами, так і в перші дні після них, центр міста був майже вільний. За декілька днів водіїв вдалося трохи дисциплінувати і вони без нагальної потреби тепер не їздять Соборною. Безумовно, не всі водії, яких ми завертали, нас розуміли. Втім, злісних порушників не було. Принаймні затримувати когось чи штрафувати нам не доводилося. Спілкувалися з водіями, пояснювали, для чого вживаються такі заходи, що вони тимчасові, й розвертали їхні автомобілі. Нічого страшного у такому нововведенні немає, оскільки, окрім Соборної, існує чимало вулиць, наприклад, Сагайдачного, Петра Могили, Дворецька, Полуботка, якими без проблем можна дістатися центру, не створюючи на Соборній заторів.