Близько двох десятків представників рівенських служб радіотаксі разом зі своїми колегами з інших регіонів у вівторок брали участь в акції протесту біля стін Верховної Ради. А в цей час у Рівному всі служби радіотаксі підтримали протест, півдня відмовляючись приймати замовлення від клієнтів. Таким чином таксисти висловили своє обурення двома законопроектами, які планується прийняти вже до початку наступного місяця.
Суть проблеми не нова — ще рік тому місцеві таксисти страйкували проти намагань місцевої влади запровадити електронні фіскальні таксометри (щось на кшталт звичайних касових апаратів, тільки для таксі ), щоб можна було ретельно контролювати, як кількість перевезень, так і прибутки таксистів. Під тиском таксистів від цього нововведення тоді відмовились. Тепер же запровадження таксометрів ініціюється на рівні Верховної Ради. Автори цих двох законопроектів пропонують запровадити обов’ язкове встановлення таксометрів, що суперечить податковій системі, за якою платники єдиного податку, на якому працюють майже всі таксисти, звільнені від встановлення касового апарату. Можливо, ніяких проблем із цим не виникало б, якби не висока ціна за ці фіскальні апарати, що становить понад півтори тисячі гривень, які кожен таксист має викласти з власної кишені. На думку керівників більшості місцевих служб радіотаксі такі нововведення є недоречними, вони розцінюють це як звичайне здирництво і є невигідним не тільки для таксистів, а й у першу чергу — для пасажирів. Натомість податківці необхідність такого нововведення пояснюють благими намірами держави захистити приватні служби радіотаксі від конкуренції нелегалів, які з прийняттям таких змін тепер будуть просто змушені стати на облік у податковій і сплачувати податки на умовах рівних з іншими. На думку начальника відділу оперативного контролю Рівенської об’єднаної податкової інспекції Володимира Возняка, встановлення фіскальної техніки у кожному таксі є нормальним явищем. Таким самим, як касові апарати у магазинах. Крім того, будуть захищеними й клієнти, отримуючи чек після поїздки, а не покладаючись на домовленість в оплаті з таксистом. Крім того, законопроектом обмежується вік автомобіля, придатного для використання як таксі — до десяти років. Голова профспілки таксистів Рівного Олег Поліщук вважає, що це неминуче призведе до економічної смерті їхнього бізнесу. Адже на сьогодні з майже тисячі офіційно зареєстрованих таксистів нашого міста приблизно у 98% автомобілі мають по 12-15 років «трудового стажу», щоправда, за технічним станом вони майже нічим не поступаються новим. Однак керівництво міського управління транспорту має дещо іншу думку з цього приводу. За словами начальника управління Василя Сливки, обмеження віку автомобілів насамперед вплине на рівень безпеки самих клієнтів. Адже ні для кого не секрет, що старі авто значно частіше ламаються, а відповідно і потрапляють у різні дорожньо-транспортні пригоди. До того ж, як зазначив пан Сливка, варто було б ввести спеціальну обов’язкову для всіх водіїв таксі підготовку, щоденний медичний огляд і технічну перевірку їхніх автомобілів, як це практикується майже в усіх цивілізованих країнах світу. Тому, на його думку, подібні зміни нарешті допомогли б навести лад серед хаосу, що сьогодні панує на ринку послуг таксомоторних перевезень.