Акцію "Випускник" Рівненський міський центр зайнятості проводить уже не перший рік. Щороку до участі у квітні запрошують учнів 9-х класів, а у вересні — одинадцятикласників. На захід, який цьогоріч відбувся 26 вересня, приїхало 26 вищих та професійно-технічних навчальних закладів, і вперше на запрошення центру зайнятості відгукнулися представники Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, Національні університети "Києво-Могилянська академія" та "Львівська політехніка". Кожен заклад привіз чимало буклетів, довідників та інформаційних матеріалів.
Випускники шкіл змогли також дізнатися про можливість здобуття освіти за кордоном та умови зарахування на контрактну військову службу, отримали інформацію про послуги служби зайнятості та консультації, пройти тестування й визначити, до яких спеціальностей є нахили. — Ми вже маємо досвід роботи у таких акціях і бачимо, хто насправді зацікавлений у навчанні, — каже представник "Могилянки". — У себе хочемо бачити мотивованого студента. А тому за неуспішність відраховуємо навіть тих, які вчаться за контрактом, і навпаки — переводимо на звільнені державні місця "платників", які показали найвищі результати у навчанні. Загалом наші випускники не мають проблем з працевлаштуванням. — Щороку діти приходять більш підготовлені, відсотків 70 учнів уже знають і перелік спеціальностей, і конкретний заклад, в якому хотіли б навчатися, — каже начальник відділу активної підтримки безробітних Рівненського міського центру зайнятості Ольга Дем'яненко. — Протягом останніх трьох років ми проводимо для школярів уроки і півторагодинні тренінги у форматі рольової гри, восени — для 11 класів, а починаючи з січня — для 9 класів. Це для того, щоб діти більш реально мислили, обираючи собі професію, щоб вони мали справжні, а не уявні очікування від майбутньої роботи. Діти часто ідеалізують, не розуміючи відповідальності і непривабливих сторін тієї чи іншої професії. Ми ж орієнтуємо на те, щоб зважали насамперед на власні здібності та інтереси, а не на привабливі назви спеціальностей, про які насправді немає жодного уявлення. Ми не проводимо глибокий аналіз ефективності наших профорієнтаційних заходів, але декотрі студенти, колишні школярі, в соціальних мережах діляться з нашими працівниками своїми успіхами і пишуть, що тренінги їм насправді допомогли.