Голова облдержадміністрації Сергій Рибачок уже другий тиждень займається добором людей на посади голів районних держадміністрацій. Проблема не стільки у претендентах — призначають здебільшого "свободівців" — однопартійців п.Рибачка, а також висуванців від "Батьківщини". Процес гальмується тому, що в деяких районах, у Здолбунівському та Радивилівському, "бойкотують" призначенців, зокрема, однопартійців п.Рибачка. У Радивилівському просять залишити того, хто й досі керував — Анатолія Грисюка, власне, як і в Дубенському наполягають на тому, щоб залишити нинішнього голову — Руслана Сивого. Вочевидь, стикнувшись з несприйняттям громадами деяких майбутніх посадовців, яких п.Рибачок особисто возив на "сватання" в райони, голова зробив паузу. Зокрема, щодо оприлюднення прізвищ майбутніх голів у Гощанському, Корецькому та Дубенському районах. Ті ж, прізвища яких вже оголошено (див. у списку), очікують рішення зі столиці про своє офіційне призначення.
Голова ОДА Сергій Рибачок так пояснив доцільність добору кадрів за партійною ознакою: — При доборі кандидатур на голів райдержадміністрацій я використав кадровий резерв як політичних партій, так і громадських організацій, спілок. По кожному збирав інформацію з різних джерел. Цікавився, хто з них нормально мислячий, патріотично налаштований та не був задіяний раніше в якихось корупційних схемах. Це був непростий процес, бо в багатьох районах під виглядом думки громади певні групи впливу намагалися «просунути» своїх кандидатів. Потрібно було цю інформацію відфільтрувати. Тих, кого я запропонував на посади голів райдержадміністрацій, знаю особисто. Консультувався щодо них з громадами районів, депутатами районних рад. — А хто відповідатиме, якщо не справляться — ви чи політичні партії, які вони представляють? — Це буде спільна відповідальність. Незабаром вибори. Якщо призначений мною управлінець ефективно проявить себе, то цілком логічно, що серед людей зросте підтримка тієї політичної сили, яку він представляє. І навпаки. Серед запропонованих мною кандидатур дуже багато молодих людей, які раніше не мали досвіду роботи на державній службі. Молодим людям потрібно дати шанс на самореалізацію. Досвід роботи, звичайно, важливий, але нам не потрібний той негативний досвід, який був раніше і який призвів до такого невдоволення людей. Тож змушені змінити фактично усю керівну ланку. Зрештою, будемо бачити по перших кроках новопризначених керівників районних адміністрацій, чи справляються вони, чи сприймає їх громада району. Якщо помітимо в роботі серйозні помилки — замінимо. — Як ви вважаєте, чи ефективною є спроба "профільтрувати" кандидатів на управлінські посади через люстрацію? — Люстраційний комітет — це, скоріше, громадська ініціатива. Людям хочеться брати участь у процесі призначень тих чи інших керівників, і це добре. Це позитивне явище, але його треба було б впорядкувати. Як показує практика, в місцевому люстраційному комітеті є досить протилежні сили, які намагаються на щось більше впливати, ніж інші. Часто звучать запитання, які не стосуються предмета зібрання, виникають неконструктивні суперечки. А цього бути не повинно. У мене особисто, як і в багатьох інших рівнян, можуть бути запитання до окремих членів люстраційного комітету. Але оскільки люстраційний комітет є громадською ініціативою, то громада сама має визначитись, хто в цьому комітеті має бути, а хто ні. — Відомі випадки, коли деякі місцеві активісти приходять до керівників управлінь і, називаючись представниками люстраційного комітету, вимагають від чиновників писати заяви на звільнення. — З одного боку, я їх розумію. Це є обурення громади або окремих осіб діями попередньої влади. Втім, я постійно застерігаю громаду утриматись від таких швидких кроків за допомогою "революційних трійок". Все має відбуватись в рамках чинного законодавства, в тому числі і звільнення керівників. Інакше можемо мати негативні наслідки, коли той чи інший керівник потім оскаржить своє звільнення в суді. Доведе, що написав заяву на звільнення під тиском, і нам доведеться з бюджету, за гроші громади області, відшкодовувати йому компенсацію за вимушений прогул. Зараз у найкоротші терміни мають бути сформовані органи прокуратури, міліції, СБУ, контрольно-ревізійного управління. Тож нехай вони і займаються перевіркою діяльності тих чи інших керівників. Якщо знайдуть в їхніх діях порушення законодавства, окрім звільнення із посади таких керівників мають притягнути до відповідальності. — Те, що райони все ще без повноцінних керівників, не впливає на ситуацію з виконанням, зокрема, соціальних зобов'язань перед людьми? — Захищені статті видатків, зокрема, зарплати у бюджетній сфері, соціальні виплати та пенсії, будуть фінансуватись у повному обсязі. Всі наявні кошти в бюджеті спрямовуватимемо в першу чергу саме на це. Буде тимчасова затримка з фінансуванням капітальних видатків. Вирішили перевірити раніше укладені договори та виконані роботи на предмет корупційної складової, чи не було там фактів розкрадання бюджетних коштів. Загалом бюджет наповнюється в межах плану. Є певні відхилення, але вони не катастрофічні. Головним завданням нині є не допустити спаду промислового та сільськогосподарського виробництва. Максимально залучити гроші у розвиток нових проектів. Уже працюємо у цьому напрямі.