Міжнародний аеропорт «Рівне», за твердженням його керівництва, має одну з найкращих посадкових смуг в Україні. Але поки що не має регулярних рейсів – лише борги та заблоковані рахунки. Як змінити ситуацію, обласна влада, яка відповідальна за утримання летовища, не може вирішити вже кілька років.
Торік Рівненська облрада своїм рішенням внесла аеропорт у перелік комунальних підприємств, які можна передати у концесію. Минулої весни київська компанія «Фінінтеграл» заявила, що зацікавлена вкласти кошти в летовище і розвивати вантажні перевезення.
Окрім неї, офіційно про зацікавлення рівненським аеропортом не говорив ніхто. Хоча за словами голови Рівненської облради Олександра Данильчука, начебто вже є два потенційних інвестори. Голова також озвучував про зацікавлення рівненським аеропортом американської компанії.
Проте у п’ятницю депутати не проголосували за створення конкурсної комісії, яка мала оголосити конкурс та обрати інвестора для передачі летовища у концесію.
Проти, зокрема, виступав депутат Михайло Кириллов, який зазначив, що передача у концесію може бути доволі сумнівною перспективою для аеропорту і самих рівнян, адже інвестор, ймовірно, не захоче розвивати пасажирські перевезення. Хоча обласні посадовці наголошували: у договорі концесії буде прописана обов'язкова вимога - збереження пасажирського напрямку.
Пан Кириллов навіть різко заявив, що якщо аеропорт використовуватимуть лише для перевезення одягу з Туреччини, то це буде «не концесія, а порнографія».
Оскільки питання з концесією відклали, доля рівненського аеропорту залишається невизначеною. Наразі у летовища є 15 млн грн «тіла боргу» перед податковою та Пенсійним, не враховуючи ще штрафів та пені, що набігли за кілька років.
Торік Рівненська облрада затвердила програму розвитку летовища, проте коштів на неї минулого року не дали. Виділили лише цього, але поки що тільки на погашення заборгованості із заробітної плати. Посадовці Рівненської ОДА та обласні депутати обіцяли у 2019 році дати ще кілька мільйонів гривень на купівлю техніки для летовища. А ось що робити з його боргами, так і не вирішено.
Днями у Рівному був міністр інфраструктури Володимир Омелян, і голова Рівненської ОДА Олексій Муляренко після зустрічі з ним написав на своїй сторінці у Facebook, що область отримала «хороший сигнал про те, що є велика ймовірність включити аеропорт у Державну цільову програму розвитку аеропортів».
Про можливість фінансування летовища з держбюджету говорили і на сесії облради вчора, 15 березня. Проте варто нагадати, що Кабмін включив рівненське летовище до «Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 року» ще у 2016-му.
Відповідно до цієї програми, рівненський аеропорт мав би отримати 83 млн грн у 2016-2018 роках. Як відомо, кошти виділено не було.
Втім, програма залишається чинною. Наприкінці минулого року, наприклад, уряд вніс у ній зміни, передбачивши кошти на 2019 рік для «Жулян», а також аеропортів у Вінниці, Херсоні та Львові.
Додамо, що рівненський аеропорт міг би заробляти на себе і самотужки, якби принаймні у ньому доробили руліжну доріжку (це дозволило б саджати у Рівному «Боїнги»), а туристи були б зацікавлені чартерними рейсами до Єгипту, які стартують з 23 березня, та до Туреччини, які, можливо, розпочнуться з травня.
Руліжку, яку ТОВ «Стиль-Декор» ремонтує вже два роки, за словами директора летовища Ігоря Насинюка, підрядник обіцяє здати в експлуатацію у травні.