14.06.2012 10:10 Адміністратор
4504
0
Черговий "наїзд" владних структур на приватних автоперевізників призвів до того, що знайти місце відправлення маршрутки із Києва до Рівного стало проблематично. Переховуючись від пильних податківців, міліціонерів та інших перевіряючих, водії вимушено ховаються і від пасажирів, які розшукують потрібні маршрутки за допомогою диспетчерів фірм-перевізників. Що це означає і чи швидко закінчиться? Із цими запитаннями ми звернулись до самих автоперевізників.
Наталія Фіш, представник "Спринтер-Люкс":
— У Києві існує конкуренція між двома вокзалами: Південним, на майданчику біля якого завжди паркувались маршрутки, і Центральним, який хоче перевізників переманити на свою стоянку. Але рівненські перевізники, та й маршрутники інших напрямків, а також наші клієнти за багато років вже звикли саме до такого розташування. Нині ситуація складна. Контролюючі органи у Києві штрафують маршрутників практично ні за що. Чіпляються до оформлення договорів, квитанцій, страхових полісів, хоча усі вони перевірені і затверджені. Бувало, що під'їжджала машина київського УБЕЗу, звідти виходило по семеро чоловіків, оточували маршрутку і не давали їй відправитися. Тому ми й почали ховатися.
Тиснути почала і держава. Ще раніше було заборонено перевезення транспортом, переобладнаним з вантажного на пасажирський. Але пізніше було погоджено, що ми дообладнаємо машини, виробимо спеціальні сертифікати і продовжимо роботу. На все це було витрачено чималі гроші, а зараз нам кажуть: ми вас це робити не просили.
|
| Стоянка біля Південного вокзалу у Києві нині "зачищена" від маршруток |
Доїхати українським "Богданом" до Києва, а схоже, саме автобуси українського виробника хоче уряд бачити на маршрутах, неможливо: він набагато повільніший, жорсткий та й так само переобладнаний із вантажного на пасажирський.
Ми можемо купити великі автобуси, але від цього постраждає споживач. Ми практикували такі перевезення. Пасажири, незважаючи на те, що автобуси були новими, комфортабельними і з кондиціонерами, скаржилися. Бо їде такий автобус повільніше, посадка його триває довше, бо ж не поїде він напівпорожнім. Зрештою, якщо доведеться переходити на такий вид транспорту, вартість квитка зросте одразу вдвічі.
Ми пережили нещодавно хвилю перевірок. Була і податкова, і прокуратура, жодних порушень у нас не знайшли. Проте у мене склалося враження, що нас, малих перевізників, витісняють із ринку. Навряд чи прийде один великий перевізник, проте, можливо, рейдерство відбувається з інших областей. Ціна на проїзд, можливо, залишиться і незмінною в такому випадку, проте роботу втратять сотні людей.
Валентин Демчук, президент ГО "Союз перевізників України":
— Держава вирішила боротися з нелегальними перевізниками. Проте справжніх нелегалів виявити важче і затратніше, ось і розпочало Міністерство інфраструктури виконувати план за рахунок нерегулярних перевізників, які мають усі документи, дозволи і сплачують податки. Не 200 гривень, як кажуть посадовці, а по 1500 грн. у місяць на один автобус.
За яким принципом нас назвали "нелегальними" — я не знаю. Проте від цієї боротьби постраждає сама ж держава і люди. Перш за все, зросте кількість справжніх нелегалів, по-друге, перерозподіл ринку не лише витіснить багатьох підприємців, а й зробить проїзд некомфортабельним.
В Україні ліцензовано понад 80000 автобусів для перевезення пасажирів, серед яких близько 30000 автобусів переобладнано з вантажних. На міжобласних маршрутах в напрямку Києва працює понад 1000 таких автобусів, і замінити їх за такі короткі терміни, як вимагають у Кабміні, неможливо. Перевізники не мають коштів, щоб закупити більші закордонні автобуси, один з яких коштує 100-150 тис. євро, а використовувати українські на довші маршрути нереально. Поки що нам незрозуміла кінцева позиція уряду. Ми вже і страйкували, і писали звернення. Останнє було направлене голові Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Михайлу Бродському.
А поки Кабмін вирішує нашу долю, хтось дав таємну вказівку розганяти "нерегулярщиків". Тиск відчуваємо з боку Головавтотрансінспекції та ДАІ. З порушеннями законодавства проводять нескінченні перевірки та рейди. За результатами цих перевірок необґрунтовано накладають величезні штрафи як на перевізників, так і на їхніх водіїв. Для чого це роблять? Можливо, щоб заповнити ринок українськими автобусами — "Богданами". Ми будемо вести переговори, щоб принаймні до кінця року дозволили перевезення автобусами класу "Мерседес-Спрінтер" та "Фольксваген-ЛТ", які пообіцяємо замінити пізніше.