Зупиняти рух на міжнародних трасах на Рівненщині стало за моду для мешканців сіл, через які ці траси проходять. Перекривають дороги все частіше і з усе більш локальними вимогами, які мали б вирішувати, штурмуючи кабінети чиновників, а не по кілька годин тримаючи посеред поля чи лісу водіїв і пасажирів, школи чи церкви у селі, назву якого вони досі й не чули.
Останнє перекриття траси було у Рокитнівському районі й тривало більше чотирьох годин. Поліція, яка приїхала на виклик, тим, хто опинився у кілометрових заторах, нічим не допомогла. Навіть притягувати до відповідальності «шантажистів» донедавна не бралася. Кілька десятків мешканців сіл Кисоричі, Карпилівка та трохи менших сусідніх сіл зупинили рух на міжнародній трасі Київ-Ковель-Ягодин у суботу наприкінці вересня. Про акцію, запевняють рокитнівські чиновники, селяни заздалегідь не повідомляли. Вийшли у вихідний на трасу, заявляючи, що не зійдуть з пішохідного переходу, яким невпинно рухалися, поки у селі Кисоричі не розпочнуть ремонтувати 3,5 км дороги, що є транзитною і веде з «варшавки» до сіл Карпилівка й Борове. Перекривають селяни трасу вдруге за місяць. Попередня «акція» у серпні була менш тривалою і таки мала певний ефект. Попри заяви, що грошей на ремонт дороги немає, 300 метрів найбільш розбитої ділянки райавтодор почав латати — поклав вирівнювальний шар. Тепер селяни вимагають, аби бралися дорожники за усі 3,5 кілометра, як і було заплановано на початку року Рівненською ОДА. Ще навесні Служба автодоріг встигла провести тендер, який виграв «Рівнеоблавтодор» з сумою 10,3 млн. грн. Проте нині кажуть, що грошей на ремонт цієї дороги, яка офіційно зветься Вежиця-Рокитне-Борове, немає. Правоохоронці за фактом блокування транспортних комунікацій внесли відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за частиною 1 статті 279 Кримінального кодексу України. Передбачений штраф за перекриття траси не такий вже й великий — до 850 грн. Станіслав Бричка, кисорицький сільський голова: — Люди більше терпіти не можуть. Траса стільки годин була перекритою, а влада не реагує. У Кисоричах дорога така, що проїхати неможливо, 10 років її ніхто не ремонтував. Автомобілі буквально ховаються у вибоїнах. Звертався, щоб цю дорогу передали на баланс сільради, я б зробив її за кошти сільського бюджету, але нам відмовили, бо — «державного значення». Пропонував Службі автомобільних доріг робити трасу на умовах співфінансування, також одержав негативну відповідь, бо у них начебто немає грошей. А через те, що ця дорога у жахливому стані, лісовози та фури руйнують внутрішні вулиці у селі, які недавно зробили. Через такий стан траси у Кисоричах маршрутки вже не хочуть їздити. А від «варшавки» до села зроблено ямковий ремонт, від Кисоричів до Карпилівки дорогу відремонтували перед виборами, лишилася тільки майже чотирикілометрова аварійна ділянка у селі. До кінця року її ще можна зробити. Якщо влада і далі не реагуватиме, навіть не знаю, що люди робитимуть. Наступного разу підуть з наметами під стіни уряду. Нардеп Василь Яніцький приїздив минулого тижня до нас у село, казав, що матеріали — на столі у Гройсмана, то, можливо, кошти дадуть хоча б на ямковий ремонт. Микола Козачок, заступник начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області: — Ще б усі такі дороги були, як у Кисоричах! Там тверде покриття, але єдина проблема, що фури його розбили. Скажіть, у чому винні люди, які потрапили у пастку на 4,5 години і які жодного стосунку до Кисоричів не мають? В області чи не всі місцеві дороги потрібно давно ремонтувати. І деякі сільради роблять це, не чекаючи державного фінансування. До прикладу, у Привільному Дубенського району вже третій рік поспіль сільський голова бере ордер на ремонт дороги, що підпорядкована нам, наймає підрядника і робить ремонт. У Перебродах селяни за власні гроші зробили дорогу і вони, повірте, будуть її берегти. Не пустять ні одну перенавантажену фуру. Олексій Берташ, перший заступник голови Рокитнівської РДА: — Трасу перекривали несанкціоновано, нікого не попередивши. Як потім з'ясувалося, хтось лише розвісив на стовпах у селах оголошення. Думаю, селяни просто увагу хотіли привернути, зокрема, через телебачення. Після попередньої акції у Кисоричах поклали 300 метрів вирівнювального шару асфальту, аби він не знищився, потрібно ще верхній шар докласти, а на це треба приблизно 800 тис. грн., яких поки немає. Селяни вимагають, аби всю ділянку за раз відремонтували, але сума там значна, непосильна навіть для обласного бюджету. Якщо державного фінансування не буде, хочемо поширити практику, започатковану в інших селах району. Так, люди самі зібрали 200 тис. грн. на 50 кілометрів дороги від Березового до Рокитного. За ці гроші купили асфальт, а вже облавтодор його поклав власними силами. Зазначу, що у районі є гірші дороги, аніж у Кисоричах. Від Глинного до Кам'яного — 15 кілометрів старої бруківки. Дорога від Томашгорода до Клесова геть розбита вантажівками, які виїздять з кар'єрів, на ремонт потрібно 24 млн. грн.