Днями Шевченківський районний суд Києва, можливо, нарешті поставить «крапку» в гучній справі проти екс-міністра регіонального розвитку та будівництва Василя Куйбіди, порушеної СБУ влітку. Якщо цьому колишньому тимошенківському міністру, а нині депутату Львівської обласної ради, вдасться повністю відбитися від звинувачень і уникнути покарання з реальним чи умовним строком, то завдячуватиме він цим передусім екс-голові Рівненської облдержадміністрації та народному депутату (НУНС) Віктору Матчуку.
Днями Шевченківський районний суд Києва, можливо, нарешті поставить «крапку» в гучній справі проти екс-міністра регіонального розвитку та будівництва Василя Куйбіди, порушеної СБУ влітку. Якщо цьому колишньому тимошенківському міністру, а нині депутату Львівської обласної ради, вдасться повністю відбитися від звинувачень і уникнути покарання з реальним чи умовним строком, то завдячуватиме він цим передусім екс-голові Рівненської облдержадміністрації та народному депутату (НУНС) Віктору Матчуку. З іншого боку, якби не Рівненщина, то не було б і справи проти високопоставленого чиновника. Нагадаємо читачам, СБУ звинувачує Василя Куйбіду у порушенні законодавства щодо призначення на початку весни цього року без конкурсу начальника інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Рівненській області. Як стало відомо кореспонденту «РВ», мова йде про Романа Чокана, депутата Рівненської міської ради минулого скликання та голови міської організації НРУ, а також керівника приватного підприємства «Євростандарт», яке починало з продажу швейцарських наручних годинників, а нині займається ще й реалізацією дверей та будівництвом дерев’яних будинків за так званою канадською технологією. На попередніх судових засіданнях екс-міністр Куйбіда доводив, що призначаючи Романа Чокана на посаду начальника обласної інспекції ДАБК, діяв винятково в межах закону, а справа проти нього є замовною та «шита білими нитками». — Мені сумно, що в нашій державі таке відбувається. Суд впродовж довгого часу займається тими паперами, а я не маю змоги займатися своєю улюбленою справою, скажімо, читанням лекцій чи написанням книжок, і мої колеги — народні депутати — теж не можуть займатися політичною роботою. Усі витрачають свою енергію і час на справу, яка яйця виїденого не варта. Адже наперед зрозуміло, що ніяких порушень не було, отож ніяких справ не могло бути в принципі, — цитує слова заступника голови Народного руху України офіційний веб-сайт партії. — Закон каже, що на загал повинні проводитися конкурси для певної категорії державних службовців, але згідно з тим же законом може бути й інша процедура призначення, якщо вона передбачена. А саме, є постанова Кабінету Міністрів, яка каже, що коли погодження відбувається з головами ОДА, то конкурсу не проводиться при цьому призначенні. Тобто я діяв у правовому полі, тому не може бути жодних претензій. І в мене це звинувачення СБУ викликає здивування і купу запитань: кому це вигідно і потрібно для того, щоб мене чи інших людей смикати і заважати працювати.
Коментарі Віктор Матчук, народний депутат України (НУНС): — Ініціатива призначення посадовців такого рівня завжди виходить від профільного міністра, а голова обласної державної адміністрації тільки погоджує кандидатуру. У нашому випадку це відбулося не одразу. Спершу я не погодився з кандидатурою, запропонованою Василем Куйбідою, потім він відхилив запропоновану мною людину, і лише коли він опісля запропонував вже Романа Чокана, я дав свою згоду. Не скажу, що був в особливому захваті, але інспекція ДАБК надто довго була без керівника, а кращого претендента на той час не було. Тепер щодо справи проти п. Куйбіди. Коли в суді зайшла мова про те, що начебто не було мого погодження на призначення Романа Чокана, я письмово засвідчив протилежне. Але цей документ не взяли до уваги, і я сам прийшов у суд, щоб вже усно ще раз підтвердити, що таки погоджував кандидатуру Романа Чокана. А взагалі, як на мене, немає жодних підстав для звинувачень екс-міністра. Я запитував у суді: «Брав хабарі чи завдав якоїсь шкоди?». Кажуть, ні. «То в чім тоді проблема?» — кажуть, порушення процедури. Ну то оголосіть догану, як в таких випадках прийнято, а не робіть з людини злочинця. Але, на жаль, комусь потрібно було з дрібного питання роздути цілу справу. Для чого? За однією з версій, стояло завдання «впаяти» кілька років умовно п. Куйбіді напередодні виборів, щоб він не зміг балотуватися на міського голову Львова. Роман Чокан, керівник ПП «Євростандарт», голова Рівненської міської організації НРУ: — Є відповідна стаття закону, яка дозволяє міністру робити в окремих випадках призначення без проведення конкурсу. Єдине — претендент повинен мати необхідну освіту та досвід, і його кандидатуру повинен погодити голова ОДА. І це усталена практика, чи не 99% чиновників такого рівня, як я був, призначали і досі призначають без всяких конкурсів. Інспекцією ДАБК я керував з березня по червень. А потім мене «попросили» і я підписав угоду про своє звільнення «за згодою сторін». Про це не жалкую. Адже якщо немає і не намічається співпраці з новим керівництвом області, то воювати з владою не має жодного сенсу. Бо це означатиме тільки підставляти очолюваний колектив.