Протягом останніх років на території колишніх баз «Промторгу» та оптово-роздрібного плодоовочевого комбінату, розташованих недалеко від наших будинків, відкрилося 33 приватних фірми. Таке значне скупчення фірм спричиняє велику інтенсивність руху автотранспорту у провулку шириною 6 м, який не має тротуарів, і слугує єдиним заїздом до них. За період з грудня по лютий 2002 року тут трапилося 5 дорожньо-транспортних пригод.
Протягом останніх років на території колишніх баз «Промторгу» та оптово-роздрібного плодоовочевого комбінату, розташованих недалеко від наших будинків, відкрилося 33 приватних фірми. Таке значне скупчення фірм спричиняє велику інтенсивність руху автотранспорту у провулку шириною 6 м, який не має тротуарів, і слугує єдиним заїздом до них. За період з грудня по лютий 2002 року тут трапилося 5 дорожньо-транспортних пригод. Вантажними автомобілями і трайлерами зруйновано огорожі біля будинків, зламані дерева. Як зафіксувала міська санепідемстанція, за 10 хвилин провулком у середньому проїжджає 84 автомобілі. Це створює надзвичайний шум. Про відпочинок вночі не може бути й мови, оскільки частина з названих фірм працює цілодобово. Фірма «Вільха», наприклад, займається торгівлею металом, і автомобілі, завантажені ним, спричиняють страшенний гуркіт. У будинках через це постійно тріскають стелі, стіни, тремтять шибки у вікнах. Заміри, які провела у відповідь на наше звернення санстанція, засвідчили, що рівні оксиду вуглецю і шуму в провулку і житлових кімнатах будинків у десятки разів перевищують гранично допустимі. Підтвердив те, що дійсно вказаний проїзд не відповідає нормам і непридатний для руху вантажного транспорту, що створює реальну небезпеку для його мешканців, і начальник ВДАІ Рівенського МВ УМВС В.Довгополюк. Для вирішення цієї проблеми, пояснив він, потрібно влаштувати інший проїзд поза межами житлової забудови, оскільки реконструкцію існуючого виконати неможливо. Однак його облаштування — в компетенції міської влади. Ми зверталися з проханням віднайти можливість створення іншого заїзду до міського голови В.Чайки, до його заступників О.Кравчука, Ю.Собчука, начальника управління містобудування та архітектури А.Храбана, депутата міської ради Баладира. У відповідь почули одне — «в бюджеті немає грошей», адже, за словами Ю.Собчука, на облаштування заїзду з вулиці Білої потрібно понад 2 млн. грн. Але хіба міська влада не може зобов’язати підприємців фірм, до яких їдуть автомобілі через наш провулок, знайти кошти на будівництво близько 100 м дороги для заїзду з вулиці Білої? Адже вони безперечно мають непогані прибутки, коли мають гроші на євроремонти офісів, купівлю іномарок. Чому ж вони повинні збагачуватися за рахунок здоров’я і безпеки нас і наших дітей? Не менш цікаво, як давався дозвіл на відкриття цих фірм, коли до них немає можливості нормально заїхати.
Коментар начальника управління житлово-комунального господарства Юрія Собчука: — Мешканцям вулиці Старицького ми пропонували два варіанти виходу з цієї ситуації. Перший — влаштувати колесовідбійну стрічку по довжині проїзду. Другий — влаштувати залізобетонну загорожу. В результаті утворилися б обочини для проходу по 1 м від парканів з кожного боку і ширина заїзду зменшилася б до 4 м (рух здійснювався б односторонньо). Це реальний проект, оскільки вартість його становить близько 20 тисяч грн. Про виділення такої суми можна було б домовитись із власниками фірм, які розташувались на місці колишніх баз. Окрім цього, ці роботи можна виконати вже у поточному році. Спочатку мешканці вул.Старицького погодились, однак потім відмовилися. Звичайно, ми вивчили й можливість облаштування іншого заїзду, рівенське відділення «Укркомундорпроект» розробило нам його проект. За підрахунками, вартість будівництва дороги для заїзду з вулиць Млинівської, Білої обійдеться щонайменше у 2 млн.грн. Віднайти таку суму в бюджеті міста я не бачу можливості. Так само не думаю, що власники розташованих тут фірм зможуть виділити такі гроші для влаштування заїзду. Доки не знайдемо компромісу з мешканцями вулиці Старицького, нічого у напрямі вирішення їхньої проблеми не робитимемо. Коментар начальника ДАІ В.Довгополюка: — Ми схвалюємо варіант вирішення проблеми мешканців вулиці М.Старицького, запропонований міською владою, адже альтернативи тут бути не може: коштів на влаштування іншого заїзду в бюджеті немає. Поставити шлагбаум у провулку і заборонити заїзд ми не можемо, оскільки в такому випадку наші дії будуть оскаржені в суді. Взагалі, вважаю, що ця проблема дещо надумана, адже провулок тут існував споконвіків і автомобілів по ньому рухалося у часи існування тут баз не менше, ніж зараз. Інша справа, що він зараз не в такому стані, як потрібно, однак приведення його до ладу — це справа не наша, а комунальних служб.