Хто не знає, що ліс — це наше багатство? І хто не знає, що насправді він вже давно багатство не наше спільне, як про це досі пишуть на щитах обабіч доріг на узліссях, а безпосередньо і здебільшого тільки тих, хто має з ним справу. Від сільських лісорубів-браконьєрів та власників незаконних пилорам до посадовців усіх рівнів, які «оперують» ешелонами ділової деревини, переробляють її на власних приватизованих комбінатах чи відправляють за кордон за валюту. Про те, скільки конкретно можна заробити на рівненському лісі, стало відомо завдяки Клесівському держлісгоспу на Сарненщині. Після того, як підприємство надумало придбати популярний закордонний легковик бізнес-класу, видавши його за... вантажівку-сміттєвоз.
Цю інформацію вже підхопили як сенсацію більшість загальнодержавних ЗМІ. Як, зокрема, повідомляють інтернет-видання «Українська правда» та «Наші гроші», у «Віснику державних закупівельУкраїни» йдеться про те, що ДП «Клесівське лісове господарство», що у Сарненському районі, 18 січня за результатами тендера уклало угоду з ТОВ «Агат -авто» на придбання легкового автомобіля Toyota Camry 3.5 А/Т (5N) вартістю 422 тисячі гривень. Хоч в технічному завданні конкурсної документації вказано, що планується придбати вантажівку для вивезення сміття. Як з’ясували кореспонденти «РВ», насправді виглядає на те, що клесівські лісгоспівці просто були неуважними та неретельно почистили взятий за основу якийсь свій попередній документ, де йшлося таки про купівлю сміттєвоза. Так, у документації конкурсних торгів для підготовки пропозиції на закупівлю фігурує «автомобіль легковий Toyota Camry 3/5 A/T (SN) або еквівалент». Ляпсус — тільки на останньому з 20 друкованих аркушів документації. Під заголовком «Технічні вимоги» в дужках зазначено «автомобіль вантажний, сміттєзбирач — автомобіль для вивезення сміття». Що це описка, зрозуміло з наведеної далі технічної характеристики: 5 пасажирів, 2100 кг повної маси, коробка-автомат, двигун 3500 см кубічних, 6 циліндрів, витрати пального — 9,5 л на 100 км і т. д. Помилилися люди, з ким не буває? Залишається питання доцільності такої покупки, та й інше цікаво: не сміття ж на тій «Тойоті» возитимуть, та хто й де на ній їздитиме? Невже справді директор Клесівського лісгоспу по ввіреній території? По трьох кілометрах лісових доріг, які підприємство проклало торік і за це удостоїлося окремої похвали під час підбиття підсумків роботи рівненських лісівників за 2011 рік у присутності голови Державного агентства лісових ресурсів України Віктора Сівця.
Коментарі Володимир Грицайчук, начальник Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства: — Журналісти просто перекрутили інформацію, йшлося саме про купівлю легкового автомобіля, і ніхто не намагався подати це як купівлю вантажівки для сміття. Предметом закупівлі був вказаний легковий автомобіль Toyota Camry. Немає підстав говорити про якісь зловживання під час придбання авто лісогосподарським підприємством. До речі, укладено тільки угоду, «Тойоту» ще не купили. А для чого і чи по кишені? Насамперед зауважу, що підприємство «Клесівське лісове господарство» жодної грошової підтримки від держави не отримує, воно саме на себе заробляє і працює дуже добре. Так, за підсумками минулого року трудовий колектив лісгоспу був визнаний найкращим в області, а його керівник Михайло Ониськевич — найкращим директором року. Отже, можуть собі дозволити автомобіль, тим паче, йдеться ж не про якийсь супердорогий «Мерседес», а про нормальне робоче авто, яке підприємству потрібне. У Клесівський лісгосп вкладено значні іноземні інвестиції, делегації цих поважних людей часто приїжджають. Їх треба на чомусь їхати зустрічати в аеропорт у Львові чи в Борисполі. Світлана Ніколіна, голова Рівненської обласної організації УНП: — Ми вже підготували офіційне звернення до прем’єр-міністра України Миколи Азарова, в якому просимо його допомогти лісникам з Клесова у виборі спеціалізованої техніки для вивезення сміття, якщо він не може домогтися виконання власних вимог. Адже існує кілька нормативних актів, які забороняють державним підприємствам закуповувати дорогі авто. Було кілька публічних звернень Президента і прем’єр-міністра про це, але ось на Рівненщині купують авто вартістю понад 400 тисяч гривень. Можливо, чиновники від рівненського лісового господарства просто беруть приклад з центральної влади? Бо нам багато говорять про економію на пільгах «чорнобильцям», «афганцям», водночас будують злітні майданчики для вертольотів, закуповують автомобілі преміум-класу для Адміністрації Президента і Кабінету Міністрів. При цьому наводять різні аргументи, що це необхідно для безпеки перших осіб. Рівненські лісівники виявили таку собі креативність — вирішили купити авто преміум-класу для «вивезення сміття». Ми обов’язково постараємось з’ясувати долю цього авто. Чи його вже насправді купили і пригнали? Чи це автомобіль для директора лісового підприємства, а чи просто на нього оформлений, а насправді його передадуть комусь «на верх».