Дорожнє покриття поблизу Клеваня і справді нове, облаштоване декілька місяців тому. Специфічний червоний колір дрібного щебеню, що вкриває проїжджу частину, ніби сигналізує про небезпеку водіям, багато з яких вже розлучилися на цьому відтинку дороги з лобовим склом. Місцеві жителі говорять, що дорога скоро «розвалиться». Чи не очікує така ж сумна перспектива відтепер і всіх рівнян та гостей міста, котрим забагнеться подолати своєрідну «смугу перешкод» у разі реалізації проекту облдержадміністрації?
— Рожевий камінь, з якого зроблене покриття на дорозі до Клеваня, — кварцит, — розповідає перший заступник служби автомобільних доріг Рівенської області Микола Демиденко. — Така поверхнева обробка, проведена на цій ділянці дороги, досить широко застосовується. Таке покриття закриває тріщини у дорозі, збільшує зчеплення коліс із дорогою, чим підвищує безпеку руху.
Облаштовували дорогу перед Клеванем українські підрядники, використовуючи німецьку авторемонтну техніку. Якщо подібний ремонт робитимуть з усіх в’їздів до Рівного, то область може знову залучити тих підрядників або й зробити покриття власними силами, вважає пан Демиденко. Усе залежить від вибору техніки, яка буде задіяна при ремонті.
Одне невеличке «але»… Після облаштування кварцитового покриття, згідно з нормами, необхідно два тижні дати дорозі відпочити, «прижитись» покриттю. Тобто необхідно обмежити швидкість руху до 30 кілометрів за годину. На таких пожвавлених дорогах, як, наприклад, клеванський напрямок, досягнути цього практично нереально.
— Відповідні знаки на дорозі з новим покриттям стояли, — переконує Микола Демиденко. — Все залежить від учасників руху, від їхньої дисциплінованості, нехай водії роблять висновки. А претензії пред’являти у випадку пошкодження автомобіля, крім як до себе самого, напевне, і немає до кого. Принаймні дорожники зробили все правильно, дотримуючись технології.






