У Рівному діє Центр інформаційної підтримки бізнесу (ЦІПБ), що був заснований в рамках ініціативи ЄС EU4Business за підтримки ЄБРР. Загалом такі центри успішно функціонують у 15 регіонах нашої держави, і завдяки фірмовому брендуванню їх легко знайти.
EU4Business, програма Європейського Союзу, а саме та її частина, яку в Україні імплементує ЄБРР, спрямована на підтримку та розвиток українських малих і середніх підприємств (МСП) шляхом проведення тренінгів, надання консультацій та адресної підтримки підприємствам, надання консультацій для виходу на експортні ринки та багато інших можливостей.
Основна мета Центрів інформаційної підтримки бізнесу - надання підприємцям інформації про існуючі на ринку можливості щодо розвитку бізнесу задля покращення своєї продукції, зменшення витрат виробництва та збільшення прибутків.
- Зазвичай на Рівненщині до нас за допомогою звертаються різні компанії, - розповідає керівник ЦІПБ Тарас Комаренко. - Найбільше - деревообробні підприємства. Окрім навчальних семінарів і тренінгів, ми демонструємо безпосередньо у них на виробництві, як покращити їхню роботу. Адже є дуже багато факторів, які впливають на собівартість їхньої продукції, знижуючи її прибутковість. Наприклад, надмірне виробництво, дефекти та зайві рухи. Спеціаліст, котрий на підприємстві з деталей збирає дерев’яний стілець, може втрачати зайвий час на пошук усіх деталей. Він у цьому не винен, бо такі умови праці створено в компанії. Але виходить, що стільці він складає три години, а п’ять - просто шукає для них комплектуючі. Так, стільці в Україні можуть коштувати навіть дорожче, ніж у Європі.
Ще одним з напрямів діяльності ЦІПБ в Рівному є проведення навчальних форумів. Один з таких відбувся на початку березня та тривав три дні. Аби його відвідати, до Рівненського обласного центру з різних регіонів України приїхали підприємці малого та середнього бізнесу, які виробляють одяг та взуття, меблі, комплектуючі для авто і комбайнів та інші види продукції.
За словами випускника Стенфордського університету та консультанта з впровадження інновацій Олександра Акименка, компанії зобов’язані постійно створювати щось нове для своїх клієнтів:
- Саме дизайн мислення допомагає у найкоротші строки створити для своїх клієнтів товар та видати його на ринок. До слова, нещодавно мене як спеціаліста залучала компанія, що спеціалізується на оголошеннях. Вона чимось схожа на “OLX”, але працює на інших ринках. Наша співпраця породила ідею, яка полягає у можливості подати оголошення через мобільний телефон за три секунди. Для цього потрібно лише сфотографувати товар і налаштувати ціну, а платформа уже сама підбирає під нього опис та властивості. Здається, звична річ, проте щоб її втілити, довелося зібрати велику базу даних автомобілів, меблів, товарів, телефонів, одягу та інших речей. Завдяки цьому мобільному додатку вони у кілька разів збільшили число своїх клієнтів.
В ефективності методу дизайну мислення вже давно переконалася співвласниця меблевої компанії “Vavilon” Світлана Гайдайчук. Їхнє підприємство уже створило інноваційний продукт та готується вивести його на ринок:
- Таке навчання дає підприємцям реальні інструменти, як застосовувати дизайн мислення. На одному з таких ми змогли створити готовий продукт. Хоч він ще запроваджується, але на меблевому ринку вже дуже багато позитивних відгуків. Адже новий продукт зацікавив покупців. І за ці результати ми вдячні Центру інформаційної підтримки та Європейському Союзу.
В рамках різноманітних заходів – конференцій, тренінгів, форумі -, Центри інформаційної підтримки бізнесу (ЦІПБ) в рамках програми ЄС “EU4Business” допомагають представникам малих та середніх підприємств розглянути реальні питання, що виникають на певних етапах розвитку компаній, ознайомитися з успішними кейсами та, головне, знайти насправді дієві рішення.
Автор фото ЦІПБ м. Рівне