Як відомо, президент підписав закон, ухвалений парламентом, про зменшення акцизу на імпортні авто, що були у використанні. Якщо ще цього місяця він буде опублікований, то з 1 серпня офіційно уже почне діяти. Але на нього ще чекають зміни.
Нові акцизи дадуть можливість ввозити автомобілі з-за кордону значно дешевше. На різні авто — ціни зміняться по-різному. Усе залежить від початкової вартості й об'єму двигуна. Якщо на авто з великим об'ємом двигуна менші акцизи не надто вплинуть, то на двигуни від 1,5 до 3 літрів вартість буде суттєвою нижчою. До прикладу, за новими акцизами для розмитнення автомобіля з двигуном 1 л треба буде сплатити 63 євро замість 1761 євро. За розмитнення автомобіля з двигуном 2 л — 534 євро замість 4882 євро. А для найбільш популярних автомобілів з двигуном 1,5 л — замість 3 тисяч євро сплатити треба буде 90 євро. Крім того, зменшується сума ПДВ. Адже розмір цього податку розраховується із суми митної вартості авто, ввізного мита та акцизного податку. Купити дешевше вживану іномарку можна буде тільки для власного користування, а не на продаж. А щоб продати таке авто упродовж року, потрібно буде розмитнювати його за повними акцизними ставками. Однак за зниженими акцизами не можна буде купити старі авто, випущені до 1 січня 2010 року. Нові акцизи не поширюються на авто, які не відповідають екологічному стандарту Євро 5 (котрий вводиться в дію в Україні цього року). Хоча саме авто, яким по 6-9 років, і є найдешевшими в країнах ЄС. Також зменшені акцизні ставки не розповсюджуватимуться на автомобілі, завезені з Росії чи окупованих територій України. Зниження акцизів буде тимчасовим і діятиме до 31 грудня 2018 року. Але з 1 січня 2018 року в Україні має бути введений стандарт Євро 6, що забороняє імпорт авто віком старше 3-4 років стандарту Євро 5. Відтак в останній рік вибір автомобілів буде дуже обмежений. Загалом, на думку експертів, цей закон збільшить офіційне ввезення автомобілів з-за кордону, а це, у свою чергу, примножить надходження у державну скарбницю від їхнього розмитнення. До того ж, це має покращити середній вік автомобілів. Адже в Україні транспортні засоби — одні з найстаріших, служать 18,5 року.