Якщо скандали з брендом Рівного будуть тривати, то європейці оминатимуть наше місто

1863 0

Ми у соцмережах:

Якщо скандали з брендом Рівного будуть тривати, то європейці оминатимуть наше місто

Багато людей не розуміють, для чого місту бренд і взагалі, що це таке.

Лащук

Олександр Лащук
Згадайте історію створення бренду “Найк”. Філ Найт спочатку розробив унікальну маркетингову стратегію, концепцію бренду, не полінувався описати споживача, а лише потім студентка за 30 доларів намалювала логотип. Якби той логотип працівники компанії почали називати сперматозоїдом, обзивати нецензурними словами, як роблять це зараз деякі рівненські діячі, то компанії цієї не було б. Більше того, зауважу — наші так звані активісти сарненського “пошиву” звернулись до Артємія Лєбєдєва, путінського пропагандиста, щоб він проаналізував, що Рівному потрібно чи то бренд, чи то логотип. А той, у свою чергу, дав оцінку у своєму стилі. Тоді вони оголосили конкурс на створення альтернативного логотипу. Деякі чиновники і депутати навіть почали підтримувати і фінансувати ідею створення нових логотипів. Це добре, що є люди, котрим це цікаво. Але не можна намалювати логотип, а потім розробляти концепцію. Це якось навиворіт. Логотипи розробляють на завершальному етапі формування бренду. Вони повинні відображати те змістовне навантаження, яке розробники вклали в концепцію бренду. До речі, європейці, котрі фінансували і підтримували проект створення бренду, чітко сказали, що бренд Рівного з логотипом у вигляді не кілець, а спіралі — це найкраще, що вони бачили в Україні, й очевидно, що це зроблено професіоналами. Що таке бренд? У першу чергу — це стиль життя міста в сучасному світі й набір чітких асоціацій про територію, де ми живемо. Бренд — це емоційний інтелект, чітке розуміння якостей свого середовища (міста) і навколишнього світу. Навіщо місту бренд? Для того, щоб створити унікальну айдентику міста, його емоційний образ. Щоб про місто дізнавалось більше людей: інвестори, туристи, жителі сусідніх міст і в них виникала позитивна асоціація з образом міста. Зараз у жителів міста відсутній образ самоідентифікації як рівнянина, оскільки у міста немає чіткого іміджу і стратегічного бачення розвитку. Загалом у Рівному ідею створення бренду міста підтримують понад 70% людей віком 18-45 років. Щоб створити образ міста в уяві людей, одного малюночка буде недостатньо. Потрібно виробити стратегію позиціонування міста. Наприклад, коли соціологи запитували, чи заїжджають у Рівне люди, прямуючи до Львова чи Києва, то 83% відповіли: “а чого туди їхати”, “краще зупинитись у Львові”, “просто їду по навігатору”. Більшість навіть не знає про наше місто і про події, які в ньому відбуваються, на якому рівні представлено сервіс. Прихильність влади до так званих альтернативних брендів-логотипів не зрозуміла взагалі. Таке враження, що створюються умови для того, щоб знову витратити бюджетні кошти на те, що вже і так зроблено. Готові результати дворічних напрацювань зі створення бренду можна і потрібно брати і з ними працювати — рухатися вперед. А нас знову затягують в минуле: арка і червоний агресивний хрестик... Та й результати конкурсу показали, що то не думка громадськості — 250-тисячної спільноти рівнян. Це думка лише 0,3% мешканців. При проведенні опитування на запитання, з якими кольорами асоціюється Рівне, 66% мешканців сказали, що це зелений колір, 20% — жовтий, 8% — сірий. З цих досліджень потрібно було виходити при створенні логотипу. Що ж до запропонованого бренду Рівного, то відзначу, що люди, котрі працювали над його розробкою — це небайдужі громадяни, які хотіли б жити в сучасному, комфортному місті, тому і створили відповідну концепцію. Члени робочої групи, а це більше сотні людей, працювали безкоштовно, витрачаючи власний час. Найважливіше, що позиціонування міста повинно виходити з того, яким його хочуть бачити більшість рівнян і гостей нашого міста. Це молоде, динамічне місто з високим інтелектуальним потенціалом, розташоване на перетині шляхів, із створеними можливостями для комфортного життя. Місто, що йде шляхом новітніх технологій і в якому в повній мірі присутня свобода творчості. Місто, що розвиває економічну, наукову і культурну співпрацю з Європою. Хіба в цьому є щось погане, що рівняни в майбутньому хочуть бачити саме таким своє рідне місто?! Більшість рівнян не хочуть, щоб наше місто оминали європейські партнери через егоїстичні чвари в середовищі місцевих псевдоеліт. Деякі новообрані представники влади у співпраці з вмотивованими сарненськими мажорами, які дориваються до влади, виводять місто з і так хиткої рівноваги. Не хочу, щоб так звані громадські контролери разом з діючими пристосуванцями від міської влади зруйнували будь-які можливості розвитку міста. Це буде поразка для всіх рівнян.
Олександр ЛАЩУК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також