Щороку Степан Загиней, начальник КП «Рівнеелектроавтотранс» скаржиться на мільйонні збитки через перевезення пільговиків. Стверджує, щодня тролейбуси перевозять 100 тисяч пасажирів, майже половина з яких користується пільгами. До таких він відносить, зокрема, пенсіонерів, які взагалі не платять, і понад 50 тисяч школярів та студентів, які донедавна оплачували половину вартості квитка. Чи варто довіряти такій статистиці від Загинея? Факт, який став відомий днями, змушує засумніватись.
Міськрада цьогоріч вирішила дотувати з бюджету половину вартості проїзду не усім школярам і студентам, а лише дітям з малозабезпечених та неповних сімей при умові придбання ними місячних проїзних. Таких нарахували 1700. Однак за проїзними у квітні прийшло... лише семеро. Тож довелося п.Загинею півтори тисячі заготовлених проїзних знищити. А от торік КП «Рівнеелектроавтотранс» «навозило» школярів та студентів на 1 мільйон 300 тисяч гривень — саме стільки підприємству було перераховано з бюджету. Тільки-от тоді статистика була від Загинея. 50-відсоткову знижку на проїзд у тролейбусах для учнів та студентів у Рівному скасували з 1 січня цього року, вперше з часу незалежності України. Депутати міської ради виправдовувались тим, що потрібних півтора мільйона гривень у міському бюджеті не набереться. Хіба що нашкребуть на пільгове перевезення учнів і студентів з малозабезпечених сімей та напівсиріт. Так і сталося. 17 лютого міська рада внесла зміни до бюджету та обумовила порядок надання вказаного пільгового проїзду. Відтак вже в березні управління транспорту і зв’язку міста отримало 200 тисяч гривень з бюджету, а управління освіти та у справах сім’ї, молоді та спорту склали списки пільговиків, за перевезення яких ці гроші мали переказати «Рівнеелектроавтотрансу». З орієнтовної кількості у три з половиною тисячі школярів і студентів з малозабезпечених родин та напівсиріт, після різних уточнень і збору відповідних довідок, тролейбусникам передали список із близько 1700 дітей. Місячні проїзні за півціни — 32 гривні 50 копійок — з’явилися в продажу наприкінці березня, студенти могли їх придбати у кіоску біля автовокзалу, школярі — біля 12-ї школи. Оскільки квитків купили тільки сім, влада міста має намір відновити проїзд в тролейбусах за півціни для всіх рівненських школярів і студентів при умові купівлі ними місячних проїзних. У міськвиконкомі вважають, що при такому ставленні дітей до проїзду в тролейбусах шукати додаткові гроші не доведеться і виділених 200 тисяч гривень цілком вистачить до кінця року. Нагадаємо, що на початку лютого 2003 року цілковитим провалом закінчився експеримент обласного транспортного управління щодо видачі квитків на безкоштовний проїзд у тролейбусі маршруту №6 пільговикам із сіл Обарів, Ставки і Городок. Тоді з 39 тисяч спеціально надрукованих квитків було використано лише трохи більше півтисячі. Степан Загиней побідкався, що ледь компенсував поліграфічні затрати, і влада Рівненського району повернулася до попередньої схеми відшкодування пільгового проїзду мешканців, вже без всяких іменних квитків знову почала переказувати гроші основним підприємствам-перевізникам за їхніми ж підрахунками. Зокрема, «Рівнеелектроавтотрансу» щомісяця перепадало близько 5,5 тисячі гривень. Над питанням про те, якщо селяни не беруть квитки, то, можливо, вони й у тролейбусах їздять не так часто, як подає Загиней, ніхто тоді задумуватися не став.
Коментарі Степан Загиней, директор КП «Рівнеелектроавтотранс»: — Нам передали списки на 1670 рівненських школярів і студентів з малозабезпечених сімей чи напівсиріт. Ми допустили, що не всі з них поквапляться скористатися можливістю їздити у тролейбусах за півціни, і проїзних квитків на квітень надрукували 1500. Витратили на це близько чотирьохсот гривень, але продали лише сім квитків — ось така вийшла збиткова арифметика. Чому більше бажаючих не виявилося — сказати важко. Адже оголошення з інформацією про продаж квитків ми розклеїли у всіх тролейбусах, на кіосках. Можливо, справа у тому, що дітям простіше за кожен проїзд платити по гривні в тролейбусі чи по півтори — в маршрутному таксі, ніж одразу викласти за місячний проїзний понад тридцять гривень. Невикористані проїзні квитки на квітень ми знищили, а на травень навіть ще не починали друкувати. Андрій Нагорний, директор ЗОШ №2: — Насамперед зауважу, що не була оприлюднена чітка інформація про ті пільгові тролейбусні квитки. Ще одне пояснення тому, що школярі і студенти не купують квитки — бо треба одразу викласти 32,5 гривні. І нарешті, якщо про школярів, то більшість із них живуть поблизу своїх шкіл, а тому, може, не так вже й часто користуються тролейбусом. Андрій Грещук, секретар Рівненської міської ради: — Вже є проект рішення щодо пільгового перевезення всіх рівненських школярів і студентів. Якщо це рішення буде розглянуте на засіданні міськвиконкому 19 квітня та затверджене на сесії міської ради 28 квітня, то вже з травня всі студенти і школярі зможуть їздити за півціни. Щоправда, для цього їм доведеться обов’язково купувати місячні проїзні. А враховуючи те, що попереду три місяці канікул, а також те, що багато дітей взагалі не їздять тролейбусами, або ж не захочуть докласти навіть тих незначних зусиль, щоб піти до того чи іншого кіоску та купити квиток, то «закладених» 200 тисяч гривень може вистачити до кінця року для відшкодування пільгового перевезення КП «Рівнеелектроавтотранс».