Залізниця не тільки до Києва завезе

1891 0

Ми у соцмережах:

Залізниця не тільки до Києва завезе

Настав час літніх відпусток, тож збільшилась кількість рівнян, які змушені випробувати себе в ролі пасажира, зокрема залізниці. Чи є квитки на південь? Це питання зараз дуже актуальне для тих, хто зібрався на відпочинок. Чи не подорожчає проїзд в електричках та дизель-потягах? Турбуються дачники і ті, хто звик саме поїздами добиратись на роботу. Чи не змінять графік руху нічного потяга на Київ, — запитують ті, хто їздить часто у відрядження в столицю... Усі ці запитання ми переадресували компетентній людині — Івану Грунику, начальнику Рівненської дирекції залізничних перевезень.

— Залізничний транспорт завжди вважався одним із найбільш надійних. Втім, із старими поїздами це твердження можна ставити під сумнів. Скажіть, чи планується найближчим часом оновлення пасажирського залізничного транспорту? — В державному бюджеті через брак коштів гроші на це не передбачені. Востаннє новий поїзд приміського сполучення на Рівненську дирекцію закупляли три роки тому. Маю на увазі поїзд підвищеного комфорту "Червона калина", що курсує за напрямком Здолбунів-Рівне-Львів. Пасажирські та приміські перевезення збиткові, тому коштів на оновлення рухомого складу немає. Зважаючи на це, намагаємось підтримувати у належному стані ті поїзди та вагони, що є. Найгірша ситуація з приміськими дизель-поїздами. Більшість з них випущені в Угорщині ще у 70-х роках минулого століття. Їхній максимальний термін експлуатації становить 35 років. Тому їх вже давно потрібно списувати. — До речі, нещодавно керівництво Укрзалізниці запропонувало передати приміські потяги у комунальну власність. Як на це відреагували місцеві органи влади? — У багатьох країнах Європи приміський залізничний транспорт є комунальним і фінансується з місцевих бюджетів. На жаль, наші місцеві органи влади ще не готові до цього. Зрештою, немає для цього і законодавчої бази. Щоб ви зрозуміли — в приміських поїздах безкоштовно їздять 25 категорій пільговиків. Цей вид транспорту найбільш збитковий. З кожної вкладеної гривні сьогодні ми можемо повернути лише 10 копійок. Тому перед тим, як віддавати ці дизель-поїзди в комунальну власність, спочатку потрібно відпрацювати сам механізм цієї передачі. Крім того, врегулювати питання адресної матеріальної допомоги на проїзд для пільговиків. Загалом, думаю, що з часом це питання буде вирішено. Знаю, в Росії вже існує компанія, яка займається перевезеннями пасажирів з Москви до Петербурга та в зворотному напрямку. Вони мають власне депо, самі цей потяг обслуговують і заробляють на тому гроші. У нас теж є перспективні напрямки — наприклад, ті, що сполучають Рівне зі Львовом та Києвом.

Іван Груник
— Раніше були проблеми з відшкодуванням з обласного бюджету грошей за перевезення у приміських поїздах пільговиків. Яка нині ситуація? — Рівненська дирекція залізничних перевезень об'єднує дві області — Рівненську та Волинську. Два місяці тому, коли я був призначений на цю посаду, заборгованість справді була. По Рівненській області — майже 200 тисяч гривень. Нині заборгованості немає. На компенсацію пільгового проїзду в облбюджеті Рівненщини передбачено п'ять мільйонів гривень, Волині — три мільйони. — З настанням літнього сезону знову заговорили про проблеми з квитками на південні напрямки. Навіть прем'єр втрутився, доручивши керівництву Укрзалізниці розібратись з проблемою нестачі квитків і, зокрема, спекуляції ними. Чи є такі явища на Рівненщині? — Поки жодних скарг до мене не надходило. Якщо квитків сьогодні немає, то пасажиру пропонують альтернативний варіант на наступний день або через день. Бувають також ситуації, коли пасажир хоче нижню полиці, а є тільки верхні. Загалом же всі мають змогу дістатись туди, куди потрібно. З переходом на літній графік роботи ми додали рухомого складу в південних напрямках, тож проблем не повинно виникати. Не було в Рівному і проблем зі спекуляцією квитками — це більше стосувалось великих вокзалів. Введення іменних квитків частково допомогло їх вирішити. Я кажу частково, тому що скрізь присутній людський фактор, всіх одразу проконтролювати неможливо. — Уже кілька років триває реформування залізничної галузі. Як це позначається на залізничниках, чи багато працівників підлягає скороченню? — Реформування триває. Річ у тім, що система залізничного транспорту створювалась ще за радянських часів. За цей час змінилась специфіка роботи. Зокрема, зменшились обсяги вантажних перевезень. Хоча, зауважу, залізницею нині перевозять майже 80% усього вантажу. Але якщо раніше не вистачало станцій, щоб розмістити весь вантаж, то тепер таких ситуацій не виникає. Відповідно, немає потреби у такій кількості станцій. Частину з них ліквідовуємо або об'єднуємо з іншими. Все це робиться продумано, з урахуванням того, що в майбутньому обсяги вантажних перевезень можуть зрости. Людей не скорочуємо. Загалом, незважаючи на скрутне фінансове становище, залізниця одна з небагатьох галузей, яка щорічно набирає молодих спеціалістів на роботу. — А як з намірами скасувати нічні поїзди? Пасажирам така ідея не сподобалась. — Наміри такі справді були. Планували зробити так, щоб пасажири якомога менше часу вночі проводили у поїздах. Втім, вже так традиційно склалось, що на певні поїзди потрібно сісти ввечері, аби до кінцевої станції прибути зранку. Пасажири до цього звикли, і їм такий графік руху зручний. Для прикладу, поїзди Ковель-Київ чи Ковель-Одеса. Маємо працювати для пасажирів, тож повинні зважати на їхні вподобання. Крім того, як показує практика, залізниця не в змозі перевести у денний час усіх пасажирів. Тож більшість нічних поїздів в Україні залишились. — Нещодавно зросла вартість вантажних перевезень. Чи варто очікувати підвищення цін на квитки для пасажирів? — Поки що підняли лише вартість вантажних перевезень на 4%. До кінця року плануємо підняти до 10%. Змушені, оскільки дорожчає все. Нещодавно, до речі, збільшили зарплатню залізничникам. Про підвищення вартості проїзду на пасажирському залізничному транспорті поки не йдеться. Востаннє ціни на квитки для пасажирів підвищували минулого року. — Які вантажі перевозять залізницею? — Львівська залізниця об'єднує сім областей Західного регіону. Рівненська дирекція має найкращі показники — у травні перевезли майже 1 мільйон 10 тисяч тонн вантажу. Адже на території, яку обслуговує наша дирекція, є багато кар'єрів, лісопереробні підприємства, хімічні, цементний завод. Наприклад, міндобрив та цементу щодня завантажуємо по сорок вагонів. Загалом вантажні перевезення — це основне джерело прибутку залізниці. Решта перевезень є збитковими.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також