Прогнозоване подорожчання пального на місцевих АЗС таки відбувається, хоча б на копійку-дві, але майже щодня. В результаті лише з 27 серпня по сьогодні середня ціна на бензин марки А-76 збільшилася з 2,53 гривні за літр до 2,60, на бензин А-92 — з 2,69 до 2,75-2,80 та на дизпальне з 2,30 до 2,35-2,40. Незмінною допоки залишається лише бензин марки А-95 — 2,90 грн., і то тільки тому, що виконується липнева домовленість про неперевищення цієї суми між урядом та нафтотрейдерами. Тим часом, чого слід очікувати вже завтра, не береться прогнозувати ніхто.
Власники автозаправних станцій кажуть, що слід враховувати дуже багато факторів, починаючи від відсутності в Україні достатньої кількості власної сировини і стрибків цін на нафту на світовому ринку й до ажіотажного попиту на пальне у розпал осінньо-польових робіт. Фахівці стверджують, що на місцевому рівні більшою мірою можуть хіба що лиш відстежувати ситуацію та, щоб не допустити її погіршення, вдаватися до своєрідних «ультиматумів». Так, голова Рівенського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету В’ячеслав Біліба сподівається, що міцно тримає «на гачку» операторів ринку нафтопродуктів області: — Проти семи найбільших з них ми порушили справи за фактом антиконкурентних домовленостей — різке і одночасне підвищення цін на бензин марки А-95 у липні. Звісно, вони наші рекомендації поквапилися виконати і ціну знизили, але справи залишилися. І чи будуть вони пущені в хід — зараз залежить від самих операторів, чи підніматимуть вони ціни на пальне у період збору врожаю. Якщо наважаться на таке, їм загрожуватиме штраф у розмірі 10 відсотків від річної виручки — загалом по всіх операторах близько 27 мільйонів гривень. Але й то лише у тому випадку, якщо зростання цін на пальне в області перевищить середньостатистичні дані по Україні. Зростання вартості пального на АЗС області прискіпливо відстежують і спеціалісти Державної інспекції з контролю за цінами. Щоправда, в них також особливих побоювань з цього приводу немає, є лише певні роздуми на основі аналізу ситуації. Їхня суть зводиться до того, що навесні та восени нафтопродукти традиційно дорожчають, та при цьому важливо, щоб це суттєво не позначилося на вартості харчів. Зараз же ситуація більш ніж втішна: транспортні витрати з подорожчанням пального на вартість продовольчих товарів не вплинули. Принаймні на такі продукти першої необхідності, як крупи, цукор, молоко, вершкове масло та розливну олію за останні два тижні ціна залишалася сталою, а на борошно та макаронні вироби навіть дещо знизилася.