А олені краще?

1671 0

Ми у соцмережах:

А олені краще?

Квитки на потяги знову подорожчали. Як втішливий приз «Укрзалізниця» обіцяє, що потягів стане більше, а комфорт — підвищиться.

З приходом літнього сезону громадяни України одержали очікувано неприємний подарунок: «Укрзалізниця» оголосила про 5-відсоткове підвищення тарифів на пасажирські перевезення. Нові тарифи почали діяти з 1 червня. Варто зазначити, що це — не перший стрибок. Протягом минулого року тариф вже піднявся на 15%, а з початку 2008-го — ще на 8,7%. Мінтранс пропонує збільшити вартість проїзду пасажирів у цілому ще на 15% — щоправда, у три етапи. Перший, як бачимо, вже стартував. І хоча залізничники залишають за собою право запроваджувати знижки на окремі потяги і напрямки, навряд чи це торкнеться найбільш популярних у літній період маршрутів. Скоріше, можна говорити про ложку меду в бочці дьогтю. Причини чергового підвищення тарифів відомі. Керівництво Мінтрансу не раз ремствувало на зношеність рухомого складу, труднощі в здійсненні якісного переформатування привокзальних інфраструктур, нерентабельність багатьох видів перевезень, недостатність обігових коштів. З початку року залізниці України недоодержали понад 75 млн. грн. компенсації за перевезення пасажирів пільгових категорій: з належних 110,8 млн. гривень — тільки 35,6 мільйона. А якщо врахувати ще й ту обставину, що за січень-квітень доходи відомства від пасажирських перевезень становили 933,7 млн. грн., у той час як витрати — 2 млрд. 666 млн. грн., то заходи, до яких змушена вдатися галузь, цілком обґрунтовані. Втім, зрозуміти — можна, а от прийняти підвищення тарифів як норму — складніше. Особливо людям з невисокими доходами. Відтепер «пересічному українцю», який бажає добратися з Києва до Севастополя в купейному вагоні, доведеться викласти 135 гривень, у плацкартному — 91; до Феодосії — відповідно 107 і 74 гривні; до Керчі — 122 і 83. Що ж стосується комфортної подорожі у СВ, то південний напрямок б’є всі рекорди: ціни коливаються від 303 до 529 грн. І тут вже споживач недешевих залізничних послуг задумається, чи не краще вибрати альтернативу — скажімо, авіапереліт. Наприкінці травня в Одеському аеропорту приземлився перший літак з Києва, квиток на який коштував лише 79 гривень. Щоправда, крім вартості проїзного документа, пасажирам доведеться платити за багаж і бронювання. При цьому замовляти квиток треба заздалегідь. Та й за ціною менше 100 гривень його можна буде придбати лише в тому випадку, якщо бронювання відбудеться за кілька місяців до запланованого вояжу. Якщо ж — день у день, то, приміром, переліт у столицю з південних берегів «полегшить» гаманець пасажира приблизно на 100 доларів. І хоча ця сума цілком порівнянна з вартістю проїзду в СВ, радіти можна лише самому фактові, що в нас з’являється вибір. Як би там не було, експерти все одно прогнозують літній ажіотаж біля залізничних кас. За підрахунками Міністерства курортів і туризму Криму, з початку 2008 року офіційна кількість відпочилих на півострові становила понад 516 тисяч осіб, що на 6,5% більше, ніж торік. Справжня ж кількість відпочиваючих і зовсім невідома. Не виключено, що, незважаючи на нестабільну економічну ситуацію, зростаючу інфляцію й екологічні проблеми, цей літній сезон стане ударним. І нехай для багатьох Греція, Туреччина і Єгипет миліші від традиційного відпочинку в межах СНД, більшість українців віддають перевагу «давно насидженим місцям» — тут нехай і комфорт, і обслуговування не таке, — зате люди «свої», мова зрозуміла, дозвілля — прогнозоване. До того ж, «Укрзалізниця» пропонує пасажирам «вільні місця» у потягах. Адже, як показує практика минулих років, у розпал сезону пасажири готові переплачувати, аби добратися до жаданого курорту. Радує і та обставина, що в літній період планується значно збільшити кількість потягів, які курсують у південному напрямку. В цілому, відповідно до нового графіка, — 88. А щоб добиратися до місця призначення стало швидше, технічна швидкість пасажирських потягів підвищена на 0,5 км/год — до 63,1 км/год. Та й короткосоставні потяги за основними напрямками об’єднають, що дасть деяку економію експлуатаційних витрат. Крім цього, залізничники обіцяють нам — як втішливий приз — підвищену комфортність. Звичайно, «західних стандартів» нам поки очікувати не доводиться, але плани на майбутнє все-таки обнадіюють. По-перше, «Укрзалізниця» веде переговори з ЄБРР про одержання кредиту на модернізацію залізничних колій у напрямку великих морських портів. По-друге, з початку 2008 року придбано 104 пасажирських потяги (всього до 2015 року планується інвестувати у відновлення рухомого складу 130 млрд. грн.). Готується до реалізації проект будівництва залізничної вітки до міжнародного аеропорту «Бориспіль». У пасажирському вагонному депо Донецька напередодні літніх перевезень почав роботу універсальний автоматизований комплекс для мийки потягів, електропоїздів і локомотивів. На Львівській, Придніпровській і Донецькій залізницях створено робочі групи з визначення інвесторів і організації будівництва приміських вокзалів у Донецьку, Львові і Дніпропетровську. Поліпшується сервісне обслуговування пасажирів — починаючи з кондиціонерів, телевізорів і холодильників у купе і закінчуючи можливістю користуватися послугами Інтернету... Словом, якщо вірити запевненням чиновників від Мінтрансу, коли-небудь ми обов’язково доживемо до стандартів цивілізованого світу — хоча б у плані транспортного обслуговування. І все-таки, поки ці обіцянки — не більш ніж морквина, яку нам показують здалеку, пропонуючи викласти за неї чималі гроші тут і зараз. У кого ці гроші є — викладає. А в кого ні — втішає себе сакраментальним: «А олені — краще...»


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також