Без каси — до лікаря ні ногою?

1949 0

Ми у соцмережах:

Без каси — до лікаря ні ногою?

Рівнянин Володимир (ім’я на його прохання змінено) працює не перший рік на ВАТ «Рівнеазот». Це підприємство має власну поліклініку, яка повинна надавати медичну допомогу працівникам. Однак п. Володимиру в її наданні нещодавно відмовили, оскільки він не є членом лікарняної каси «Рівнеазоту».

Розповідає п. Володимир: — Кілька років тому на нашому підприємстві організували лікарняну касу. За членство у цій організації потрібно було сплачувати 1 гривню у місяць. Потім сума збільшилася до 6 гривень, а нині вона становить уже 15. За ці гроші я своїй дитині можу купити три кілограми бананів. Тож вирішив до лікарняної каси не вступати. Втім, без членства у цій організації, яке повинно бути добровільним, я не можу взагалі ніде отримати медичну допомогу. По-перше, до начальства з проханням без членства у лікарняній касі не варто навіть підходити. По-друге, коли я нещодавно захворів (у мене була гнійна ангіна) і звернувся у поліклініку підприємства, в реєстратурі мені відмовилися видати картку. Мовляв, є вказівка керівництва нечленам ЛК їх не видавати. Я пішов до головного лікаря закладу, щоб з’ясувати ситуацію, але його не виявилося на місці. А заступник сказав, що нечленам лікарняної каси вони надають допомогу лише в екстрених випадках. Тож я повернувся додому ні з чим. Наступного дня у мене підвищилася температура. Я звернувся у поліклініку на вулиці Макарова. Лікар, дізнавшись, де я працюю, пояснив, що існує усна домовленість з керівництвом закладу про відмову в наданні допомоги працівникам «Рівнеазоту». Щоправда, лікар цього не зробив. Призначив мені необхідне лікування. Тож виходить, що у працівників нашого підприємства немає вибору, де лікуватися. Тобто наше законне право на вибір лікувального закладу порушується, так само як і право на добровільний вступ до громадської організації під назвою лікувальна каса. Ще б нічого, якби у поліклініці нашого підприємства працювали дійсно фахівці. А так не раз людям вони ставили неправильний діагноз. Тож працівники «Рівнеазоту» йдуть туди лише за лікарняним, а лікуються у місті. Тим паче, що, скажімо, мені, якщо я живу на мікрорайоні «Північний», значно ближче, коли захворію, йти з дому в поліклініку «Північна», ніж їхати на своє підприємство.

Коментарі Михайло Стичишин, начальник міського управління охорони здоров’я: — ВАТ «Рівнеазот» має власну поліклініку та її філію на вулиці Макарова. Вона нашому управлінню не підпорядковується. Це приватний медичний заклад. Керівник «Рівнеазоту», щоб контролювати видачу лікарняних листків працівникам підприємства, звернувся до нас із листом, у якому попросив, щоб вони отримували меддопомогу у своєму медзакладі. Інакше кажучи, це було зроблено, щоб не виникало спекуляцій з видачею лікарняних листів. Втім, категоричного табу на надання меддопомоги працівникам «Рівнеазоту» в лікувальних закладах міста немає. Працівникам підприємства надають консультації вузькопрофільні спеціалісти медзакладів міста, яких немає в їхній поліклініці. З їхньої поліклініки хворих направляють на лікування до нас у стаціонар. Також, якщо у працівника названого підприємства висока температура, у поліклініці міста йому надають першу медичну допомогу і відкривають лікарняний, а далі він доліковується у своїй поліклініці. Якщо йому не потрібен лікарняний, то лікуватимуть у міській поліклініці. Що стосується членства у лікарняній касі, то воно — добровільне. А якщо людині через те, що вона не є членом лікарняної каси, відмовили у наданні меддопомоги, це є прямим порушенням Конституції. А оцінювати фах медиків поліклініки «Рівнеазоту» я не можу. Для цього існує спеціальна комісія. Світлана Береза, керівник прес-служби ВАТ «Рівнеазот»: — У нас такої проблеми бути не може. Хіба десь у якомусь із цехів підприємства зустрічаються такі перегини, що людина без членства у лікарняній касі не може звертатися до начальника цеху, що до вступу в цю організацію примушують. Однак у нас для вирішення таких проблем є директор із соціальних питань, тож даний працівник міг звернутися до нього. І мені, щоб розібратися у ситуації, потрібно знати, який це цех і прізвище людини, яка зіткнулася з такою проблемою. Щодо надання меддопомоги, то за нею наші працівники можуть звертатися у будь-який лікувальний заклад міста. Але там їм не відкривають лікарняний. Це роблять лише при наявності високої температури. Тоді лікарняний відкривають на три дні, а далі людина доліковується у поліклініці підприємства. З нашої поліклініки пацієнт також може просити направлення й до іншого лікаря в іншому закладі. Переваги нашої поліклініки у тому, що вона працює до 21 години, тож при потребі меддопомогу, обстеження, процедури можна отримати після роботи. У вихідні у ній теж є черговий лікар. Навіть нечлени лікарняної каси у нашій поліклініці мають право на безкоштовне раз у рік проходження медогляду, безкоштовні візити до лікаря. Всі інші послуги їм надаються платно.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також