Компанії Yahoo і OMD вирішили з’ясувати, як довго зможуть користувачі Інтернету обходитися без доступу в мережу. Як показало нове дослідження, оприлюднене 22 вересня, прожити без Інтернету можна в середньому не більше п’яти днів, зіштовхнувшись з масою незручностей, яких не було раніше.
Більшість учасників дослідження, яких під час експерименту попросили протягом двох тижнів не користуватися Інтернетом, приходили до висновку, що жити в офлайні складніше, ніж вони очікували, а в деяких випадках — взагалі неможливо, настільки тісно інструменти і послуги, надані в мережі, ввійшли в їхнє повсякденне життя. Сюди, зокрема, належить бронювання квитків і готелів, вибір турів, відстежування результатів спортивних змагань, спілкування з друзями і членами сім’ї й оплата рахунків. Цю частину дослідження, де простежується емоційна залежність користувачів від Інтернету, проводила компанія Conifer Research. Незалежно від віку, матеріального становища і національної приналежності, всі учасники експерименту, будучи відрізаними від Інтернету, відчували втрату, розчарування і незадоволеність. Респонденти почували себе вибитими з колії, їм доводилося постійно боротися зі спокусою вийти в мережу і хоч на якийсь час відволіктися від повсякденної метушні. «Це дослідження показує незліченну кількість проявів того, як Інтернет всього за десять коротких років масового використання безповоротно змінив повсякденне життя користувачів. «Справедливо буде зауважити, що нам було неймовірно складно знайти учасників для цього дослідження, тому що люди не погоджувалися позбавити себе Інтернету на два тижні», — говорить Венда Харріс-Міллард, директор з продажу Yahoo. Додаткову частину дослідження, де Інтернет розглядався як середовище спілкування і засіб пошуку інформації, провела компанія Ipsos-Insight. Майже половина респондентів заявили, що не можуть обійтися без Інтернету більше двох тижнів, а в середньому для всіх опитаних цей показник досяг п’яти днів. 25% опитаних погодилися із твердженням, що Інтернет дає їм перевагу в порівнянні з тими, хто ним не користується, пропонуючи, зокрема, нижчі ціни, швидше надання послуг і в цілому роблячи життя зручнішим. Користувачі Інтернету настільки звикли швидко і легко знаходити в мережі телефонні номери, карти і подібну інформацію, що вже часто забувають або не мають бажання користуватися такими застарілими засобами, як телефонні довідники, газети і довідкові служби. Збираючись зробити покупку, користувач спочатку шукає в Інтернеті докладний опис товарів, їхні ціни і наявність, і лише після цього йде в магазин або робить замовлення. З допомогою Інтернету люди можуть робити особисті справи в робочий час, не привертаючи увагу навколишніх, — їм не потрібно телефонувати друзям, щоб домовитися про зустріч, або читати новини в газетах. Крім того, за оцінками Ipsos-Insight, 47% опитаних відзначили, що Інтернет полегшує їхнє спілкування з навколишніми, як особисте, так і по роботі.