Заснування базарів було в останні двадцять років чи не головною метою підприємців Рівного. До базарів останнім часом долучилися торгові центри — ті ж базари, лише більш-менш капітально обладнані. Тепер ситуація змінилася. Підприємці почали будувати вокзали. А точніше, автостанції. Навіщо? Рівнянин Олександр Ушаков, який є керівником ТОВ «Рівнеспецбудінвест», вважає, що вклавши понад два мільйони гривень у автостанцію на вул.Гагаріна, він і для міста зробить добре, і нових клієнтів для свого торгового центру «Чайка» забезпечить.
Новий автовокзал почне працювати уже в листопаді-грудні цього року. Принаймні так стверджує начальник міського управління транспорту та зв’язку Віталій Миронюк: — Це буде двоповерхова будівля з гектаром заасфальтованої території для посадки-висадки пасажирів, відстою транспорту тощо. Її розташують зліва від ТРЦ «Чайка» на нині відгородженій території. Нова автостанція обслуговуватиме усі приміські маршрути із сарненського та костопільського напрямків, за винятком міжобласних, які й надалі пролягатимуть до існуючого, центрального міського автовокзалу на вул. Київській. Загалом з нової автобусної станції здійснюватиметься близько 500 відправлень транспорту за добу. Сюди будуть перенесені також 127 рейсів костопільського напрямку, які нині відправляються із залізничного вокзалу. Обслуговуватимуть нову автостанцію працівники нині існуючого автовокзалу, оскільки через зменшення кількості маршрутів у них зменшиться обсяг роботи. Щодо решти відправлень із залізничного вокзалу (здолбунівського, шпанівського та інших напрямків), то вони здійснюватимуться звідси й надалі. Нинішня кількість автобусних рейсів із залізничного вокзалу — близько 800 за добу, — потребує будівництва автовокзалу 1-го класу: із залом очікування, кімнатами відпочинку для водіїв, кімнатою міліції та іншими приміщеннями. Відповідно до з норм, на кожні 150 рейсів має бути автовокзал. Але автостанція на залізничному вокзалі — справа майбутнього. І займатися нею має не міська, а обласна влада, якій належить залізничний вокзал. Коментар Микола Сисюк, голова правління ВАТ «Рівненське підприємство автобусних станцій»: — Сьогодні справді дуже велике навантаження транспорту на центральний автовокзал. У період СРСР ми обслуговували ту ж кількість пасажирів, що й нині, але тоді транспорт був більш місткий, тому таких проблем не виникало. Нині ж деякі маршрутки по 8-9 годин стоять на автостанції, хоча це й не передбачено, бо у місті немає місць для відстою транспорту. Не всі перевізники й з Рівного мають такі місця. А це — додаткове навантаження на автовокзал. Можна було б, як спосіб зменшення транспорту, зменшувати кількість маршрутів і повертатися до габаритних автобусів. Адже нині на деякі майже одні й ті ж напрямки відправлення маршруток — через кожні 10 хвилин. Чи будуть якісь негативні наслідки від створення нового автовокзалу? Все, що робиться, то робиться, щоб було якнайкраще для людей. Мене ознайомили з передпроектними пропозиціями щодо його будівництва, я дав по них свої зауваження. Вони стосуються суто технічних питань. Щодо напрямків руху, які у нас збираються забрати і перекинути на новий вокзал. Думаю, що всі костопільсько-сарненські не заберуть і спочатку обговорять це питання зі мною. Адже, приміром, якщо людина з Сарн їде до Тернополя, то їй не дуже зручно буде добиратися через все місто до центрального вокзалу, щоб пересісти на тернопільський напрямок. Мирослава ШЕРШЕНЬ.