«Амбасадори прибуткових полів» — під таким гаслом у с. Зоря, що в Рівненському районі, провели традиційний День поля. Вже кілька років поспіль захід ініціює компанія «VITAGRO PARTNER». Зазвичай він відбувається на демонстраційних ділянках місцевого кластеру. Цьогоріч зорянські землі зустріли неочікуваним холодом та дощем, однак на результативність зустрічі це не вплинуло. Тож керівники як малих фермерських господарств, так і великих агрофірм мали змогу не лише почути, а й побачити на власні очі, як дозріває сортове насіння, як використовують засоби захисту рослин та застосовують інноваційні технології.
— Ми самі постійно навчаємося, переймаємо досвід як європейських країн, так і український. Для нас вкрай вагомо навчити працівників, мати спеціалістів, які будуть не просто вирощувати пшеницю чи інші культури, а зможуть самостійно розвивати і робитимуть ці культури ефективнішими. Тобто важливо, щоб пшениця мала низьку собівартість, але більшу врожайність. Для того, щоб бути конкурентними на ринку, потрібно отримувати максимально кращий результат. Тому ми не тільки навчаємо наших агрономів, а й передаємо свій досвід і знання іншим. Саме такі Дні поля, які проводить «VITAGRO PARTNER» в різних регіонах України, є результативними, бо на таких заходах відбувається обмін досвідом. Чому нам вигідно в Групі компаній VITAGRO проводити такі дослідження і чому це перспективно? Бо ми працюємо на території трьох областей, де різні клімат, землі, умови для вирощування. Тому ми маємо можливість експериментувати, досліджувати і досягати гарних результатів. І ми будемо ділитися своїми знаннями, тому що це наш прямий обов’язок — працювати на економіку країни, — розповідає генеральний директор Групи компаній VITAGRO Петро Лабазюк.
Теоретична частина — це своєрідний симбіоз наукових знань, практичних досліджень, експериментів і висновків, аналіз викликів та проблем сьогодення і обов’язково відповіді на запитання присутніх. Вони стосуються як специфіки роботи на кшталт правильного застосування засобів захисту, так і стратегічних питань експорту продукції, цін, державних дотаційних програм і подальших ефективних дій аграріїв в умовах війни. На запитання фермерів та керівників господарств відповідав народний депутат України, почесний президент ГК «VITAGRO» Сергій Лабазюк. Він зазначив, що болюче і актуальне питання рік тому із експортом сільськогосподарської продукції частково вдалося вирішити.
— Ми майже вийшли на довоєнні обсяги експорту, а це дає змогу вийти до ринків збуту, де ми реалізували продукцію раніше. Це не єдине завдання, яке в нас було і залишається. Змінилася кон’юнктура ціни, собівартість зросла, а ціна сільськогосподарської продукції у світі на світових біржах знизилася, то, відповідно, зменшилася маржинальність. Це можна вирішити за рахунок переробки, щоб зменшити навантаження на логістику й експортувати не сировину, а вироблений нами продукт.
Щодо дотацій. Під час війни держава не може дотувати бізнес. Це було б несправедливо, коли власних ресурсів вистачає на 40%, а закривати першочергово потрібно ключові питання — виплата заробітної плати військовим, виплата пенсій, соціально захищені статті. Але держава може збалансувати законодавче поле і дерегуляцію, здійснити дозвільні процедури і захистити зовнішні ринки для продажу нашої сільськогосподарської продукції так, щоб це дало додану вартість для українського агровиробництва. Тому зараз технологія, наука, розвиток і робота над собою — це першочергове, що стоїть на порядку денному в кожного підприємця. І коли надзвичайно низька маржинальність, потрібно за рахунок технологій зменшити витратну частину і збільшити врожайність. Як це зробити — ми навчимо. Тому що демополя — це величезні інвестиції в технології, в людей, в техніку, тому що тут кардинально інша технологія в частині видатків, вона суттєво дорожча і ефективніша.
Тож в аграріїв була можливість побачити і почути представників підприємства, яке має понад 200 демонстраційних ділянок і презентує свої технології через свої виробничі майданчики. Фахівці «VITAGRO PARTNER» навчали, що і як робити, враховували побажання та пропозиції агросектору, ознайомили з новими науковими розробками.
— Наше цьогорічне гасло — «Амбасадори прибуткових полів» VITAGRO PARTNER 4в1. Що таке чотири в одному? VITAGRO PARTNER — унікальна компанія, яка об’єднала чотири виробництва. Ми в минулому році відкрили на Хмельниччині завод засобів захисту рослин і об’єднали чотири виробництва. Це засоби захисту рослин Bayton, це мікродобрива EnerGreen Premium, це рідкі комплексні добрива EnerGreen і це насіння Semelita. Це чотири складових, які є важливими для отримання врожаю. Наш захід спрямований на те, щоб кожен міг поділитися досвідом і підібрати оптимальні рішення для прибуткового господарювання, — говорить директор з продажу «VITAGRO PARTNER» Назар Федорович.
Експерти Групи компаній VITAGRO обробляють на Рівненщині понад 25 тисяч гектарів землі, що позитивно впливає на ситуацію в аграрному секторі Рівненщини. Очільник Рівненської ОВА Олександр Коваль зазначив, що завдяки господарському підходу та використанню сучасних технологій є змога отримувати прибутки навіть на малородючих ґрунтах.
— Дякую, що розвиваєте аграрний сектор на Рівненщині. Вже збільшена кількість посівних площ. І особливо приємно, що посівні площі збільшуються на півночі регіону, який донедавна був майже аграрно непривабливим. Але це завдяки якраз таким компаніям, як VITAGRO PARTNER, які сьогодні діляться досвідом, щоб ми могли впроваджувати і розширювати посівні площі, розвивати свої підприємства. Це справді правильна позиція і комунікація, оскільки обмін інформацією, показ таких передових досвідів дає сьогодні можливість розвивати аграрний сектор у правильному напрямку.
Учасники Дня поля «Амбасадори прибуткових полів» ознайомилися з демонстраційними ділянками пшениці, ячменю, ріпаку, соняшнику, сої та інших культур, отримали консультації щодо високоякісного насіння, засобів захисту рослин, мікродобрив і стимуляторів росту. А головне — заручилися гарантією щодо подальшої співпраці.
Зиновій Максимишин, директор агрофірми «Дзвони», Львівська область:
— Вже працюємо по рідких добривах. Я думаю, що ця співпраця буде міцнішати, буде розширюватися. Але головне — ідея, це є настанова, це напрямок, куди рухатися.
Юрій Собчук, представник «Західної аграрної компанії», Волинська область:
— Ми не вперше на таких заходах. Щороку відвідуємо. Хто володіє інформацією, той володіє світом, обмін інформацією — це дуже корисно.
День поля — це саме той комунікаційний навчальний майданчик, якого нині потребують агровиробники. «VITAGRO PARTNER» пропонує партнерам ефективні рішення та професійний агрономічний супровід, якісну продукцію і впевнено засіває поля в очікуванні бажаної Перемоги.