Тротуари в будинках, двоповерхові дороги і кільцевий трамвайний рух по околицях міста допоможуть розвантажити вулиці Рівного від транспорту. Так вважають науковці Національного університету водного господарства і природокористування. Але ці майже ідилічні картини — перспектива на майбутнє, а поки, запевняють вони, в обласному центрі досить хоча б впорядкувати роботу світлофорів, познімати зайві дорожні знаки і влаштувати на деяких вулицях односторонній рух. Міський голова Рівного Володимир Хомко збирається замовити науковцям водного університету розробку проекту транспортних схем міста, які допоможуть позбавити Рівне заторів. Фінансувати ці роботи, які коштуватимуть 380 тисяч гривень, планується з другого півріччя цього року.
Завідувач кафедри автомобільних доріг НУВГП Віталій Гайдукевич розповів, що з пропозиціями щодо поліпшення руху транспорту вулицями Рівного він не раз звертався до попередніх керівників міста, але тільки Володимир Хомко ними зацікавився: — Якщо нічого не робити, то незабаром вулиці Бандери, Відінська, Чорновола і Князя Володимира будуть заблоковані. Адже кількість транспорту в місті постійно зростає, а пропускна здатність вулиць залишається такою ж, як і раніше. Тому до вирішення цієї проблеми потрібно підійти масштабно й глобально. Ми пропонуємо зробити це у три етапи. Спочатку слід дослідити стан транспортних потоків: з’ясувати, скільки якого транспорту і в яких напрямах рухається вулицями міста, порівняти з наявними дорожніми умовами. Далі потрібно впорядкувати роботу світлофорів, бо у нас вони подекуди працюють взагалі абсурдно. Для прикладу — на розі вулиць Гагаріна та Грушевського одночасно червоне світло вмикається і для пішоходів, і для водіїв. Теоретично це пояснюють тим, що в цей момент транспорт повертає з вулиці Грушевського направо на вулицю Гагаріна. Але ж у цьому напрямку не рухається стільки багато автомобілів, щоб світлофор працював саме так. Тож це, вважаю, свідчить про те, що або ДАІ займається світлофорами формально, або взагалі ними не займається. Проїхати у Рівному вулицею, щоб не зупинятися біля кожного світлофора, нині неможливо. Хоча правильно, щоб світло на них мінялося так, щоб для авто була створена так звана зелена хвиля. У нас же ніхто над цим не думає. І як наслідок, на вулицях виникають затори і збільшується кількість шкідливих викидів від авто в атмосферу. Окрім того, потрібно забрати з вулиць зайві дорожні знаки. Потім — організувати на деяких вулицях односторонній рух. Так вдасться розвести транспортні потоки. Другим етапом наведення порядку з транспортом має стати реконструкція вулиць і перехресть. Так, кільце на розі вулиць Відінської, Мірющенка, Курчатова навіщось підняли на 70 см вгору. В результаті людина, яка виїжджає на кільце, не бачить, що за ним робиться. А за будівельними нормами, біля будь-якого перехрестя має бути зона видимості. Ще приклад — перехрестя на розі вулиць Міцкевича та Кавказької. Щоб з вулиці Міцкевича (з боку «Текстильника») доїхати до готелю «Мир», потрібно спуститися донизу і повернути більш ніж на 90 градусів. Тобто тут крутий поворот і так само крутий підйом вгору, якщо їхати у протилежний бік, плюс вузенька вулиця. Це особливо небезпечно, коли слизько. Який вихід? Знести кілька будинків і розширити проїжджу частину, адже це центральна магістральна вулиця міста. Третій етап — наймасштабніший. Він передбачає влаштування руху навколо Рівного, будівництво ще однієї смуги руху на вулиці Соборній, спорудження естакад. Таку естакаду слід провести від перетину вулиць Млинівської та Білої через залізничну колію над будинками і до вулиці Князя Володимира. Далі, класика говорить, що вокзали мають бути зв’язані між собою напряму. У нас цього немає. Щоб зв’язати, приміром, залізничний вокзал з аеропортом, можна збудувати естакаду від залізничного вокзалу паралельно коліям вздовж вулиці Кіквідзе над вулицею Пересопницькою і аж до Дубенської. У нас уже є напрацьовані пропозиції й виконані ескізи таких варіантів. Серед них є і пропозиції про винесення автовокзалу за межі міста, про впровадження трамвайного руху. Правда, трамвай потрібно пускати не через центр, а навколо Рівного. Віталій Гайдукевич також пропонує своєрідний підхід до розширення найбільш проблемних щодо завантаженості транспортом вулиць. Так, на його думку, на вулиці Соборній в центрі Рівного потрібно зробити третю смугу руху, перенісши тротуари у парк. Крім цього, можна смугу розташувати впритул до забудови біля ЦУМу, влаштувавши тротуар…всередині перших поверхів будинків. Перший етап розвантаження міста від транспорту можна втілити у життя за рік-півтора, другий — за два-три. Вони менш затратні, ніж третій, на реалізацію якого потрібні мільйони гривень і близько 5-8 років. Так, говорить п.Гайдукевич, щоб вивчити транспортні потоки, можна залучити на громадських засадах студентів. На розширення вулиць й реконструкцію перехресть, зрозуміло, доведеться витратитися з міського бюджету. А ось щоб будувати нові дороги-естакади, розширити смуги руху, потрібно буде просити гроші у держави. Але у будь-якому разі у плані розвитку міста, на думку науковців, таке будівництво має бути передбачене.