Як повідомила Світлана Марко з прес-служби УДАІ Рівненської області, близько п’ятої години ранку поблизу автозаправної станції «Лукойл» між селами Бабин та Антопіль 30-річний рівнянин Віталій Ткач, керуючи автобусом «Фольксваген» сполученням «Київ-Рівне» в’їхав у припарковану на узбіччі вантажівку «Рено-Магнум» з напівпричепом. Внаслідок зіткнення водій травм не отримав, натомість всі семеро пасажирів, які сиділи в салоні, постраждали.
Мешканці Рівного та області, 24-річний Микола Мануйлик, 34-річний Анатолій Сухаревич, 43-річний Олексій Антонюк, 44-річний Віктор Волох з переломами і забійними ранами були госпіталізовані в центральну міську лікарню Рівного. 47-річний Михайло Табор з села Мар’янівка Сарненського району від отриманих травм помер в приймальному відділенні обласної лікарні. Ще два пасажири загинули на місці пригоди — 32-річний рівнянин Олександр Тройнін та 56-річний Віктор Устенко з міста Любомель на Волині. Причину ДТП слідчі ще з’ясовують, допоки відомо тільки те, що водій на момент аварії був тверезий і перебував за кермом чотири з половиною години.
Нагадаємо читачам про попередні аварії з рівненськими маршрутками на «київській» автотрасі.
По обіді 11 грудня поблизу міста Коростишів на Житомирщині після зіткнення автомобіля ВАЗ з фурою МАН їх відкинуло на зустрічну смугу і у вантажівку врізався мікроавтобус «Фольксваген», який повертався з Києва до Рівного. Людей з понівечених авто діставали рятувальники, водія та п’ятьох пасажирів маршрутки, а також водія і двох пасажирів легковика у тяжкому стані госпіталізували. Проте за деякий час двоє пасажирів маршрутки і один пасажир ВАЗу померли.
Місяцем раніше у Макарівському районі на Київщині в ДТП потрапив мікроавтобус «Фольксваген» сполученням «Ковель-Київ», яким керував 38-річний рівнянин Юрій. За однією з версій, він заснув за кермом і в’їхав у вантажівку МАН, яка їхала попереду. Наслідки аварії: водій та 8 пасажирів з травмами різного ступеня тяжкості потрапили до лікарні.
23 липня близько шостої вечора поблизу села Березівка на Житомирщині водій маршрутного таксі «Фольксваген», який їхав за маршрутом «Київ-Рівне», порушив правила обгону та скоїв бокове зіткнення з автомобілем «Ауді», який рухався в попутному напрямку. Після цього маршрутку відкинуло на насип щебеню і там вона перекинулась. За даними прес-служби управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Рівненської облдержадміністрації, водій маршрутки та 9 пасажирів, усі мешканці Рівненщини, з серйозними травмами були госпіталізовані в лікарні Житомира.
Натомість у повідомленні прес-служби Департаменту ДАІ МВС України йшлося, що в цій ДТП зазнали травм водій та 11 пасажирів мікроавтобуса.
І нарешті найжахливіша аварія сталася 23 травня минулого року. Біля села Вереси на Житомирщині мешканець Боснії та Герцеговини Машек Зафер виїхав на зустрічну смугу фурою «Сканія» та буквально розчавив маршрутку «Рівне-Київ». З тих, хто був у маршрутці, не вижив ніхто, усі десять пасажирів та водій загинули. Відтак 25 травня на Рівненщині було оголошено днем жалоби.
Коментарі
Сергій Овчинніков, голова правління рівненської громадської організації «Спілка водіїв»:
— За попередньою інформацією, ДТП між Бабином та Антополем сталося тому, що раптово вистрелило переднє праве колесо у маршрутці і її раптово кинуло убік. Якщо експертиза це підтвердить, то перевізник буде позиватися до виробника, оскільки колесо «Michelin» було нове, його нещодавно поставили на машину.
Якщо ж проаналізувати всі аварії з рівненськими пасажирськими маршрутками, то у більшості випадків виною стають три основних фактори. Людський, бо пасажири завжди квапляться у своїх справах і підганяють водіїв їхати швидше. Тривала реконструкція автотраси, численні з’їзди-об’їзди, багато з яких не облаштовані світлофорами, а лише знаками, які у погану погоду, в темну пору доби чи під час засліплення фарами зустрічного транспорту можна не завжди вчасно помітити. І нарешті основний фактор — це багатотоннажні вантажівки. То вони їдуть по 8-10 суцільними колонами, які не об’їхати. То паркуються і зупиняються де попало. А то їхні водії перебувають за кермом нетверезими чи засинають.
Тому наша організація ще рік тому звернулась у Міністерство транспорту для фур на наших дорогах ввести обов’язкову наявність тахографів, як це давно зроблено за кордоном, щоб можна було у будь-який момент проконтролювати, з якою швидкістю їхала фура чи скільки годин перебуває за кермом її водій.
Віктор Довгополюк, виконувач обов’язків начальника УДАІ УМВСУ в Рівненській області:
— Питання з рухом багатотоннажних вантажівкок дійсно актуальне. Скажімо, недостатньо облаштованих стоянок для них. Але, як на мене, основна причина дорожньо-транспортних пригод за участю пасажирських маршруток — це відсутність дієвої законодавчої бази. Насамперед потрібно взагалі заборонити пасажирські перевезення вночі. А також навести порядок у механізмі ліцензування цього виду діяльності. Щоб не було так, що за ті чи інші порушення ліцензія анулюється, а маршрут швидко перереєстровують на іншу особу.





