Колесо огляду — на металобрухт

2297 0

Ми у соцмережах:

Атракціони у парку імені Шевченка в Рівному вже років із двадцять як морально та фізично застаріли. Найстаршому із них — "Півнику" — вже п'ятдесят років, наймолодшим — далеко за тридцять. Колесо огляду уперше прийняло пасажирів майже сорок років тому. Атракціони можна було б і надалі щороку підфарбовувати та ремонтувати, але у нинішньому cтані вони стали потенційною загрозою здоров'ю та життю людей. Ремонт атракціонів за "радянськими" технологіями вже неможливий, тож вихід один — демонтаж. Коли і як це станеться і чи прийдуть на зміну старим атракціонам сучасні? Чи старі конструкції продовжать ремонтувати, аж поки одна із них не розвалиться? Пропонуємо ознайомитися із коментарями на цю тему відповідальних та компетентних осіб.

Олександр Невірковець, державний інспектор з охорони праці управління Держгірпромнагляду, в коментарі одному з телеканалів пояснив: — На металевих конструкціях колеса огляду було виявлено тріщини. Цього року вони суттєво збільшились. Метал, з якого зроблений цей атракціон, вже дуже старий. Скоріше за все, він не буде піддаватись ніяким видам ремонту, ні зварюванню, ні клепанню. Тому ми змушені припинити його експлуатацію. Андрій Мощанецький, директор Рівненського парку культури та відпочинку ім.Т.Шевченка: — Тріщини на металевих хордах колеса утворились вже давно. Причина в тому, що восени туди потрапила дощова вода. Взимку вода замерзла і від цього металеві конструкції потріскались. Жодної загрози безпеці людей від цих тріщин немає. Це підтвердили й експерти, які перед початком роботи атракціону цього сезону проводили перевірку. У столиці результати цієї перевірки переглянули і вирішили заборонити експлуатацію колеса огляду. Відремонтувати металеві конструкції можливо. Триватиме цей ремонт недовго і обійдеться приблизно у 20 тисяч гривень. Проблема в іншому — в отриманні технічної документації на проведення таких робіт, адже видають її лише у столиці. Тепер ми опрацьовуємо три варіанти вирішення проблеми. Будемо отримувати техдокументацію на проведення зварювальних робіт в Києві, шукатимемо аналогічні хорди на вже демонтованих в інших містах подібних колесах огляду або будемо замовляти виготовлення нових хордів. Питання про демонтаж колеса навіть не розглядається, оскільки купити новий атракціон, який коштує майже мільйон гривень, місто не зможе. Не придбають такий дорогий атракціон і приватні структури, оскільки повертати вкладені кошти доведеться не один десяток років. Цей атракціон, незважаючи на те, що йому вже понад 30 років, після відповідного ремонту зможе і далі працювати. Якщо все буде добре, ми запустимо його ще до кінця цього сезону. Окрім колеса огляду, в парку є ще 12 комунальних атракціонів. Найновішому з них 28 років, а найстаршому — "Півнику" — наступного року виповниться 50 років. Сьогодні майже половина цих атракціонів не працює. В каруселях "Орбіта" та "Сонечко", очевидно, проблема в електропроводці. Майстри нині працюють над виявленням причин та усуненням неполадок. Складніша ситуація з "Автодромом". Там в машинках погоріли двигуни. Перемотувати їх змоги немає, оскільки одного разу їх вже перемотували. Придбати нові теж неможливо, бо російський завод, на якому ці машинки випускали, вже більше п'яти років не працює. Тож ми запропонували приватному підприємцю закупити та поставити на автодромі нові німецькі машинки, а одержані гроші від продажу квитків на атракціон ділити навпіл. Усі необхідні документи вже підписано. Тож цей атракціон запрацює вже за півтора-два тижні. Ще один атракціон — "Ракета", який не працює вже третій сезон, скоріше за все, буде демонтовано. Витрачати кошти на його ремонт економічно недоцільно. Простіше це місце звільнити для приватних атракціонів. Галина Кульчинська, заступник міського голови Рівного: — Я вважаю, що колесо огляду потрібне в місті. На фоні решти атракціонів воно є своєрідною родзинкою нашого парку. Я сама раніше дуже любила на ньому кататись і дивитись на наше місто згори. Нині теж залюбки покаталася б, але перед тим як сідати на цей атракціон, порадилась би з кількома експертами з приводу його безпечності. В даній ситуації, вважаю, питання безпеки людей має бути на першому місці. Нині керівництво парку спільно зі спеціалістами шукає найбільш оптимальний варіант ремонту колеса огляду. Остаточне рішення про надання дозволу на експлуатацію атракціону будуть приймати експерти відповідних контролюючих інстанцій, які і відповідатимуть за безпеку тих, хто на цьому атракціоні потім буде кататись.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також