В той час як рівненським аеропортом зацікавились навіть європейці, обласні депутати і досі не можуть вирішити, що робити з цим стратегічно важливим підприємством.
У понеділок до Рівного прилітали представники Єврокомісії з проведення футбольного чемпіонату Євро-2012 та представники УЄФА і Державіаадміністрації, щоб оглянути підприємство та вирішити питання щодо включення його в перелік резервних аеропортів на період проведення спортивного заходу. Після перевірки вони погодились — аеропорт може стати резервним, злітно-посадкова смуга в хорошому стані і може приймати великі пасажирські літаки та й розміри самого аеродрому підходящі. Однак єврокомісари висловили й декілька рекомендацій — перш за все перевірити, якої ваги літаки може приймати злітно-посадкова смуга, для чого вже в наступні два місяці буде проведено спеціальне дослідження, збудувати ще кілька терміналів для збільшення пасажиропотоку аеропорту та покращити протипожежну безпеку. Нагадаємо, що конкурентами Рівного, які претендують на статус резервних аеропортів, є Луцьк, Тернопіль та Івано-Франківськ. Заступник начальника Державіаадміністрації Анатолій Колесник поділився враженнями від побаченого: — Одразу видно, що відчувається нестача фінансування. Однак в мене вже з першого погляду склалась позитивна думка про рівненський аеропорт. У вас досить хороша злітно-посадкова смуга. Перед тим, як прийняти якесь рішення, ми маємо облетіти і проаналізувати всі інші потенційні резервні аеропорти. Приблизно за тиждень будуть висновки і стане відомо, який аеропорт стане резервним для Львова при проведенні Євро-2012. Тим часом, на початку цього тижня депутати облради знову дискутували на тему збереження рівненського аеропорту. Навіть спільне засідання двох комісій (бюджетної та економічної) спеціально для обговорення «аеропортної» проблеми скликали. Здавалось, вже на цьому зібранні депутати мали б нарешті знайти шляхи та способи виходу з кількамільйонної боргової ями міжнародного аеропорту. Однак, як виявилось у підсумку, півтори години присутні просто «пробалакали», оскільки жодних принципово нових пропозицій відносно збереження аеропорту, який через борги вже давно майже повністю відключили від електроенергії, у залі так і не прозвучало. А в деяких депутатів так і лунало з вуст: «Чого ми всі тут зібралися, коли нема про що говорити?». Таких грошей, які б дозволили аеропорту розвиватися, в обласному бюджеті немає, а ту незначну суму у триста тисяч гривень, що планують дати для підприємства, не знають, як виділити. Мовляв, законом не передбачено давати бюджетні кошти на поточні видатки і погашення боргів аеропорту. Голова бюджетної комісії Олег Хомич звинуватив у нестачі фінансування підприємства облдержадміністрацію, яка, на його думку, неефективно розподілила бюджет розвитку області: — На мій погляд, відбувається пряма дискредитація органу обласної ради. Тому, що кошти бюджету розвитку виділяються на ремонт облпрокуратури, центру міста, на все що завгодно, тільки не на наш аеропорт. — Підприємство є потенційним банкрутом, — зауважив начальник обласного відділу з питань комунальної власності Степан Жданюк. — Ми його можемо продати на конкурсі, однак новий власник його просто зупинить, бо в даний час аеропорт не буде прибутковим. Основна привабливість для інвесторів — це земля, що належить аеропорту. Ми маємо зрозуміти, що дороги теж не є прибутковими, однак ми на них гроші виділяємо. Дуже важливо, чи буде в міста аеропорт. Бо якщо його не буде, Рівне перетвориться на звичайне провінційне місто. Врешті-решт депутати порекомендували головам облради та ОДА врегулювати питання щодо фінансування аеропорту, а директору підприємства — показати детальні розрахунки про обсяг коштів, потрібних для діяльності аеропорту до того часу, поки його не придбає інвестор. — Якби наш аеропорт включили до переліку резервних для проведення чемпіонату Євро-2012, тоді була б відповідна постанова Кабміну про його фінансування. Лише в такому разі ми зможемо виділити на нього кошти, — повідомила про поки що єдиний можливий шлях вирішення проблеми рівненського аеропорту начальник головного фінуправління області Людмила Кушнер. Натомість нещодавно міністр транспорту і зв’язку Йосип Вінський заявив, що кілька аеропортів України, у тому числі і рівненський, повинні перейти в державну власність. Однак, як запевнив голова РОДА Віктор Матчук, «наш аеропорт ніхто нікому не віддасть». Він не дозволить.