Оформити ДТП можна й без ДАІ

1442 0

Ми у соцмережах:

Оформити ДТП можна й без ДАІ

З 19 вересня водії, з якими сталася незначна дорожньо-транспортна пригода без потерпілих, можуть за згодою обох сторін не викликати на місце події ДАІ, а мирно розійтися, оформивши так званий європротокол і надавши його страховій компанії.

З 19 вересня водії, з якими сталася незначна дорожньо-транспортна пригода без потерпілих, можуть за згодою обох сторін не викликати на місце події ДАІ, а мирно розійтися, оформивши так званий європротокол і надавши його страховій компанії. Бланки цих документів видають страхові, які й будуть оплачувати завдані у такій аварії збитки. Сума збитків має не перевищувати 10 тисяч гривень, у ній має бути не більше (і не менше) двох учасників, кожен з яких повинен мати поліс цивільної відповідальності. Відтак той, хто винен у ДТП, не понесе адміністративної відповідальності за скоєне, і чи був він тверезий, також встановлювати ніхто не буде. За інших умов, наприклад, якщо хтось із учасників ДТП не згоден на європоротокол, претендує на більшу суму відшкодування, не вважає себе винним, якщо є потерпілі тощо — на місце події потрібно, як і раніше, викликати працівників ДАІ. — В Україні щодоби відбувається близько тисячі дорожньо-транспортних пригод, і більшість з них — незначні, з невеликими матеріальними збитками, — розповів на прес-конференції начальник ВДАІ в Рівненській області Ярослав Ковальчук. — А кожне ДТП — це затори і втрачений час водіїв, не причетних до цієї події. Це цілком нормальна практика, у деяких країнах ця система була запроваджена близько 40 років тому й успішно працює донині. Тепер розбиратися в обставинах, кому скільки платити, будуть страхові компанії за європротоколом. На мою думку, деякі водії мають застереження, що найменша помилка в зображенні схеми в європротоколі, хоча до неї є інструкція, може стати приводом до невиплати компенсації страховиками. Або ж навпаки — оскільки на місце можна нікого не викликати, водії можуть змовлятися, нібито у них сталося ДТП, якого насправді не було, щоб отримати від страхової компенсацію на ремонт свого авто. В Румунії, приміром, лише за перший день запровадження європротоколів була зафіксована річна кількість незначних ДТП. Тобто люди вирішили на цьому підзаробити. Сума 10 тисяч гривень була запропонована Моторно-транс­порт­ним бюро як середня сума страхових виплат в Україні. На думку Ярослава Ковальчука, згодом, коли в Україні буде накопичено певний досвід застосування європротоколів, сума відшкодування може бути збільшена. Загалом же такий спосіб вирішення спорів у зв’язку з ДТП прийнятний скоріше для недорогих авто; власники дорогих, очевидно, викликатимуть на місце інспекторів. Страховий поліс для людей, які рідко виїжджають на своєму авто, тепер розподілено по місяцях, щоб не платити зайвого. Але якщо ДТП станеться у викреслений в полісі місяць, то страховка вважається недійсною і європротокол складати немає сенсу. Напевне, не будуть цього робити й іноземці у разі аварії, — протокол надрукований поки що лише українською мовою.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також