Остання путь приміських потягів

2912 0

Ми у соцмережах:

Остання путь приміських потягів

Зробивши безплатним для пенсіонерів проїзд у приміських потягах, держава підписала цим потягам смертний вирок. Бо ті, хто має хоч якісь гроші, заплатять за приватну маршрутку, які тепер їдуть завжди і всюди. Залізниця не хоче терпіти збитків і збирається скасувати приміські потяги. Як варіант залізниця пропонує місцевій владі взяти відшкодування збитків від приміських потягів на себе. У місцевої влади грошей на це немає. За таких умов скасування приміських дизелів та електричок — лише справа часу.

Коментарі Олександр Левицький, начальник Рівненської дирекції залізничних перевезень: — Рівненська дирекція залізничних перевезень за 10 місяців 2011 року перевезла в потягах приміського сполучення 2,5 млн. пасажирів. У тому числі 581 тис. пасажирів пільгових категорій на суму 4,7 млн. гривень. Натомість за пільгове перевезення пасажирів органи місцевого самоврядування відшкодували 2,6 млн. гривень, а це лише 55,7%. Депо «Здолбунів» забезпечує вихід у рейс 42 приміських поїздів. Парк поїздів, що утримується у вагонному депо, уже давно відслужив термін експлуатації, а окремі поїди — в два рази. Фінансування на його оновлення — відсутнє. І тільки завдяки капітальним ремонтам і добросовісному ставленню працівників є можливість використовувати їх надалі. В цьому році ми змогли відремонтувати на заводі лише один дизель-потяг. Особлива увага до вузькоколійки Антонівка-Зарічне довжиною 115 км. На сьогодні запасні частини для цього потягу в Україні вже ніхто не виготовляє. Там величезні збитки. Тому на рівні Міністерства інфраструктури було прийнято рішення про закриття вузькоколійки. Хоча я розумію, там є соціальне питання — людям немає чим більше їздити в тому районі. Й перспективи для туризму там є. Єдиний вихід — це фінансувати цю лінію з бюджету окремим рядком. У Рівненській області в приміських потягах в жовтні ми перевезли 246 тисяч пасажирів. Від продажу квитків надійшло 1,08 млн. грн. При цьому експлуатаційні витрати вагонного депо становлять 13,7 млн. гривень — це і на зарплату, пально-мастильні матеріали, електроенергію, запасні частини та ін. Підняти тарифи до економічно вигідного ми також не можемо, бо тоді пасажир піде на маршрутку, щоб доїхати, наприклад, зі Здолбунова в будь-яку точку Рівного в набагато кращих умовах. Ми тут не можемо конкурувати. Для зменшення збитків Укрзалізниця розробляє заходи: закриття квиткових кас, повне скасування або часткове обмеження маршрутів курсування приміських поїздів. На сьогодні заплановано створення дирекцій приміських залізничних перевезень у формі спільних підприємств з місцевими органами самоврядування, передача вагонного депо до їхнього складу з фінансуванням з місцевих бюджетів. Тобто іти по шляху усього цивилізованого світу. В Угорщині, Словаччині, Польщі держава замовляє перевезення і виділяє кошти з бюджету, які повністю покривають витрати. Хоча там пасажирські перевезення також нерентабельні, не приносять прибутку. Володимир Новак, заступник голови Рівненської облдержадміністрації: — Рух вже декількох приміських потягів скасовано, причому, хочу підкреслити, облдержадміністрація таке рішення не погоджувала. Тому за підписом голови облдержадміністрації будемо звертатися до керівництва Львівської залізниці з проханням не скасовувати приміські перевезення та відновити роботу вже скасованих маршрутів. Що стосується реформування залізниці і створення з облдержадміністрацією та облрадою спільних підприємств з фінансуванням з обласного бюджету, то звідки нам брати гроші на утримання цих потягів, якщо самі залізничники кажуть, що вони є збитковими? Знімати кошти з галузей освіти та медицини? До того ж, залізниця хоче залишити собі вантажні перевезення, за рахунок яких і мати прибуток. А те, що нерентабельне, віддати.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також