Невідомо якими законами керуються ціни на пальне, але чомусь із настанням весни вони починають невпинно зростати. Можливо, посівна кампанія у цьому винна, можливо — інша кампанія, виборча. Фахівці розповідають про глобальні процеси подорожчання нафти на світових ринках. Та проблеми нафтодобувників десь у Бахрейні чи Тюмені пересічного мешканця Бармаків, напевне, не турбують. Майже всіх рівнян цікавить, чи услід за цінами на пальне буде підвищуватися плата за проїзд у міському транспорті й чи подорожчають послуги приміських маршруток.
У сусідніх областях на деяких міжміських маршрутах ціни вже підскочили на 2-3 гривні. У столиці міська адміністрація порпається з юстицією та громадськими організаціями і, мабуть, все-таки встановить нові тарифи на проїзд у міському транспорті. Тому й не дивно, що містом поповзли чутки про невідворотне подорожчання проїзду. Розпорядженням міського голови встановлені граничні тарифи на проїзд — 35 копійок для автобусів та тролейбусів, 60 копійок для маршруток. Нещодавнє подорожчання послуг маршруток відбулося в межах цих граничних тарифів, а тому ніяких нарікань з боку влади викликати не могло. Встановити ще вищу плату за проїзд водіям маршруток виявиться проблематично — різноманітні перевіряючі обов’язково поцікавляться розрахунком такої ціни, а також тим, чи просили водії у міської влади дозволу на підвищення цін. Отож-бо й воно — поки що водії до міського транспортного управління не зверталися. Вони чекають. Але не чергового підвищення цін на пальне, а того, чи підпише Президент ухвалений народними депутатами закон про заборону перевезення стоячих пасажирів. Цим законом передбачені суворі штрафні санкції до порушників аж до вилучення транспортного засобу та подальшого його продажу. Тож подорожчання пального, як стверджують водії, вони ще так— сяк переживуть, а возити пасажирів «згідно з придбаними квиточками» вже не зможуть. До сьогодні доводиться сумніватися в ефективності найсуворіших «профілактичних» заходів наших даішників, які вирішили поборотися із «зайвими» людьми в маршрутках. Бо кожного дня будь-яка переповнена рівенська маршрутка тій ефективності — наочне сумнівам підтвердження. У відділі ДАІ кивають у бік законодавства — за перевезення стоячих пасажирів водій після судового розгляду отримає або попередження, або штраф 8,5 гривні. За таке порушення відмітка у судновий квиток не ставиться, а той штраф покарані не платять роками. Виконавчій службі теж не до «копійчаних» штрафів — у них і мільйонні борги не повертають. Представники місцевої влади зберігають олімпійський спокій і кажуть, що ситуація є керованою, а різкого подорожчання проїзду в межах області не відбудеться. В межах міста — поготів. При цьому представники влади зізнаються, що якихось законодавчих важелів для врегулювання цін і на пальне, і на проїзд у них майже не залишилося. Микола Котоуч, начальник начальник обласного управління з коорданації і контролю роботи автотранспорту: — Ми не допустимо різкого підняття плати на проїзд на приміських маршрутах. Незважаючи на те, що законодавство встановлює лише нижні межі тарифів, і на те, що ми не маємо права втручатися у фінансову діяльність підприємців-перевізників. Сьогодні ми робимо все, щоб не допустити стрибків у цінах. Можливо, плата за проїзд підніметься на деяких маршрутах у межах однієї гривні, але не більше. Зараз на Рівенщині проїзд коштує дешевше, ніж у сусідніх областях.