Пеня буде, але невідомо коли

1911 0

Ми у соцмережах:

Пеня буде, але невідомо коли

Сполошившись через повідомлення про стягнення пені за невчасну оплату житлово-комунальних послуг, мешканці Рівного, як і інших міст, поспішили до Ощадбанку, щойно одержавши рахунки. І хоча пеню нібито мали брати за борги, що виникли із січня 2011 року, тобто в лютому, в Ощадбанку та на пошті, де найчастіше платять за послуги, вишикувалися черги не менш ніж на півгодини стояння. Але вже після 20 січня, до якого усі надавачі послуг рекомендують заплатити, черги помітно зменшилися, а в невеличких відділеннях їх узагалі немає.

— У січні й справді спостерігався деякий наплив людей, але для нас це не дивина, — каже заступник начальника обласного управління Ощадбанку Сергій Чубай, — ажіотажу загалом не було. На запитання, як і коли усе ж таки будуть справляти пеню, жодна організація, що надає комунальні послуги мешканцям Рівного, відповісти не змогла. «Пені поки що брати не будемо, — чітко відповіли в абонентській службі «AES Рівнеенерго». — Про те, коли і як наша організація почне справляти пеню, ми попередимо споживачів окремо». Менеджер із зовнішніх зв’язків «AES Рівнеенерго» Тетяна Корпусова додала також, що зі споживачів, які є юридичними особами, компанія й раніше брала пеню за невчасну сплату, обмеження діяло лише для побутових споживачів. Які й «накрутили» боргу на 19 мільйонів гривень, що становить 72% від загальної заборгованості перед компанією. Тож «AES Рівнеенерго» сподівається, що нарахування пені дисциплінує платників. Абонслужба «Рівнегазу», телефонний номер якої вказаний на кожному рахунку за послуги, на запитання про пеню відповіла глузливо-оригінально — відправила в Ощадбанк. Там, мовляв, будуть пеню нараховувати. А якщо не хочете стояти в черзі, там же й спитайте, де ще можна заплатити. Насправді в пені зацікавлені власне надавачі послуг, а не банки, тож і нараховувати її банки не будуть. — Жодна організація в Рівному нічого конкретного про пеню не повідомить, — поставила усе на місця начальник фінансово-економічного відділу Рівненського міськвиконкому Любов Потєхіна, — а тому брати її ніхто поки що не буде. Механізм нарахування пені не розроблений і ніде не описаний. Адже деякі організації беруть плату за тарифом, інші — за лічильниками, а у всіх система має працювати однаково. До того ж, споживачі мають угоди з усіма надавачами послуг, і в них нічого не сказано про нарахування пені. Можливо, у найближчі дні ми й матимемо якусь інформацію з цього приводу. Єдине, що можу сказати напевне, — це те, що пеня таки буде нараховуватися. Питання в тому, коли і як. Щодо можливості оплати за послуги без черг у відділеннях банків, а, скажімо, через платіжні термінали, то такий спосіб розрахунку в Рівному поки що в новинку. Через термінал у нас можна заплатити за Інтернет, поповнити рахунок мобільного телефону, а віднедавна — й заплатити за воду, про таку послугу домовилися «Рівнеоблводоканал» з ПриватБанком. На шляху до нових форм розрахунку через термінали чи Інтернет й «AES Рівнеенерго», спеціалісти компанії активно працюють над їхнім запровадженням. Наблизилося до нововведень і міське управління житлово-комунального господарства, але не встигло їх реалізувати. — Управління мало не підписало угоди із компанією з Одеси, яка пропонувала справляти плату через Інтернет, — каже п. Потєхіна, — але раптом стало відомо, що вона збанкрутіла, тож і на краще, що ми не встигли. Але й на тій стадії були проблеми. Скажімо, ту компанію відлякувало, що квартплата у нас розділена на велику кількість послуг, за які гроші треба переказувати різним організаціям. Нас же насторожило, що вона не рівненська, у кого спитати, якщо виникають проблеми? Я гадаю, що такі «збирачі» плати за послуги мають реєструватися у нас, щоб було кому виставляти претензії. Хоча місто у нас невелике, і банківських відділень дуже багато. Особисто я плачу за компослуги в 1-2 невеликих відділеннях, де ніколи немає черг. Тож поки що і такий спосіб цілком прийнятний.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також