Покращать дороги, змінивши вимоги до перевізників

1415 0

Ми у соцмережах:

Покращать дороги, змінивши вимоги до перевізників

За висновками експертів Світового економічного форуму, Україна за якістю автошляхів посідає 137 місце у рейтингу зі 144 країн. Окрім того, що на ремонт доріг у нашій державі постійно не вистачає коштів, погані вони і через інший фактор — перевантаження. Замість допустимої норми у 38 тонн підприємці пускають вантажівки на 60 тонн. Під таким тягарем українські автошляхи, особливо у спеку, не витримують. У зв'язку з цим Міністерство інфраструктури та Укртрансінспекція вирішили посилити контроль за перевізниками. У Рівному відбулася нарада з підприємцями області, що займаються пасажирськими та вантажними перевезеннями. Про нововведення для цих підприємців розповів Михайло Кравчук, начальник управління Укртрансінспекції у Рівненській області:

— П'ятого квітня у Міністерстві інфраструктури відбулося чергове засідання колегії. До порядку денного увійшли два болючих і взаємопов'язаних питання: стан автомобільних перевезень та стан автошляхів в Україні. Міністр інфраструктури Володимир Козак акцентував увагу на тому, що на сьогодні стан автомобільних перевезень і автомобільних доріг України не відповідає рівню європейської держави та не влаштовує жодного учасника перевезень чи дорожнього руху. Поштовхом до об'єднання двох питань розвитку автотранспортної галузі став критичний стан і невдоволення як перевізників, які зазнають збитків через частий ремонт рухомого складу, так і дорожників, які повинні оновлювати дорожнє покриття, насамперед через те, що перевізники неправильно користуються дорогами. Міністр інфраструктури України наголосив: "Варто знайти ту золоту серединку, за якої і автомобільні дороги, й автомобільні перевезення досягнуть найвищого рівня розвитку. Для цього варто розробити і прийняти життєво необхідні нормативно-правові акти". Нині Мінінфраструктури вважає, що потрібно першочергово прийняти два законопроекти, пов'язані з автомобільним транспортом і перевезеннями на таксі. Якщо вони запрацюють, насамперед відбудеться укрупнення підприємств-перевізників, оскільки буде встановлено відповідні вимоги під час проведення конкурсів на пасажирські перевезення. Окрім того, ми отримаємо інструменти боротьби з нелегальними перевізниками: почастішають рейдові перевірки, збільшиться адміністративна відповідальність, аж до конфіскації транспортних засобів. Перевізники матимуть змогу оновити рухомий склад, що відповідатиме останнім вимогам безпеки відповідно до директиви ЄС. Також вдосконалиться система технічного контролю. У підсумку ці заходи сприятимуть стійкому розвитку галузі, удосконаленню правових основ діяльності, справедливому та рівному допуску на ринок, досконалій організації транспортної маршрутної мережі пасажирських перевезень, гармонізації з європейським законодавством. Зрештою, безпеці та соціальній захищеності. Навий закон про перевезення на таксі буде спрямований винятково на регулювання діяльності, що пов'язана з перевезенням на таксі та наданням інформаційно-диспетчерських послуг. Згідно з положеннями нового закону, у цій сфері замість ліцензії введуть два види документів: дозвіл на автомобіль таксі та дозвіл на діяльність інформаційно-диспетчерських служб. Їх видаватимуть дозвільні центри, а діятимуть вони лише у певній адміністративно-територіальній одиниці. Окрім того, буде встановлено фінансові санкції щодо перевізників та інформаційно-диспетчерських служб за порушення законодавства. Нова редакція проекту закону України "Про автомобільний транспорт" розроблена для виконання Національного плану дій щодо впровадження програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава". Основними цілями законопроекту є безпека та економічна ефективність перевезень і вдосконалення ринкових відносин та доступу до ринку перевезень. Окрім того, передбачено виведення з ринку нелегальних перевізників. Законопроект встановлює перелік вимог до транспортного засобу та посилює контроль за виконанням транспортного законодавства. Законопроект базується на кількох основоположних принципах. Перш за все, у сфері безпеки перевезень буде введено системний підхід до управління безпекою перевезень на автомобільному транспорті та заходи із запобігання ДТП. Запрацює технічне розслідування дорожньо-транспортних пригод та їхній аналіз. Відбудеться укрупнення підприємств автомобільної галузі, які здатні будуть забезпечити належний рівень безпеки перевезень. У сфері ліцензування впровадять практику видачі ліцензій на автоперевезення тим підприємствам, які мають хорошу репутацію, фінансового стабільні та професійної компетентні. Це можливо за умови введення або передліцензійної перевірки, або державної системи допуску до професії через відповідні установи. Також законопроект передбачає підвищення ефективності державного контролю за дотриманням вимог транспортного законодавства, оскільки відтепер рейдові перевірки можна буде здійснювати, зупиняючи транспортні засоби. Посилиться відповідальність за порушення закону про автомобільний транспорт відповідно до вимог законодавства країн Європейського Союзу та СНД. Підвищиться ефективність стягнення штрафних санкцій з порушників, зокрема, завдяки примусовому стягненню через Державну виконавчу службу. Зазнає реформи сфера здійснення габаритно-вагового контролю, аби запобігти руйнуванню дорожнього покриття і зменшити видатки держбюджету на його утримання і ремонт. Перевізникам створять умови для рівного допуску до конкурсів на перевезення пасажирів на автомобільних маршрутах загального користування через єдиний реєстр автобусної мережі. Конкурси проводитимуть в онлайн-режимі. Збільшать термін дії дозволу з п'яти до 7-10 років, а в подальшому і безстроково, що дозволить перевізнику визначати інвестиційну привабливість і економічний розвиток власного парку та купувати транспортні засоби належного рівня. Введення системи диспетчеризації забезпечить віддалений доступ до контролю за виконанням автоперевізником умов перевезень, дотримання швидкісного режиму, розпорядку праці та відпочинку водіїв. Також Михайло Кравчук розповів, що вже розроблено законопроект щодо розподілу функцій управління автомобільними дорогами загального користування між Міністерством інфраструктури, Укравтодором, Укртрансінспекцією та місцевими органами виконавчої влади. За цим законопроектом, Мінінфраструктури формуватиме політику у дорожній галузі, Укравтодор управлятиме автомобільними дорогами користування державного значення, Укртрансінспекція контролюватиме якість дорожньо-будівельних робіт, а місцеві органи виконавчої влади управлятимуть автомобільними дорогами загального користування місцевого значення. — Керівництво Міністерства інфраструктури запевнило учасників колегії, що проект закону України "Про автомобільний транспорт" буде розміщено на сайті міністерства, аби громадськість його обговорила, — додав Михайло Кравчук. — Після обговорення законопроект доопрацюють. Бо як підсумував Володимир Козак, люди від нас чекають не реформ, а дій, які підвищать рівень їхнього життя.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також