Понеділкове повідомлення центральних телеканалів про те, що білоруські митники не пропустили з України вагон з потужним радіаційним випромінюванням, викликало занепокоєння у багатьох мешканців Рівенщини. Передусім ті, хто проживає чи працює неподалік залізниці, цікавились одним: чи не покоїться зараз вкрай небезпечний вагон на найближчих коліях?
Понеділкове повідомлення центральних телеканалів про те, що білоруські митники не пропустили з України вагон з потужним радіаційним випромінюванням, викликало занепокоєння у багатьох мешканців Рівенщини. Передусім ті, хто проживає чи працює неподалік залізниці, цікавились одним: чи не покоїться зараз вкрай небезпечний вагон на найближчих коліях? Тривога рівнян була цілком зрозумілою, адже, як повідомлялось з українських телеекранів з посиланням на Міністерство з надзвичайних ситуацій Білорусі, під час вимірювання радіаційного фону вагону прилад показав 87 тис. мікрорентген за годину, що вище за допустиму норму в 4 350 разів! У вагоні виявився матеріал іонізуючого випромінювання на основі кобальту-60. Далі ж слідувало «оптимістичне» — відправивши вкрай небажаний і небезпечний вагон зі станції Калинковичі назад в Україну, білоруси не записали його номер. І, начебто, хтозна де зараз той вагон перебуває. На наш запит у прес-службі Міністерства з питань надзвичайних ситуацій насамперед запевнили, що ні дорогою в Білорусь, ні в зворотному напрямку вагон з начебто перевищеним радіаційним випромінюванням через територію Рівенської області не слідував. Більше того, як повідомив спеціаліст прес-служби міністерства Дмитро Богусловський, насправді Білорусь повернула залізничну платформу з двома контейнерами в Україну не через радіоактивне випромінювання, а через бюрократичну тяганину із супровідними документами. Але про всяк випадок на станції Шатрище Житомирської області фахівці провели додаткові виміри радіаційного випромінювання, а також перевірили документи на вантаж. У результаті все виявилося в нормі. Максимальне випромінювання на поверхні контейнерів було менше допустимої норми. Крім того, комплект супровідних документів, маркування контейнерів, дані про характер радіоактивного вантажу, дозвіл на його вивезення в Білорусь і на перевезення по території України повністю відповідали всім вимогам. А тому після з’ясування всіх обставин пригоди і формальностей з білоруською стороною залізнична платформа з контейнерами була знову відправлена у Білорусь, до кінцевого пункту свого слідування, на станцію Колодищі під Мінськом. Історія з радіаційним вагоном Рівенщину обминула, але небезпека для мешканців області не зменшилась. Як повідомив начальник головного управління з питань надзвичайних ситуацій Микола Красько, хоча вантажів, які перевозяться залізницею, у порівнянні з минулими роками зменшилось, чинників небезпеки від них стало більше. — Через область залізницею слідують вантажі з багатьма небезпечними сполуками, практично вся таблиця Менделєєва, — говорить Микола Красько. — Тому роботу залізниці ми тримаємо на постійному жорсткому контролі. І, слава Богу, трагічних випадків не трапляється. Для прикладу, з початку року в області сталося лише три надзвичайних випадки на залізниці — сходження вагонів з колій. Але у першому випадку зійшов вагон з металобрухтом, в другому — порожняк, а в третьому — вагон з легковими авто.