Поки триває багаторічний конфлікт між приватними автоперевізниками, які займаються "нерегулярними" перевезеннями людей на пристосованих для цього вантажних мікроавтобусах, та владою, яка ніби прагне навести лад із цими перевезеннями, але чомусь робить це не дуже активно, на шляху від Рівного до Києва продовжують гинути пасажири.
Цього вівторка знову розбилася маршрутка, яка їхала до Києва. 24-річна пасажирка з Оржева Рівненського району загинула на місці, водія та ще вісьмох пасажирів перевезли до лікарні в Новоград-Волинському Житомирської області, поблизу якого й сталася дорожньо-транспортна пригода. Один з травмованих пасажирів помер у реанімації. Зараз ДАІ, міліція і прокуратура Житомирської і Рівненської областей, адже перевізник — рівненський, розслідують обставини трагедії і вирішують, що робити із нерегулярними пасажирськими перевезеннями, які вважаються однією із головних причин загибелі пасажирів. Микола Яцкевич, старший інспектор відділу УДАІ в Житомирській області: — 26-річний мешканець Рівненщини, що здійснював нерегулярні пасажирські перевезення, їхав автобусом Mercedes-Benz у напрямку Києва. На мокрому відрізку дороги Mercedes-Benz зіткнувся з вантажним автомобілем Renault Premium з напівпричепом, який їхав попереду в попутному напрямку. Від отриманих травм загинула 24-річна пасажирка автобуса, яка сиділа на місці біля водія. Водій Роман та ще вісім пасажирів автобуса отримали травми і потрапили в лікарню, в реанімації помер ще один пасажир. Відділ розслідування ДТП слідчого управління УМВС України в Житомирській області одразу порушив кримінальну справу за фактом порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами, що спричинило смерть потерпілого або заподіяло тяжкі тілесні ушкодження (ч.2 ст.286 Кримінального кодексу). Олександр Семенюк, начальник ВДАІ у Рівненській області: — Приватний перевізник здійснював нерегулярні пасажирські перевезення під брендом "Вояж-люкс". Служба з такою назвою колись була, але зараз вона працює по-іншому. Не маючи власних машин, укладає угоди з приватними перевізниками, які їх мають, диспетчери приймають замовлення на перевезення. У них немає ні графіка, ні схеми руху, на який час є пасажири, тоді машина й відправляється, таких місць по місту є чимало. Перевізник сам оформляє ліцензію на право здійснення пасажирських перевезень і сплачує службі обумовлену суму. Огляд технічного стану авто і медичний огляд водія також здійснюються за договором іншими організаціями. Нерегулярні міжміські пасажирські перевезення стали на сьогодні однією з найбільших проблем в області, але ДАІ не має достатніх повноважень, щоб їх заборонити, для цього потрібні спільні зусилля кількох служб, в тому числі й Головавтотрансінспекції, яка видає приватним перевізникам ліцензії. Цьогоріч відділ ДАІ 16 разів подавав у територіальне управління інформацію про порушення на таких перевізників, 10 з них позбавили ліцензії. Усього за півроку на "нерегулярників" складено 1404 протоколи про порушення, з них 337 — за порушення правил при наданні послуг пасажирам на транспорті, 187 — за технічні несправності, 136 — за керування без необхідних документів і 118 — за перевищення швидкості. ДАІ буде вести приховані спостереження за швидкістю руху нерегулярних перевізників, адже декотрі розганяються до 130-140 кілометрів за годину. Пасажирам з міркувань власної безпеки радимо користуватися послугами лише тих, хто здійснює регулярні перевезення великими пасажирськими автобусами. Руслан Фомич, старший державтоінспектор з особливо важливих доручень ВДАІ у Рівненській області: — Водій їхав з Рівного до Луцька, де добирав пасажирів, звідти повіз їх на Київ, усього в салоні на 18 місць було 17 пасажирів. Цей водій працює з "Вояж-люксом" з червня, де і ким він раніше працював — буде з'ясовувати слідство. Його Mercedes-Benz 2003 року випуску переобладнаний на пасажирський, але технічний стан автомобіля хороший, відповідає усім нинішнім вимогам, у водія були всі необхідні документи на авто. Коли водій виїхав у рейс, коли він проходив медичний огляд, а авто — технічний, тепер можна встановити лише на підприємстві, яке їх здійснює. Після того як в серпні минулого року було скасовано дорожній лист, ці дані на дорозі перевірити стало неможливо, інспектор перевіряє тільки ліцензію, посвідчення водія і техпаспорт. Усі ці документи у водія були в порядку. Він зараз у лікарні, обидва автомобілі стоять на штрафмайданчику в Новограді-Волинському. Чия вина у ДТП — розслідують житомирські колеги. Рівненський транспортний прокурор Олексій Корольов також проводить перевірку законності здійснення пасажирських перевезень перевізником з Рівного, маршрутка якого потрапила в ДТП, її результати стануть відомі через 10 діб.