Відомо, що обрані нами депутати міської ради Рівного ночі не сплять, напружено думаючи над тим, як наповнити міський бюджет. Сильніше за всіх під час сесії напружився Станіслав Рязанов, депутат від "Батьківщини". Наслідком зусиль його потужного інтелекту стала висловлена вголос ідея про встановлення на вулицях Рівного будок, де б з водіїв збирали гроші за проїзд по Соборній під заборонений знак. Ми не збираємося обговорювати цю пропозицію чи збиткуватися над "винаходом" пана Рязанова, хоча зробити це нескладно. Краще подумаємо над тим, чому такі відверто безглузді новації цілком серйозно готовий розглядати міський голова. Може, це робиться, аби відвернути увагу від окремих рішень міської ради, від яких бюджет міста аж ніяк не поповнюється, а навпаки? Тим паче, що гроші із тих, хто проїжджає Соборною, завдяки знову встановленому заборонному знаку збирають вже давно і без усяких будок. І зовсім не у міський бюджет.
Станіслав Рязанов, депутат Рівненської міської ради, фракція "Батьківщина": — Я пропоную поставити будки при в'їзді в центральну частину міста біля кооперативного коледжу та на вул. Дубенській. Визначити певну плату за проїзд центральною частиною міста. Наприклад, п'ять тисяч гривень в рік. Зробити денні та тижневі перепустки. За такої такси денна перепустка коштувала б приблизно 15 гривень. Як на мене, це не дорого. Хто хоче їхати центром міста, той нехай платить. Місто на цьому могло б заробляти щонайменше півтора мільйони гривень на рік, які потім могли б використовувати, скажімо, на ремонт доріг. Деякі депутати дуже переймались за малозабезпечених. Гадаю, що для них підійшла б денна перепустка. Є ж інші об'їзні шляхи, де платити нічого не потрібно. Влада каже, що це незаконно. Як на мене, вони просто не хочуть цим займатись. Сьогодні в місті на всьому заробляє міліція. Центр міста перекрили для проїзду, тим не менше там вдень, особливо біля базару, немає де припаркувати автомобіль. Навіть незважаючи на те, що там постійно чергують працівники ДАІ. Одні чомусь можуть стояти цілий день, а на інших одразу складають протокол. Крім того, міська влада каже, що невигідно облаштовувати в місті платні парковки та стоянки, оскільки, за новими правилами, вони мають бути з відповідною розміткою та паркоматами, що дорого коштують. Можна було б оголосити тендер. Спільно із зацікавленими бізнесменами придбати ті паркомати. Затрати поділити навпіл, а згодом і прибутки — навпіл. Власники автомобілів, які хотіли б належним чином припаркуватися, а не десь на бордюрі, платили б гроші. Володимир Хомко, міський голова Рівного: — Пропоную депутату спільно з юристами міськвиконкому опрацювати це питання. Якщо таке рішення і буде прийматися, то винятково на сесії міської ради. Щоб люди знали, що це колегіальне рішення. Взагалі-то ідея брати плату за проїзд центром міста суперечить законодавству. Навіть якщо ми таке рішення і приймемо, його прокуратура рано чи пізно скасує. Хоча, наскільки мені відомо, такі прецеденти в деяких містах України є. Якщо я не помиляюсь, в Івано-Франківську та Ужгороді, але це теж до пори до часу. Діє така практика і в деяких європейських країнах. Знаю, що наприклад, у Стокгольмі, якщо в'їжджаєш в центральну частину міста на автомобілі з бензиновим або дизельним двигуном, платиш за це. Таким чином вони дбають про довкілля. Натомість ті, хто їде на електромобілі або велосипеді, нічого не платять. У них це узаконено. У нас же органи місцевого самоврядування мають не повноваження, а їх імітацію. Тому і вдіяти нічого не можуть. Невигідним є і парковочний бізнес. У великих містах він працює, а в таких як Рівне, щоб облаштувати стоянки та парковки згідно з прописаними нині в законодавстві умовами, потрібно чимало викласти коштів. Тому хто б цим не займався — комунальне підприємство чи приватне — у нас цей бізнес прогорить.