Сервісний центр МВС, який у народі досі називають по-старому — МРЕВ, з кінця грудня у Рівному працює на вулиці Макарова. Від старого на Струтинської його відрізняє майже все, що стосується комфорту. А ось звичаї, схоже, мало змінилися.
Нове приміщення сервісного центру МВС у Рівному — на території торговельного центру «Метро». Усередині — хороший ремонт, нове обладнання та відкритий офіс, тобто жодних працівників «за склом», як було на вул. Струтинської. Окрім того, ввели електронну чергу, як у ЦНАПі: кожен відвідувач реєструється через термінал і отримує власний номер у черзі. Валерій Белець, в.о. директора Регіонального сервісного центру в Рівненській області, зазначає, що чекають відвідувачі центру не більше 10-15 хвилин: — Одночасно працюють шість консультантів-адміністраторів, за годину вони можуть надати послуги 20 клієнтам. На електронну чергу ніхто не впливає: номер, який отримала людина, показує на моніторі, окрім того, система навіть озвучує, що такого-то запрошують підійти до столу за таким-то номером. Але попри це, на жаль, «ходуни» не зникли. Люди замість того, щоб напряму звертатись до фахівців сервісних центрів, шукають самі цих «ходунів», хоча насправді вони роблять те ж, що людина могла б зробити сама: взяти талон електронної черги в терміналі, зачекати 10-15 хвилин і отримати послугу. Ми боремося з ними як можемо. У планах залишається послуга реєстрації у черзі через Інтернет. Поки ж на Рівненщині ми ввели унікальну для сервісних центрів МВС послугу — смс-повідомлення. На телефон надсилаємо сповіщення людині, що її реєстраційні документи на авто чи посвідчення водія готові. — Однак «домовитися», очевидно, можна і з тими, хто реєструє авто, і з людьми, які видають посвідчення водія. — А ви спробуйте! У приміщенні розставлені камери відеоспостереження. Окрім того, одна працює он-лайн, тож можна через наш сайт подивитися, скільки людей у цей момент є у центрі і хто що робить. Що мені подобається, що тут, на вул. Макарова, ми маємо два окремих приміщення для реєстрації, перереєстрації авто та для здачі екзаменів і видачі посвідчень водія. Так ми унеможливлюємо скупчення наших клієнтів. Окрім того, тут є окремий критий майданчик, тож експерти НДЕКЦ уже не працюють під дощем чи снігом, коли оглядають авто. А клієнти, у свою чергу, більше не шукають самі експерта на парковці, як було на вул. Струтинської, а лише стають у чергу. Це зменшує ймовірність зловживання з боку експертів щодо вибірковості проведення оглядів. До слова, у нас облаштована електронна система відгуків. За той час, що ми працюємо в новому приміщенні, не було жодної скарги на наших працівників. А консультантів незабаром побільшає. Наразі у нас стажується 24 особи, 10 з яких отримають посади у сервісних центрах області, зокрема, п'ятеро — у Рівному. — Кількість реєстрацій автомобілів не зменшилася? — За минулий місяць у Рівному провели 1500 реєстраційних операцій автомобілів. Але якщо раніше більше реєстрували вантажних авто, то після змін у законодавстві, які дозволили ввозити легкові авто за зниженими акцизними ставками, побільшало реєстрацій легковиків. — З початку лютого ви почали видавати посвідчення водія міжнародного зразка. Багато водіїв уже замовили їх собі? — Поки четверо. Зазначу, що для отримання цього посвідчення потрібно лише прийти до нас з українським посвідченням водія, паспортом та ідентифікаційним кодом — і за три дні забрати міжнародне. Це не єдина нова послуга, яку ми почали надавати. З січня видаємо довідки фізичним особам про наявність чи відсутність судимості. Окрім того, ми тепер стали податковими агентами і контролюємо сплату податку за продаж другого авто протягом року. До кінця року, можливо, сервісні центри МВС надаватимуть ще одну послугу — реєструватимуть зброю. — Говорили, що у райони, де немає сервісних центрів, будуть виїжджати мобільні групи. — Уже придбали мобільні комплекси, які з весни розпочнуть надавати послуги мешканцям віддалених районів Рівненщини. Місцеві органи влади складуть графіки, щоб люди знали, коли можна чекати такі мобільні групи і в якому населеному пункті. Необхідно буде лише парковка для автомобілів, Інтернет та банківська установа. Мобільні групи матимуть все потрібне обладнання для реєстрації транспортних засобів та операцій, пов'язаних із видачею та заміною посвідчень водія. — Раніше можна було часто чути фразу, яка змушувала власників авто годинами чекати: «база висне». У новому примішенні збої у системі — теж норма? — Були проблеми з налаштуваннями, коли тільки переїхали. Але зараз усе працює добре. Але ще є декілька проблем. Зокрема, часто немає доступу до бази Інтерполу, а ми повинні по ній перевіряти всі авто, які ввозять в Україну і ставлять на першу реєстрацію. Окрім того, досі відділення «ПриватБанку» у нас працювало з 10.00, як і ТЦ «Метро», а ми — з 9.00, людям доводилося годину чекати, щоб здійснити оплату. Але вже домовилися і днями банківське відділення підлаштує години роботи під наш графік. Також тестуємо роботу POS-терміналів, щоб можна було розраховуватися банківською карткою одразу за столами консультантів. Поки маємо два таких термінали, а хочемо забезпечити ними усі робочі місця. Також поставили у два банківських термінали у рівненському центрі, щоб клієнти могли проводити оплату послуг будь-яким зручним для себе способом. Згодом такі термінали з'являться у всіх територіальних сервісних центрах області.