З жовтня минулого року в Рівному з’явилась нова служба радіотаксі «Пілот». Власники місцевих служб радіотаксі, які працюють в обласному центрі більше десяти років, стверджують, що «Пілот» працює без необхідних на те документів і використовує радіочастоту, не маючи відповідного дозволу. Натомість органи, які мали б цей процес контролювати, на очевидні порушення не реагують.
Обурені нерівними умовами роботи, які з самого початку отримали власники новоствореної служби, та відсутністю реакції з боку контролюючих органів, власники служб радіотаксі звернулись зі скаргами до правоохоронних органів та до міського голови. Володимир Хомко доручив розібратись у ситуації міському управлінню транспорту і зв’язку. Минулої середи в кабінеті начальника міського управління транспорту і зв’язку відбулось перше засідання комісії. На нього запросили керівників служб, які причетні до видачі дозволів на відкриття служб радіотаксі, представників кількох місцевих служб радіотаксі та голову профспілки таксистів області. — Упродовж останніх 15 років ми намагались навести лад у цьому бізнесі, — говорить голова профспілки таксистів області та керівник служби таксі «1501» Олег Поліщук. — Воювали з таксистами-нелегалами. Вдалось досягти певних результатів у цьому напрямі. Для прикладу, в Києві лише кілька відсотків таксистів працює з відповідними дозволами та ліцензіями, а у Рівному легально працює більше половини таксистів. З появою цієї служби всі наші напрацювання звелись нанівець. Вони беруть до себе на роботу всіх підряд, навіть тих, хто не є суб’єктом підприємницької діяльності. Не кажучи вже про інші дозволи, що потрібні за законом для цього виду діяльності. Власники служб радіотаксі втратили діалог зі своїми таксистами. Вони не можуть навіть зробити зауваження водіям таксі за ті чи інші порушення, оскільки таксисти після цього йдуть працювати до служби «Пілот». Взагалі, це перший прецедент у Рівному, коли новий диспетчерський пункт радіотаксі відкривається нелегально. Якщо місцева влада на цей випадок належним чином не відреагує, то згодом може взагалі втратити контроль над цим процесом. На кшталт великих міст, де нелегальні диспетчерські пункти відкриваються ледь не щодня. Їхню діяльність ніхто не контролює, а за безпеку та якість обслуговування пасажирів ніхто не відповідає. — Власники служби таксі «Пілот» стверджують, що у них працює 70 таксистів, — говорить власниця служби радіотаксі «1561» Олена Дячок. — Насправді ця цифра щонайменше вдвічі більша. Ми працюємо на цьому ринку вже 15 років, справно платимо всі податки та збори. Ми не могли розпочати свою роботу, доки не отримали всі необхідні для цього документи. Ця ж служба вже кілька місяців працює без необхідних документів та ліцензії на використання радіочастоти. Тим не менше, їхні позивні щодня є в ефірі. Чому одні мають за все платити, а інші — ні? Контролюючі ж інстанції на це просто не звертають уваги. Складається враження, що «Пілот» хтось «кришує». Ми не проти, щоб в місті відкривались нові служби радіотаксі, але це має бути легально і умови роботи мають бути на цьому ринку рівні для всіх. Про те, що у служби радіотаксі «Пілот» для роботи немає всіх необхідних документів та дозволів, знають і місцеві чиновники. Зокрема, начальник Рівненської філії Українського державного центру радіочастот Олександр Кужель каже, що власники цієї служби звернулись до них за дозволом на використання радіочастоти, втім, через певні порушення вони такого дозволу досі не отримали. — Наприкінці літа власники цієї служби звернулись до нас за отриманням висновку на використання радіочастоти, — говорить пан Кужель. — Це передбачено відповідною процедурою. У жовтні вони цей висновок отримали, а разом із ним отримали право на встановлення електромагнітного пристрою. Впродовж двох місяців вони мали провести тестові включення. Вони не пройшли випробовування, оскільки були певні технічні порушення. Вже двічі через виявлені порушення їм відмовляли в отриманні дозволу працювати з використанням радіочастоти. Станом на 29 лютого інформація про те, що вони усунули порушення, до нас не надходила. Подібні пояснення чиновників представників місцевих служб радіотаксі не задовольнили. Їх обурює той факт, що всі місцеві служби радіотаксі, яких сьогодні в місті є шість, щомісяця платять всі податки та збори, а також платять за використання радіочастоти. Натомість служба таксі «Пілот» стільки часу працює нелегально, відповідно, нічого не платить і ніхто на це не реагує. Перевірити, чи справді служба радіотаксі «Пілот» працює і приймає замовлення, учасники засідання запропонували начальнику міського управління транспорту і зв’язку Віталію Миронюку. Чиновник зателефонував і без проблем домовився про таксі. Після чого через диспетчера служби запросив власників радіотаксі «Пілот» на зустріч, щоб розібратись у ситуації. — Я б не хотів одразу робити якісь висновки, — зауважив пан Миронюк. — Думаю, варто провести ще одну таку зустріч спільно з міським головою вже за участі власників служби «Пілот» та представників податкової інспекції. А ще вважаю за доцільне, щоб відповідні служби перевірили таксистів «Пілота» на предмет легальності їхньої роботи. В розмові з кореспондентом «РВ» одна з власниць служби радіотаксі «Пілот» Олена Водоп’ян повідомила, що про нараду нічого не знала. Втім, прийти на наступну зустріч, про яку говорив пан Миронюк, готова з пакетом усіх необхідних документів. — У нас справді були певні моменти з використанням радіочастоти, — пояснює пані Водоп’ян. — Ми отримали випробувальний термін на півроку. Про відмову в дозволі на використання радіочастоти ми до останнього часу не знали, оскільки про це нас повідомили лише кілька днів тому по телефону. Після цього ми одразу відключили радіостанцію. У нас на службі працює 70 таксистів. Справді, частина з них перейшла до нас з інших служб радіотаксі. Втім, це було винятково їхнє рішення. Ніхто їх звідти не переманював. Взагалі, весь цей ажіотаж навколо нашої служби ми пояснюємо єдиним — власники інших служб не хочуть пускати на цей ринок нових гравців, оскільки зайва конкуренція їм не потрібна. Голова профспілки таксистів області Олег Поліщук на зустрічі з начальником міського управління транспорту і зв’язку Віталієм Миронюком зазначив, що одна легально працююча служба радіотаксі щомісячно приносить в бюджет міста близько 60 тисяч гривень податків. У рік це понад 700 тисяч гривень. Олег Поліщук запропонував місцевій владі порахувати, скільки місто втратило грошей за місяці нелегальної роботи служби таксі «Пілот». І додав, що це гроші, які міська влада могла б використати на ремонти шкіл, дитячих садків або лікарень.