Незважаючи на те, що опалювальний сезон розпочався майже два місяці тому, в комунальних служб міста проблем аж ніяк не поменшало, власне, як і скарг мешканців багатоповерхових будинків на неякісну роботу котелень. На жаль, не завжди їхні клопотання задовольняють комунальники, і тоді дехто з квартировласників наважується на крайні заходи... Днями у редакцію зателефонувала жінка, яка проживає на вулиці Макарова, 26, із проханням допомогти їй у вирішенні проблеми з теплопостачанням, що більше року не дає спокійно жити її сім’ї.
Надія Шенгелія зустріла нас з червоними від сліз очима. Важко було уявити причину такої реакції, чи то розчуленості від безвиході?.. Проте зайшовши до квартири, одразу все зрозуміли. Облямовані цвіллю стіни в коридорі, зелена від плісняви стеля у ванній кімнаті створювали специфічний вологий мікроклімат, від якого навіть поцвів одяг у шафі, а повітря було настільки затхлим, що важко було дихати і почали сльозитися очі. Жінка розповіла, що в таких умовах її сім’я проживає вже більше року, з того моменту, як вселилися в цю квартиру. В теплу літню пору сирість не дуже відчувається, а коли задощить, то з квартири хоч тікай. Господарі сподівалися, що з початком опалювального сезону ситуація поліпшиться, проте стало ще гірше. Їхня квартира знаходиться на першому поверсі дев’ятиповерхового будинку, а згідно з проектом гаряча вода в радіатори опалення подається через горище. І хоча в квартирах верхніх поверхів опалення непогане, до нижніх тепло чомусь не доходить, а у підвалі труби знову гарячі. Надія каже, що вже неодноразово зверталася до працівників котельні, яка обслуговує мікрорайон «Ювілейний», пояснювала ситуацію, писала скарги в різні інстанції, проте це бажаного результату не дало. Лише один раз із початку опалювального сезону прийшов майстер, подивився, похитав головою, мовляв, радіатори дійсно холодні, а температура повітря не більше дванадцяти градусів тепла, і пообіцяв, що пояснить ситуацію своєму керівництву. На тому все так і залишилося. Із цього приводу ми звернулися за коментарем до начальника дільниці №8 Степана Колодія, але щось конкретно пояснити він так і не зміг, зауважив лише, що це не перша скарга від мешканців цього будинку і тому вже кілька днів майстри котельні проводять там відповідні обстеження. Щоправда, гарантувати поновлення теплопостачання він не може, бо вже іде опалювальний сезон і складно буде проводити ремонтні роботи в повному обсязі. Взагалі, на його думку, в цій ситуації винуваті здебільшого власники квартир, що розташовані на вищих поверхах. Вони самовільно познімали перемички на радіаторах і встановили додаткові радіаторні секції, чим порушили систему подачі гарячої води та рівномірного розподілу тепла в усіх помешканнях будинку. Тому керівництво котельні за порушену схему теплопостачання жодної відповідальності не несе. Проте Степан Колодій пообіцяв наступного дня прийти разом із начальником ЖЕКу і особисто ознайомитися із ситуацією в квартирах на вулиці Макарова 26. Але, як кажуть: обіцянка — цяцянка... Пройшло майже півмісяця, ніхто так і не приходив. Більше того, керівництво котельні попередило Надію, що лякати їх кореспондентами не варто. Зрозуміло, що така позиція відповідальних працівників комунальної теплопостачальної служби не сприятиме позитивному вирішенню проблеми. За словами Надії Шенгелії, через такі жахливі умови проживання вже дві сім’ї з її під’їзду минулого літа продали свої квартири та переїхали в нові. Вона ж цього поки що робити не збирається, сподіваючись на професіоналізм і людяність теплопостачальників. Утім, чи розвіється гірко-терпкий туман у квартирах на вул.Макарова, 26, прогнозувати важко. Відомо лише, що тут проживають діти, здоров’я яких перебуває під загрозою. Наприклад, у сім’ї Шенгелія підростає одинадцятирічний син, який за таких несприятливих умов може захворіти на туберкульоз. Кому тоді за підірване здоров’я дитини доведеться брати на себе відповідальність?