«Везіть її куди хочете!» Щоб покласти літню пацієнтку з інфарктом у Рівненську райлікарню, медикам «шкидкої» довелося викликати поліцію

5519 0

Ми у соцмережах:

«Везіть її куди хочете!» Щоб покласти літню пацієнтку з інфарктом у Рівненську райлікарню, медикам «шкидкої» довелося викликати поліцію

Ситуації, коли родичі пацієнтів звинувачують у недбалості лікарів, на жаль, трапляються досить часто. Однак коли непорозуміння виникають між самими медиками через пацієнта – погодьтеся, рідкість. Цього разу в епіцентрі скандалу опинилася Рівненська центральна районна лікарня.

Зокрема в.о. завідувача приймального відділення Надія Фінчук. Медики «швидкої», які привезли пацієнтку у важкому стані, кажуть, що вона відмовилася її приймати. Це ж саме підтверджують і обурені родичі хворої. То що ж сталося насправді, з’ясовували кореспонденти «Західного аргументу». 

У п’ятницю, 24 квітня, 85-річна мешканка Клеваня пані Феодосія цілий день поралася по господарству, садила виноград, а коли надвечір зайшла до хати – відчула біль у грудях, з’явилася задишка і її почало знобити. Надвечір її стан здоров’я різко погіршився.

- Попри те, що наша бабуся вже такого поважного віку і давно хворіє на серцеві хвороби, вона надзвичайно активна – живе сама, все робить по господарству, повністю себе обслуговує, – розповідає «Західному аргументу» внучка Тетяна. – Коли їй стало недобре, випила трохи ліків, однак стан погіршувався. Тож моя сестра викликала «швидку».

На момент приїзду медиків бабуся вже задихалася, їй пекло у грудях і температура підвищилася майже до 39 градусів. Лікарі одразу перевдягнулися у захисні костюми (міг бути коронавірус), зробили кардіограму і запідозрили у пацієнтки інфаркт. Стабілізувавши її стан, вирішили негайно везти бабцю до медичного закладу.

- У випадках, коли пацієнт у важкому стані, його каретою «швидкої» потрібно везти у найближчу лікарню, – продовжує лікар «швидкої» Аліна Ніндзя, яка виїжджала того вечора на виклик. – Тому ми поїхали у Рівненську центральну районну лікарню, яка знаходиться неподалік, у Клевані.

Тут і почалися проблеми. За словами медиків «швидкої» та родичів бабусі, в.о завідувача приймального відділення Надія Фінчук навідріз відмовилася приймати жінку.

- Ми питаємо, куди її везти, а вона почала кричати, щоб ми «їхали куди хочемо, і везли її куди хочемо», – говорить лікар «швидкої» Аліна Павлівна. – Вона наполягала, щоб ми везли її в обласний кардіоцентр, але ж бабуся була у важкому стані, вона вже була вся синя, з рота йшла піна і ми б її просто не довезли до Рівного!

Внучка пацієнтки, Тетяна, розповідає, що на той момент бабусі вже збили температуру.Вона була уся мокра, не дуже тепло вдягнена і накрита лише покривалом. А розмова уся ця відбувалася на вулиці, двері карети «швидкої» були відчинені, вітер, холод…

- Я мало не лягла на неї, намагаючись зігріти, ви ж уявляєте, коли людина після температури зіпріла і лежить на вітрі і холоді? – каже Тетяна.

Суперечки між медиками тривали, за словами лікарів «швидкої» і родичів пацієнтки, близько двох годин. Щоб якось розрулити конфлікт, у ситуацію довелося втрутитися навіть старшому лікарю зміни обласного центру екстреної медичної допомоги Любові Волинець – вона викликала у лікарню поліцію.

Врешті її таки поклали в інфекційне відділення, і по Viber передали кардіограму в обласну лікарню. Там підтвердили діагноз лікарів екстреної медичної допомоги – гострий коронарний синдром і пані Феодосію, врешті, перевели в реанімаційне відділення.

- Медики «швидкої» діяли відповідно до протоколу, як потрібно госпіталізовувати пацієнтів у важкому стані, з їхнього боку немає жодних порушень, – каже Любов Сергіївна. – Окрім того, вони одразу поставили правильний діагноз – гострий коронарний синдром, його потім підтвердили у лікарні. Питання, чому лікар приймального відділення відмовлялася приймати пацієнтку у важкому стані?

Тим часом сама в.о. приймального відділення Надія Фінчук усі звинувачення відкидає, у неї своя правда:

- По-перше, я діяла відповідно до протоколу і навіть близько не говорила тих слів, що мені приписують, – каже медик. – По-друге, лікар «швидкої» не вміла самостійно скинути на Viber кардіограму, допомагав наш медбрат. По-третє, пацієнтка не була на вулиці, а в кареті «швидкої», повністю обладнаній, але їй навіть не спромоглися поміряти тиск і поставити крапельницю. Жінка до нас поступила з критичним тиском 60 Х 40! Поки вона не в лікарні, її рятувати мають лікарі «швидкої». Окрім того, усе це тривало не дві години, як вони кажуть, а менше години. Не знаю, для чого потрібен цей скандал, можливо, хочуть піару.

Те, що в лікарню викликали поліцію, підтвердили і в ГУ НП у Рівненській області. У відділі комунікації в коментарі «Західному аргументу» сказали, що навіть двічі. Однак скільки того вечора було надто багато викликів, патрульні прибули лише о 2 годині ночі. На той момент пацієнтку вже госпіталізували у реанімаційне відділення і конфлікт був вичерпаний.

Їм не аплодують, як в Італії, але вони не ображаються: працівники «швидкої» розповіли про роботу в умовах карантину на Рівненщині
Зараз пані Феодосія вже йде на поправку – розмовляє і почувається значно краще. А її онука Тетяна каже, що ні в чому самих лікарів не звинувачує – мовляв, прикро лише за те, що попри усі реформи в медичній галузі досі немає якогось чіткого алгоритму і злагодженої роботи


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також