Невеселі дорослі купують за подаровані гроші горілку. Веселі діти за ці ж гроші купують іграшки. У цьому відношенні влада Рівного ближча до веселих дітей. На бюджетні кошти, виділені для благоустрою доріг, влада грає у вигадану нею самою гру «у переходи».
Спочатку двома переходами зіпсували задум будівників підземного торгового центру «Центральний». Передбачалося, що Соборну звільнять від наземних переходів на півтора кілометра — від початку шляхопроводу до ЦУМу, пустивши людей через чотири підземні переходи. Таким чином, і вулиця звільнялася для вільного проїзду транспорту, і люди ходили б зручними підземними переходами, купуючи по дорозі різні товари. Власники наземних магазинів лівої сторони Соборної могли в результаті недорахуватися прибутків. Витративши кілька десятків мільйонів на будівництво «Злата Плази», добитися влаштування переходу із світлофором за сто метрів від попереднього було справою техніки. Спочатку один перехід, потім другий… Їздити машиною по Соборній стало неможливо. Але це ще не все. Зараз влада взялася за новий варіант гри «у переходи», вирішивши закрити наземні переходи в районі пивзаводу. Там, на відміну від центру, немає підземних переходів. Але нема й потужних власників торгових центрів, які у боротьбі за покупця прокопають перехід хоч прямо через кабінет Володимира Хомка, змусивши його ходити в обхід. А потім навпаки. Ми попросили відповідальних посадових осіб пояснити, звідки з’явилась у влади пристрасть до гри «у переходи». Іван Гема, начальник міського управління житлово-комунального господарства: — Нам надійшла субвенція з Держбюджету на капремонт доріг. Це ті кошти, які повернули місту з транспортного податку. За них ми відремонтуємо ділянку дороги від моста до вулиці Коцюбинського. Буде піднято бордюри й замінено огорожу з обох сторін вулиці. Потім заасфальтуємо дорогу й тротуари. Чому виникла потреба у ремонті на цій ділянці вулиці? Бо на це нам вказували ДАІ, автомобілісти, перевізники. Адже стан дороги тут погіршився після того, як на ремонт були закриті мости на вулиці Млинівській, через що збільшилося транспортне навантаження на вулицю Соборну. Окрім цього, нині ми міняємо на вулиці Соборній огорожу на ділянці від вулиці Пушкіна до вулиці Міцкевича. Адже це центр міста і стара огорожа вже виглядає непрезентабельно. Ми її демонтуємо і замість неї встановимо оцинковану огорожу, яку не потрібно буде фарбувати. А стару огорожу буде встановлено в місцях, де спостерігається висока концентрація дорожньо-транспортних пригод. Вона запобігатиме тому, щоб люди тут не перебігали вулицю. Скільки саме буде витрачено на оновлення вулиці Соборної, Іван Гема повідомити відмовився. Пояснив, що рішення про виділення коштів на ці ремонти прийняла сесія міськради Рівного. Як стало відомо редакції з інших джерел, йдеться про понад 6 мільйонів гривень. Віталій Миронюк, начальник міського управління транспорту і зв’язку: — На ділянці дороги від Будинку офіцерів до ЦУМу налічується 15 пішохідних переходів, у тому числі п’ять — підземних. Це на відрізку довжиною 1 кілометр 900 метрів. А Державними будівельними нормами передбачено, що відстань між пішохідними переходами має бути не менше 300 метрів. Тож виходить, що на цій ділянці дороги має бути усього шість пішохідних переходів. Через велику кількість переходів на вулиці скупчується значна кількість транспорту, що підвищує навантаження на дорожнє полотно. Окрім цього, збільшується кількість вихлопних газів через зупинку транспорту перед кожним переходом, і мешканці скаржаться на те, що не можуть через загазованість відчинити кватирки. Зменшення кількості пішохідних переходів хоч частково дозволить зменшити ці проблеми. Де саме буде ліквідовано переходи — рівняни побачать орієнтовно через два тижні. Андрій Валерко, начальник організації дорожнього руху відділу ДАІ області: — Пропозиції щодо ліквідації переходів на вулиці Соборній розглядала виїзна комісія за участю міського голови, представників міських управлінь транспорту та зв’язку і житлово-комунального господарства. Але поки що проект реконструкції з нами не погоджений. Тобто усно ми ліквідацію переходів погодили, а документи про це до нас ще не надходили. Пропонується закрити перехід на Соборній навпроти встановленого на постаменті танка, що біля перехрестя з вулицею Дубенською, та перехід, розташований нижче від заїзду до гуманітарної гімназії. Щодо переходу біля «Злата Плази». Проект його влаштування з нами погоджений. Хоч ми були проти зайвого переходу на Соборній, але зважили на те, що з проханням його відкрити звернулися інваліди-візочники, яким тяжко спускатися у підземний перехід поруч. Аналогічно ми вчинили і відкривши наземний перехід біля входу у підземний торговий комплекс «Центральний» . Щодо скорочення кількості пішохідних переходів. Це проблема не лише вулиці Соборної. Їх потрібно ліквідувати на вулиці Міцкевича біля перехрестя з вулицею Гайдара, біля кінотеатру «Україна». Адже на перехресті Соборної та Міцкевича є регульований пішохідний перехід, ще перехід є біля готелю «Мир». А на вулиці Соборній на відстані 200 метрів є два переходи: в районі Покровського собору біля військкомату та на перехресті з вулицею Крушельницької. Тож також потрібно вирішувати питання, чи вони тут потрібні.