Аграрна партія України — один із політичних проектів, які, міняючи вивіску, не змінюють своєї суті: впливати на аграрну політику з вигодою для окремих агрохолдингів, «доїти» держбюджет і заробляти на аграрному секторі загалом. При цьому власників сільськогосподарських концернів, — і цього літа це було очевидно як ніколи, — мало хвилює маленький селянин, чиї поля й городи знаходяться поряд.
Очолює Аграрну партію Віталій Скоцик, уродженець Рівненщини. Чоловік, який все життя займався бізнесом в агросекторі. Людина, яка заробляла тим, що відстоювала інтереси агрокорпорацій, які всі ці роки мільярди доларів заробили на українському селі і це в той час, як саме село занепадало. Лідер політичних аграріїв у 1994–1999 рр. був директором філії Natures Way Foods. У 1997–2002 рр. — технічний директор American Machinery Company (АMAKO), а з 2002–2009 рр. — генеральний директор American Machinery Company (АMAKO). Як пише ЛігаБізнесІнформ «American Maсhinery Company» є частиною міжнародної групи компаній, яка працює в США, на Середньому Сході, в Європі та Африці. Основний вид діяльності компанії — технологічні рішення в галузі сільського господарства. З вересня 2009 року — керуючий член ради директорів Landkom International, а з листопада 2009 року — вже генеральний директор цієї агрокомпанії, яку, як пише «Комерсант» у 2012 році викупив інший монстр аграрного бізнесу Alpcot Agro з активами в Росії. І у 2012–2014 роках лідер Аграрної партії був головою наглядової ради групи компаній АMAKO. Тож висновок очевидний: Аграрна партія — це проект агрокорпорацій, які виснажують українські землі й платять мізер селянину, за його нелегку працю. В їхніх рядах чимало й інших бізнесменів, тих, кому не знайшлося місця в президентській «Солідарності» Ті, хто не хоче, щоб зіпсована репутація «Опозиційного блоку» зашкодила їм добратися до влади й «бюджетного корита». Вихідці з Партії регіонів, Сильної України (Тігіпко), колишні комуністи й соціалісти... Усі хочуть долучитися до фінансових потоків, які проходять через агрохолдинги. На думку експертів, великі агрохолдинги України концентрують у себе не менше 20% земельного банку. Кредити з низькими відсотковими ставками, продаж продукції за кордон за вигідними оптовими цінами дозволяють їм отримувати надприбутки. Відтак, «аграріям» потрібні важелі впливу у Верховній Раді та по всій вертикалі чиновницьких зв’язків, особливо в обласних і районих радах, щоб приймати необхідні їм рішення чи просувати вигідні закони. І щоб досягнути цього, вони агітуватимуть селян підставити свої плечі. А взамін обіцятимуть процвітаюче село. Однак, бідні селяни, навіть у випадку перемоги аграріїв цього не отримають. Про відношення представників агробізнесу до селян красномовно свідчить прикра історія, яка сталася на Рівненщині в літку. Тоді спалахнув скандал: обробляючи свої поля хімікатами, ТОВ «Акріс Агро» потруїла господарства десятків сіл на Рівненщині. Рівненський, Гощанський та Острозький райони — там фірма орендує паї у селян. Наприклад, у Великій Омеляні зелень набула салатового кольору, повимирали бджоли, люди страждали від запаморочення, розладів травлення та алергій, а діти мали температуру до 40-ка градусів. Навіть попри те, що це питання почали порушувати журналісти і відкрито вказувало на джерело проблеми, усе це продовжувалось, а люди страждали. Тоді фірма спробувала зам’яти скандал грошовими виплатами селянам. Були відкриті кримінальні справи, створені комісії, відправлено запити... Але, люди втратили — хто здоров’я, хто урожай. І ось тепер представники аграрного бізнесу за допомогою Аграрної партії ідуть на місцеві вибори і агітуватимуть тих же потруєних селян голосувати за них.
tag:Передвиборча агітація