Невблаганна статистика стверджує, що на Рівненщині майже кожна четверта дорожньо-транспортна пригода з постраждалими закінчується їхньою смертю. За цим показником Рівненська область посідає третє місце в Україні, поступаючись у цій сумній першості лише сусіднім Житомирській та Тернопільській областям. Лише минулого року в нашій області внаслідок 1736 дорожньо-транспортних пригод загинуло 120 і одержало травми 550 людей. Уже давно існують »смертельні місця», де люди чи не щороку гинуть в автокатастрофах. Про ці місця і про те, як можна якщо не зовсім уникнути, то хоча б значно зменшити кількість жертв дорожніх пригод, розповів Андрій Валерко, начальник сектора організації дорожнього руху та нагляду за станом доріг ВДАІ УМВСУ в Рівненській області:
— Станом на 1 квітня в області взято на облік 36 місць та ділянок концентрації ДТП. Основний критерій, за яким їх визначають, — це чотири й більше аварій з потерпілими упродовж трьох років. Дві такі ділянки — на трасі Київ-Чоп: у селі Бабин Гощанського району та на об'їзній біля сіл Верба та Птича на Дубенщині. Ще дві — у Дубні на вулиці Грушевського, в районі школи №5, через це місто проходить траса міжнародного значення з Луцька на Чернівці. На автодорозі державного значення Устилуг-Луцьк-Рівне є також дві ділянки: на вулиці Хмельницького в Клевані та в селі Зоря на перехресті дороги на Клевань-2. На рівненській ділянці автошляху регіонального значення Р-05, від пункту пропуску Городище на кордоні з Білоруссю до Хмельниччини, є 5 ділянок концентрації ДТП: у Сарнах в районі автовокзалу, на об'їзних Костополя, села Олександрія Рівненського району, Здолбунова перед селом Богдашів та у селі Здовбиця. Ще одна ділянка — на дорозі загального користування місцевого значення з Березного на Немовичі в селі Городище. На вулицях райцентрів визначено чотири місця концентрації ДТП. У Березному на кільці між вулицями Андріївською, Ціолковського та Зірненською. У Дубровиці на перехресті вулиць Макарівської та Березової. У Костополі на вулиці Степанській в районі центральної райлікарні. Та в Дубні навпроти будинків №№12–16 на вулиці Шевченка. Найбільше, 20 місць концентрації ДТП, — у Рівному. На вулиці Київській в районі »Сільпо», між перехрестям з Грушевського та пішохідним переходом біля магазину »Спорттовари», між вулицями Грабник і С.Крушельницької. На Соборній — перехрестя з вул.Старицького, перехрестя з вул.Вербовою та неподалік кафе »Каштан» біля будинку №416. Перехрестя Дубенської та Макарова. На вул.С. Бандери — перехрестя з Поповича та Дворецькою, з вул.Осипова, біля будинків №№24–26 в районі станції переливання крові. Перехрестя Грушевського, Пухова та Самчука. Перехрестя Шухевича, Князя Володимира та Литовської. Перехрестя С.Петлюри з пр.Миру. Біля будинку на Міцкевича, 10. Перехрестя вулиць Приходька та С.?Крушельницької. На Курчатова, 6. На вул.Макарова — біля супермаркету »Літа» та на перехресті з Ювілейною. Перехрестя Київської, Костромської та Д. Галицького. Та біля будинку на вулиці Самчука, 1-А. Більшість місць концентрації ДТП змінюються, але деякі, зокрема, у Клевані, Бабині, Здовбиці, Дубні та у Рівному — на вулицях Київській, Соборній, Дворецькій, Поповича, С.Бандери залишаються вже »традиційними». І не завжди тому, що там якийсь недолік, неналежна організація дорожнього руху. Є місця, які відповідають всім нормативним вимогам, є і розмітка, і знаки, і світлофори, ну все, що потрібно, але... ДТП стаються знову й знову. Ці факти важко пояснити. Вочевидь, спрацьовує людський фактор, елементарне недотримання правил дорожнього руху, типу »один не дивиться, куди і як йде, а другий — куди і як їде». Слід зазначити, що раніше місць концентрації ДТП, як в області загалом, так і в Рівному зокрема, було значно більше. Бо вживаються різні заходи й ситуація покращується. Тобто дивимося, як покращити організацію руху, що можна ще зробити, чи вдосконалити щось, чи якісь обмеження ввести. І там, де власники доріг виконують наші рекомендації, місця концентрації ДТП зникають. Це в більшості випадків. На жаль, є й інші. Скажімо, як з вказаними двома ділянками концентрації ДТП на вулиці Грушевського у Дубні. Там, починаючи з 2003 року, сталося вже 47 ДТП, у більшості це були наїзди на пішоходів, внаслідок яких п'ятеро людей загинуло та 53 зазнали травм. Ми котрий рік звертаємо увагу на те, що там необхідно встановити регульовані пішохідні переходи із світлофорами, вже навіть проект давно розроблено, але в Службі автомобільних доріг, яка відповідає за цю дорогу, немає коштів.