Дві маршрутки у Рівному вже перевозять пасажирів під постійним наглядом управління транспорту. Здійснюють чиновники контроль з допомогою супутника завдяки встановленим в авто приладам GPS-моніторингу. Зробити висновок, чи ефективні такі заходи, мусять за місяць. Тоді приладами GPS, можливо, обладнають усі маршрутки Рівного. Щоправда, зараз ці прилади, кожний вартістю 3 тис.грн., надано безкоштовно для експерименту. Але якщо таке зобов’язання буде внесено в умови конкурсу перевізників, то за них доведеться платити власникам маршруток.
Функції таких приладів — повідомляти про зупинку, про відкриття та закриття дверей та контролювати графік руху маршруток. — До нас надходить чимало скарг від рівнян про недотримання водіями громадського транспорту графіку руху, — говорить начальник міського управління транспорту і зв’язку Віталій Миронюк. — Скаржаться на те, що водії надто пізно виїжджають на рейси зранку і рано завершують свій робочий день ввечері. Встановлення такого пристрою допоможе управлінню проконтролювати цей процес, адже дозволяє в будь-яку мить перевірити, де зараз знаходиться маршрутка і чи дотримується її водій свого графіку. Такі пристрої уже безкоштовно встановлено у двох рівненських маршрутках №56. Протягом місяця ми спостерігатимемо за ефективністю роботи цього пристрою та враженнями громадян. У разі позитивного схвалення приладу пасажирами не виключено, що однією з умов участі у найближчому конкурсі перевізників, який має бути в червні, буде обладнання автобусів приладами GPS-моніторингу. Один такий пристрій коштує приблизно три тисячі гривень, при цьому щомісяця доведеться сплачувати ще 30 гривень за обслуговування його сервером. Чи не єдиною вигодою від його встановлення перевізнику буде те, що він зможе з його допомогою дізнаватися про кількість перевезених водієм маршрутки пасажирів. — Пристрій GPS-моніторингу також дає можливість фіксувати час початку і закінчення руху транспортного засобу, час прибуття на кожну зупинку та окремо записує факт відкриття та закриття дверей, — говорить підприємець Михайло Зарембський, який надав два прилади для експерименту. — Усі дані з пристрою через супутник надходитимуть на спеціальний сервер, і стежити за роботою пристроїв на автомобілях можна через комп’ютер в режимі он-лайн. Один з водіїв, у маршрутці якого працює прилад, Віктор Герман схвально відгукується про обновку: — Працювати з цими приладами стало зручніше, та й люди таким нововведенням задоволені. Адже часто немісцеві мешканці пропускали потрібні їм зупинки, запитували, де виходити. А тепер завдяки пристрою знають, де знаходяться і яка зупинка буде наступною. Особливо це корисно взимку, адже замерзають вікна і нічого не видно. Задоволені тим, що про зупинку повідомляє приємний чоловічий голос, і пасажири, щоправда, побоюються, що вартість GPS-пристроїв буде включена у вартість проїзду.